تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1400 - 10:24
کد خبر : 146694

معافیت‌های مالیاتی یکی از اساسی‌ترین مشکلات نظام اقتصادی کشور است

معافیت‌های مالیاتی یکی از اساسی‌ترین مشکلات نظام اقتصادی کشور است

علیرضا نقیبی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گرگان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت روز دانشجو، اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی، به ویژه بسیج دانشجویی همواره خود را متعهد به آرمان‌های جنبش اصیل دانشجویی و ادامه دهنده راه شهدا می‌داند. نقیبی گفت: دانشجو برای عدالت طلبی، آزادی خواهی، مبارزه با فساد و اعتقاد

علیرضا نقیبی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گرگان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت روز دانشجو، اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی، به ویژه بسیج دانشجویی همواره خود را متعهد به آرمان‌های جنبش اصیل دانشجویی و ادامه دهنده راه شهدا می‌داند.

نقیبی گفت: دانشجو برای عدالت طلبی، آزادی خواهی، مبارزه با فساد و اعتقاد راسخ به حقوق مردم، محرومان و مستضفعان مطالبه گری می‌کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گرگان ادامه داد: حالا که بر همگان مشخص شد امید بستن به غرب و آمریکای تروریست تحت پوشش “برجام” نتیجه‌ای ندارد، کارگزاران نظام می‌بایست خسارت‌های گذشته را با توجه به عقلانیت و ظرفیت‌های داخلی جبران کنند. در همین راستا هرگونه تأخیر و اهمال در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خصوصاً مواردی که در رابطه با معیشت عمومی جامعه و برخورد با فراریان مالیاتی می‌باشد پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به حجم انبوه فرار مالیاتی مشاغل و اصناف خاص و معافیت‌های مالی بی مورد، اظهار کرد: همین معافیت‌ها و فرار‌های مالیاتی یکی از اساسی‌ترین مشکلات نظام اقتصادی فعلی کشور است، که اگر فقط از اصنافِ خاص، به‌درستی دریافت شود، رقمی بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان عاید دولت خواهد شد و این فقط فرار‌های مالیاتی در بخش مالیات‌های درآمدی است.

نقیبی گفت: اگر مالیات‌های تنظیمی مثل مالیات بر عایدی سرمایه (CGT سی جی تی) و مالیات بر خانه‌های خالی و زمین‌های خالی اجرایی شود، نه تنها کشور به‌طور کلی از درآمد نفت بی‌نیاز خواهد بود که این مالیات بر عایدی سرمایه، سرمایه‌ها را به سمت تولید و رونق آن نیز جاری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: فقط با ستاندن درست مالیات مشاغل، اعمال مالیات‌های تنظیمی و حذف معافیت‌های مالیاتی بدون منطق، چیزی بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان عایدی برای دولت خواهد داشت، یعنی دو برابر کسری بودجه فعلی دولت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گرگان با تأکید بر اینکه باید به ظرفیت‌های داخلی تکیه کنیم، گفت: اعتماد به جوانان با غیرت و توانمند این مرز و بوم ضامن پیشرفت و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: از دولت جدیـــد که با تلاش شبانه‌روزی کار را شروع کرده است انتظار می‌رود که هر چه سریعتر و با به‌کارگیری کارگزاران متعهد و متخصص مبنی بر شایسته گزینی در سطوح مختلف مسئولیتی؛ ضمن برخورد با مفاسد، تبعیض‌ها و گرانی‌ها، تحقق عدالت و همچنین اهتمام در حل مشکلات جوانان و بهبود اوضاع؛ معیشت مردم را در راس اقدامات خود قرار دهد تا اعتماد و امید مردم به کارگزاران جامعه اسلامی و آینده‌ای روشن محقق شود.

نقیبی با اشاره به انتصاب دهمین استاندار در گلستان گفت: ابتدا برای استاندار جدید و تیم مدیریتی ایشان در خدمت رسانی به مردم عزیز استان گلستان آرزوی موفقیت می‌کنیم و از آن جناب می‌خواهیم با هم افزایی و پای کار آوردن تمامی ظرفیت‌ها، به رفع مشکلات اهتمام ورزند و رفع بیکاری در استان را در اولویت‌های خود قرار دهند.

وی در پایان سخنرانی خود ابراز کرد: خطاب به کارگزاران نظام جمهوری اسلامی اعلام می‌کنیم. جریان دانشجویی آگاهانه، اقدامات سازنده کارگزاران نظام را در زمینه‌های ذکر شده حمایت و دنبال خواهد کرد و در صورت مشاهده هرگونه اهمال و کار غیرکارشناسی، همراه با مردم از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای برگرداندن ریل اقتصاد و فلسفه وجودی انقلاب اسلامی به مسیر درست آن استفاده خواهند کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد