تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مهر 1396 - 13:31
کد خبر : 14643

تربیت مشاوران بومی دارای اولویت است

تربیت مشاوران بومی دارای اولویت است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی اسلامشهر خبر، جلسه توجیهی دوره تربیت مشاور خانواده ویژه ۵۰ تن از خواهران حوزوی و دانشگاهی پیش از ظهر امروز در قرارگاه فرهنگی فاطمه زهرا (س) برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه محمدی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی اسلامشهر خبر، جلسه توجیهی دوره تربیت مشاور خانواده ویژه ۵۰ تن از خواهران حوزوی و دانشگاهی پیش از ظهر امروز در قرارگاه فرهنگی فاطمه زهرا (س) برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه محمدی مسئول قرارگاه فرهنگی فاطمه زهرا (س) در حاشیه این مراسم گفت: مسئله تربیت مشاور خانواده یکی از نیازهای اصلی ما در اسلامشهر، چهاردانگه، احمدآباد و واوان است با توجه به این‌که در معرض آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق هستیم باید مراکز مشاوره‌ای ایجاد کنیم که مردم مراجعه کنند و مشکلات را مطرح کنند. بخشی از مشکلات در این حوزه با مشاوره، دانستن موضوع و کسب مهارت حل می‌شود.

امام‌جمعه واوان به کمبود مشاوره قوی و دینی اشاره کرد و گفت: مراکز مشاور خانواده موجود رویکرد دینی یا ندارند یا رویکرد دینی در آن خیلی کم است برخی از مراکز مشاوره نیز پول‌محور هستند البته برخی از مراکز واقعاً زحمت می‌کشند و خیلی هم موفق بودند اما ضعف‌هایی نیز وجود دارد که باید برطرف شود.

وی تأکید کرد: اینکه ما مشاورانی بومی در شهرستان داشته باشیم و از ظرفیت خود شهرستان استفاده کنیم دارای اولویت است بر این اساس در مرحله اول ۵۰ نفر از خواهران حوزوی و دانشگاهی دارای توانمندی اولیه شناسایی شدند و قرار است در یک دوره ۶۰ ساعته و در طول ۱۵ هفته پیرامون موضوع طلاق شرکت کنند.

مسئول قرارگاه فرهنگی فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: از همین خواهران در ایجاد مراکز مشاوره در سطح شهرستان استفاده می‌شود ضمن اینکه این افراد می‌توانند در مراکزی که مشغول فعالیت هستند ازجمله در هیئت‌ها، مساجد و جلسات خانگی با این توانمندی مشاوره دهند.

وی بابیان اینکه این دوره‌ها تحت عنوان طرح رشد برگزار می‌شود گفت: اساتید این دوره از مراکز مشاوره و دفتر تبلیغات اسلامی استان قم هستند.

حجت‌الاسلام محمدی اعلام کرد: جلسه مقدماتی و توجیهی دوره امروز برگزار شد و در آن کلیاتی از مباحثی که قرار است ارائه شود طرح شد علاوه بر بحث طلاق قرار است دوره‌های دیگری نظیر اعتیاد و مفاسد و انحرافات جنسی و اخلاقی برگزار شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد