تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1396 - 7:02
کد خبر : 14549

آغاز رقابت ۱۸۰ حافظ و قاری گیلانی در جشنواره قرآنی مدهامتان

آغاز رقابت ۱۸۰ حافظ و قاری گیلانی در جشنواره قرآنی مدهامتان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: مرحله استانی دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان از صبح امروز (۱۹ مهر) در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (صلی الله

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: مرحله استانی دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان از صبح امروز (۱۹ مهر) در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (صلی الله علیه و آله ) رشت آغاز شد.
وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در دو بخش خواهران و برادران برگزار می شود افزود: حدود ۱۸۰ حافظ و قاری قرآن عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد از دقایقی پیش رقابت خود را آغاز کردند.
حجت الاسلام پورابراهیم با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۱۰ نفر را برادران تشکیل می دهند تاکید کرد: قرائت (تحقیق)، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل، صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه از رشته های این دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان است.
وی ادامه داد: در مجموع ۴۰ نفر در بخش قرائت، ۱۵ نفر در بخش حفظ کل، ۳۲ نفر در بخش ترتیل، ۱۶ نفر در بخش اذان، ۴۵ نفر در صحت حمد و اذکار نماز، ۱۹ نفر در بخش مفاهیم و ۴ نفر در بخش حفظ جزء با یکدیگر به رقابت می پردازند.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد گیلان با اشاره به برگزاری رشته تصحیح قرائت حمد و سوره اذکار نماز برای افراد ۸ تا ۱۵ سال اذعان کرد: خواهران نیز فقط در دو رشته قرائت (تحقیق) و حفظ کل رقابت کرده و برگزیدگان رشته حفظ کل به مرحله کشوری مسابقات در خراسان رضوی اعزام می‌شوند.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان تصریح کرد: برگزیدگان مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان ۱۴تا ۱۷ آذر به میزبانی مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد