تاریخ انتشار : جمعه 5 آذر 1400 - 13:39
کد خبر : 145077

تاب آوری ضامن اجرای درست اقتصاد مقامتی در کشور

تاب آوری ضامن اجرای درست اقتصاد مقامتی در کشور

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، مصطفی سمیعی نسب، در جمع دانشجویان دانشگاه مردمی اقتصاد مقاومتی به مناسبت روز دانشجو اظهار کرد: اندیشه مقاومتی باید مبتنی بر قرآن و احادیث، اندیشه رهبران انقلاب و بومی کشور ایران باشد. وی با تبیین سخنان رهبری ادامه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، مصطفی سمیعی نسب، در جمع دانشجویان دانشگاه مردمی اقتصاد مقاومتی به مناسبت روز دانشجو اظهار کرد: اندیشه مقاومتی باید مبتنی بر قرآن و احادیث، اندیشه رهبران انقلاب و بومی کشور ایران باشد.

وی با تبیین سخنان رهبری ادامه داد: مفهوم اقتصاد مقاومتی پایه در مفاهیم علمی دارد و تنها به کشور ایران محدود نمی شود.

سمیعی نسب گفت: اقتصاد مقاومتی یک الگوی علمی، متناسب با اقتضای کشور است که در همه جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به دقت رهبری در اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: دولت آمریکا از طریق مقاوم سازی اقتصاد به رونق اقتصادی در کشور خود دست پیدا کرده است.

سمیعی نسب تاب آوری را ضامن اجرای درست دانش و تجربیات بشری در اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این اقتصاد شرایط کشور را از حالت نا مطمئن به سوی دوره رکود و سپس به سمت دوره گذار از ناملایمات و در نهایت به سوی دوره رونق اقتصادی هدایت می کند.

وی با اشاره به استراتژی های اقتصاد تاب آور اظهار داشت: در دوره رکود، اولویت بندی فعالیت‌های اقتصادی، در دوره استراحت، تقویت مسیرهای سودآور و در دوره نامطمئن، تنوع بخشی به سبد کسب و کارها مردم است.

سمیعی نسب ادامه داد: اگر در اقتصادی اندازه و فراوانی شوک های برون زا بسیار زیاد و عکس العمل های هیجانی و بار منفی داشته باشد آن کشور دچار آسیب پذیری اقتصاد می شود.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل اصلی وضع شاخص های اندازه گیری اقتصاد تاب آور، قابلیت رصد عامل های اقتصادی توسط کارشناسان است.

سمیعی نسب ادامه داد: اگر در کشوری فشار و تنش اقتصاد به وجود آید که بتواند شاخص های اقتصاد را دچار شکستگی کند و آن اقتصاد نتواند در مقابل استراتژی هایی از تمام ظرفیت های موجود استفاده کند، دچار شکستگی اقتصاد می شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد