تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 - 19:04
کد خبر : 144574

تذکرات امامان جمعه، نوعی بیدارباش است

تذکرات امامان جمعه، نوعی بیدارباش است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز حجت‌الاسلام والمسلمین نوری، نماینده ولی‌فقیه خراسان شمالی  در مراسم تکریم و معارفه امام‌جمعه جاجرم، با اشاره به جایگاه و رسالت ائمه جمعه، اظهارکرد: مردم و مسئولان به تریبون نماز جمعه به‌عنوان مکانی امن برای

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز حجت‌الاسلام والمسلمین نوری، نماینده ولی‌فقیه خراسان شمالی  در مراسم تکریم و معارفه امام‌جمعه جاجرم، با اشاره به جایگاه و رسالت ائمه جمعه، اظهارکرد: مردم و مسئولان به تریبون نماز جمعه به‌عنوان مکانی امن برای بیان مطالبه و خواسته‌هایشان می‌نگرند و امام‌جمعه نیز باید به این مطالبه‌ها به‌صورت کارشناسی و منطقی پاسخ دهد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: امام‌جمعه جایگاه معنوی و پدرانه دارد و گاهی لازم است در این جایگاه تذکراتی هم به برخی از جریان‌ها و مسئولان بدهد که این نقدها جناحی و جریانی نیست بلکه تنها از روی دلسوزی است.

وی اضافه کرد: تذکرات و نقدهای امامان جمعه نوعی بیدارباش است؛ زیرا امامان جمعه منتسب به هیچ حزب و گروهی نبوده و نسبت به همه احساس مسئولیت می‌کنند.

امام‌جمعه بجنورد ادامه داد: زمانی که بخشی از جامعه با مشکلی مواجه می‌شود باید تذکر داد و مسئولان نیز باید این تذکر را با جان و دل بخرند و در راستای حل مشکلات و برطرف کردن نیازهای مردم گام بردارند.

وی با بیان اینکه امامان جمعه باید اشراف کاملی به مسائل حوزه جغرافیایی خود داشته باشد، افزود: هر مسئولی تنها به حوزه کاری خود رسیدگی می‌کند؛ ولی گستردگی فعالیت امامان جمعه فراتر از یک نهاد و دستگاه دولتی است؛ ازاین‌رو امام‌جمعه باید تمامی مسائل ریز و درشت منطقه را بررسی و نظارت کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز جمعه و خطبه‌های عبادی سیاسی، تصریح کرد: خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی نیست؛ بلکه دارای آیین و اصول تربیتی خاص است که باید با دقت و متفاوت از سخنرانی بیان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: نماز جمعه تریبون انقلاب، ولایت دین و امامت است و باید حرف‌های نظام را از نماز جمعه شنید.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد