تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 - 12:53
کد خبر : 144376

مسئولین هم و غم خود را روی گسترش فرهنگ نماز بگذارند

مسئولین هم و غم خود را روی گسترش فرهنگ نماز بگذارند

 آیت الله مصطفی علما امروز(۲۹ آبان) در همایش نماز در حسینیه ثارالله سپاه نبی اکرم(ص)کرمانشاه با تاکید بر اهمیت گسترش فرهنگ اقامه نماز، اظهار کرد: بر اساس آیات و روایات نماز مهمترین تاثیر را در عرصه کار فرهنگی دارد.  آیت الله علما تاکید کرد: بر اساس آموزه های دین اسلام بعد از اقرار به شهادتین

 آیت الله مصطفی علما امروز(۲۹ آبان) در همایش نماز در حسینیه ثارالله سپاه نبی اکرم(ص)کرمانشاه با تاکید بر اهمیت گسترش فرهنگ اقامه نماز، اظهار کرد: بر اساس آیات و روایات نماز مهمترین تاثیر را در عرصه کار فرهنگی دارد.

 آیت الله علما تاکید کرد: بر اساس آموزه های دین اسلام بعد از اقرار به شهادتین امری بالاتر از نماز در اسلام نداریم، لذا از مسئولین سپاه، ارتش و دیگر مسئولین نظامی تا همه مسئولین باید همه هم و غم خود را روی گسترش فرهنگ نماز بگذارند.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه کلمه به کلمه نماز را سرشار از معنویت عنوان کرد و ادامه داد: در قران کریم و مشتقات آن ۹۰ مورد در خصوص نماز سخن گفته شده که نشان از اهمیت و جایگاه نماز در دین مبین اسلام دارد.

آیت الله علما افزود: در بیان اهمیت اقامه نماز نزد ائمه اطهار(ع) همین کافی است که در روایات آمده هرگاه پیامبر اکرم(ص) از انجام کارها و امورات خسته می شد، به اقامه نماز می ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه در روایات از نماز به مثابه راس و سر برای انسان یاد شده، گفت: تمام ارزش یک انسان به سر او است و اگر سر فردی از تن جدا شود او قادر به ادامه حیات نخواهد بود، لذا این تعبیر نشان از جایگاه نماز در دین اسلام و اهمیت توجه به این فریضه الهی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه وقت آن رسیده به سمت ساخت تمدن نوین اسلامی برویم، گفت: برای کار کردن در حوزه تمدن نوین اسلامی که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم هست، باید از مرحله کشوری و منطقه ای فراتر رفته و در عرصه جهانی کار کنیم که نماز قدرت ورود به این حوزه  را به ما می دهد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به اقتدار امروز ایران اسلامی داشت و گفت: این اقتدار که نشات گرفته از اسلام است، دشمنان را به واهمه انداخته است.

 وی ادامه داد: واقعیت این است که آمریکا و دیگر دشمنان از فناوری هسته ای ما هراس ندارند، آنها از تفکر اسلام و مسلمین واهمه دارند و این موضوعی است که آنها را عصبانی کرده است.

انتهای پیام
 

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد