تاریخ انتشار : جمعه 28 آبان 1400 - 16:15
کد خبر : 144230

امام جمعه کاشان: دولت در حوزه اقتصادی مواضع هماهنگ داشته باشد

امام جمعه کاشان: دولت در حوزه اقتصادی مواضع هماهنگ داشته باشد

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از   کاشان   ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان ضمن اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو و هفته گذشته اظهار داشت: رحلت آیت‌الله مجتهد شبستری موجب تالم و

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از   کاشان   ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان ضمن اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو و هفته گذشته اظهار داشت: رحلت آیت‌الله مجتهد شبستری موجب تالم و تاثر عموم مردم، حوزه‌های علمیه، مردم شریف خطه تبریز و ارادتمندان به علما و بزرگان دین شد.

وی با طرح سوالی مبنی بر آیا موفق بودن دولت جدید در ۱۰۰ روز نخست موفق بوده است، افزود: برای بررسی این کار از سه جانبه باید نگاه کرد؛ یک جنبه، جنبه رویکرد صحیح است؛ رویکرد دولت یازدهم و دوازدهم رویکرد افراطی بر تعامل با غرب بود و این موضوع بر دولت سایه افکنده بود اما بحمدالله رویکرد دولت جدید رویکرد صحیح در عرصه سیاست خارجی است.

امام جمعه کاشان جنبه روحی و انگیزشی را دومین جنبه قابل بررسی دانست و افزود: دولت سیزدهم نشان داد دولت جدید روحیه انقلابی و بسیجی دارد و مسئولان در صحنه خدمت حضور دارند و حضور فوری در اتفاقات غیرمترقبه نمونه‌ای از آن بوده است و مسئله وحدت بین قوای سه گانه نیز در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه جنبه سوم جنبه عملکردی است، گفت: دولت سیزدهم در مسئله واکسیناسیون و پرداخت حقوق بدون خلق پول، کاهش برخی از مصالح ساختمانی، تعامل با کشورها و آزادسازی بخشی از پول‌های بلوکه شده و عضویت در پیمان شانگهای موفق بوده است اما در برخی از موارد نیز نمره قابل قبولی نداشته است.

سلیمانی با بیان اینکه دولت توفیقی در رفع گرانی‌های بی منطق نداشته است، تصریح کرد: برخی اقدامات در کاهش قیمت‌ها نظیر قیمت دستوری سه محصول لبنی اقدامات سنجیده و عاقلانه نبود و باید در این زمینه تجدید نظر صورت پذیرد و در حوزه مسائل اقتصادی نیز مواضع هماهنگ تا اینجا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برخی مصاحبه‌ها از سوی مسئولان و مدیران موجب تعجب عامه مردم شده است، تاکید کرد: وعده‌های اعلام شده طبق جدول زمانی اعلام شده صورت نپذیرفته است و به طور مثال مقرر شد‌ سالانه یک میلیون مسکن بساز اما اخیرا ۷۰۰هزار مسکن در دستور کار قرار داده شده است.

پیچ‌وخم بروکراسی اداری در کهگیلویه و بویراحمد کمر تولید و اشتغال را شکست + فیلم بی‌مهری مسئولان به گلخانه‌داران کاشانی/ بروکراسی اداری ‌کار را ‌سخت می‌کند + فیلم استاندار سمنان: عشایر نباید در بروکراسی اداری گرفتار شوند

امام جمعه کاشان با بیان اینکه موانع و مشکلات موجود در مردم زیاد است، افزود: بروکراسی اداری انگیزه را از مردم گرفته است اما دولت در رفع بروکراسی اداری موفق نبوده است و از سوی دیگر سفرهای استانی اگرچه مطلوب و قابل تقدیر است اما خروجی مطلوبی از آن تاکنون به چشم نیامده است.

وی با بیان اینکه در بازار سرمایه و بورس بیش از ۴۰ میلیون ایرانی سرنوشت اقتصادی خود را به آن گره زدند اما آرامشی در این بازار تاکنون ایجاد نشده است، ابراز داشت: به دلیل نگاه و اقدامات بسیجی‌وار که از دولت انتظار بوده و وجود دارد امیدواریم دولت با اقدامات صورت گرفته در اولین گام موجب افزایش اعتماد و رفع موارد فوق شود.

آهنگ گرانی همچنان به گوش می‌رسد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردستان، حجت‌الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد موسی بن جعفر(ع) اردستان اظهار داشت: عده‌ای از جوانانی که در شرکت‌های نوبنیاد قرار دارند در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی مطالباتی را داشتند که ایشان هم سفارشاتی را داشتند که از این ظرفیت در داخل کشور استفاده شود.

وی ضمن انتصاب اعضای جوان حقیقی در شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: استفاده از نیروی جوانی در شورای انقلاب فرهنگی توسط رهبر انقلاب اسلامی می‌تواند موضوعات فرهنگی را بیشتر بررسی کنند و معضلاتی که در این حوزه وجود دارد را برطرف کنند.

امام جمعه اردستان گفت: فرهنگ اهل و بیت در بعضی جاها دستخوش تغییراتی است که امیدواریم شاهد انقلاب فرهنگی باشیم که این کار انقلاب فرهنگی است و در همین رابطه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شنبه به اردستان سفر خواهند کرد تا مسائل فرهنگی را مورد بررسی قرار دهند.

وی ضمن انتقاد از عدم ساماندهی امکانات رفاهی شهرستان اردستان نظیر استخر این شهرستان ابراز داشت: استخر شنای اردستان همچنان در خواب زمستانی قرار دارد که امیدواریم مسئولان در این زمینه پیگیری.های لازم را انجام دهند.

حجت الاسلام دهشیری ابراز داشت: از فعالیت ۱۰۰ روزه دولت جدید می‌گذرد و کارهای خوبی همچون واکسیناسیون انجام شده که جای تقدیر دارد و کنترل سیمان و آهن آلات خوب بود و میدانی بودن رییس جمهور خوب بوده اما هنوز آهنگ گرانی به گوش می‌رسد که باید توجه به وعده‌هایی که داده‌اند داشته باشند که با وحدت بین سه قوه این مهم اتفاق خواهد افتاد.

انتظار از دولت سیزدهم مبارزه جدی با فساد است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم در نطنز، حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بادرود اظهار داشت: یکی از مصادیق نیکوکاری، تقویت نظام دینی است و امام صادق(ع) می‌فرماید کسی که ولایت والی عدل را تقویت کند و کمک کند تا بتواند کشور را اداره کند در حقیقت در گسترش اطاعت از خداوند کوشیده است.

وی گفت: یکی دیگر از مصادیق نیکوکاری کمک به مسئولان در ایجاد امنیت است؛ امنیت از نان شب هم واجب‌تر است و قرآن کریم زیرساخت جامعه اسلامی را امنیت بیان می‌کند و کاری که مردم ما در دهه ۶۰ انجام دادند و داعشی‌های وطنی یعنی سازمان جهنمی منافقین را به دستگاه‌های امنیتی معرفی کردند مصداق برونیکوکاری است و از طرفی تضعیف نظام اسلامی از مصادیق تعاون علی الاثم است.

قاسمی گفت: دومین مصداق تعاون علی الاثم پخش شایعات است که در فضای مجازی متاسفانه به آن می‌پردازند هر دروغی و تهمتی را منتشر می‌کنند و کسی هم نیست که جلوی آن‌ها را بگیرد پخش شایعات حرام است کسی که این شایعات را پخش کند نه تنها معاونت در گناه کرده بلکه در حکم دروغگو بوده و چراغ سبز نشان دادن به دشمن و امیدوار کردن آن‌ها و همکاری با آنان از مصادیق تعاون علی الاثم است.

خطیب جمعه بادرود افزود: شرایط کنونی شایسته مردم ایثارگر و شهید داده و ولایتمدار نیست؛ انتظاری که مردم از دولت آقای رئیسی دارند پیگیری جدی مبارزه بافساد است و باید منافذ فساد خیز شناسایی واصلاح شود تا هرروز شاهد بروز یک موضوع و یا یک پرونده جدید در کشور نباشیم.

وی افزو: رئیس جمهور محترم مردم از شما انتظار دارند که اقدامات انقلابی انجام گیرد؛ در مبارزه با گرانفروشی هم باید شخص شما و هم دولتمردان با قدرت وارد میدان مبارزه با گرانفروشان بشوند چراکه امروز هرگونه بی‌توجهی به مردم از گناهان کبیره است و متاسفانه ما امروز می‌بینیم که بعضاً به خاطر رسیدن به مال و سرمایه زیاد اجناس ضروری مورد نیاز مردم را گران می‌کنند و مردم را سرگردان و حیران می‌کنند.

خطیب جمعه بادرود تصریح کرد:  نباید مشکلات کشور را به بیرون و مذاکرات پیوند داد بلکه باید مشکلات کشور را در داخل حل کرد چرا تاکنون از تولیدکنندگان داخلی آن گونه که باید حمایت جدی بشود حمایت نشده است به شما دولتمردان و همه کسانی که دغدغه مردم را دارند عرض می‌کنم که در صورت رفع موانع تولید ایران اسلامی از این بن بست اقتصادی موجود رها خواهد شد.

قاسمی تاکید کرد: تکیه بر نیروهای فداکار و ایثارگر خودی زمینه عزت و اقتدار جهانی را به دنبال خود می‌آورد و در حال حاضر مطالبه به حق آحاد مردم رسیدگی به وضعیت معیشت اقتصاد و اشتغال جوانان است و الان هیچ بهانه‌ای برای کارشکنی وجود ندارد و ما خدا را شکر می‌کنیم که برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هر سه قوه یعنی قوه مجریه قوه قضائیه و قوه مقننه هماهنگ و همفکر هستند و این همدلی و هماهنگی و تعامل واقعاً بی‌نظیر است.

وی افزود: مهمترین دغدغه مردم و مطالبه به حق این مردم صبور و شکیبا مسئله اشتغال جوانان است؛ الان در هر خانواده‌ای چندین نفر با مدارج علمی بالا کارشناس ارشد، دکترا، فوق دکترا وجود دارد که می‌طلبد همه ارکان دولت  و مجلس  زمینه اشتغال این جوانان را فراهم کند و اگر واقعاً بنا داریم کشورمان از جمعیت جوان برخوردار باشد و فرزند آوری نیز بدون دغدغه و ازدواج جوانان هم به راحتی انجام شود باید به مسئله اشتغال جوانان توجه شود و گرنه با مشکل مواجه می‌شویم و با همت و تلاش دولت و مجلس این مشکل هم حل خواهد شد.

قاسمی در ادامه خطبه گفت: در آستانه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین قرار داریم؛ هفته بسیج در حقیقت فرصتی است تا از زحمات و خدمات و جانفشانی‌های این نیروی همیشه در صحنه تجلیل و تقدیر شود.

وی با اشاره به سفر  رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به بادرود گفت: مردم از دکتر شیرانی در خواست تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان را دارند و همچنین بیمارستان باید از پزشکان متخصص برخوردار باشد تا مردم منطقه با مشکل مواجه نشوند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد