تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آبان 1400 - 14:15
کد خبر : 143807

اصل اساسی در پیاده کردن معارف دین در جامعه، نماز است

اصل اساسی در پیاده کردن معارف دین در جامعه، نماز است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان پیش از ظهر امروز در «همایش نماز و اقتدار معنوی» اظهار داشت: نماز یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های رشد و معنویت‌افزا و سبب تقرب به همه پاکی‌ها است. وی افزود: نماز دارای

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان پیش از ظهر امروز در «همایش نماز و اقتدار معنوی» اظهار داشت: نماز یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های رشد و معنویت‌افزا و سبب تقرب به همه پاکی‌ها است.

وی افزود: نماز دارای جنبه‌های مختلف فردی و اجتماعی است و بسیاری از مشکلات بشری به واسطه نپرداختن به همین فریضه است؛ ارتباط با خدا می‌تواند ابنای بشر را در مسیر آرامش، تعالی، صلاح و رشد در کنار هم قرار دهد و موجب نزدیکی دل‌ها به همدیگر شود.

مرتضوی با اشاره به سفارش همه ادیان در خصوص ارتباط با خدا و نماز، افزود: اوج این سفارش‌ها در دین اسلام مشهود است و برای ترویج این فریضه باید برنامه منظم داشت تا جامعه به گونه‌ای شود که موقعی که صدای اذان بلند می‌شود، کسی نماز را سبک نشمرد.

استاندار اصفهان با تاکید بر ضرورت تدبر در معانی نماز گفت: نماز عامل وصل انسان با سرچشمه پاکی‌ها است و قطعا چنین نمازی مراودات انسان را تحت تاثیر قرار دهد‌؛ اگر معتقدیم باید معارف دین را در جامعه پیاده کنیم، اصل اول و پیشران آن نماز است که با امر به معروف محقق می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد