تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1400 - 9:32
کد خبر : 143244

خون خود را بی دلیل هدر ندهید

خون خود را بی دلیل هدر ندهید

دکتر مریم نواب زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فصد؛ از لحاظ لغوی به معنی گشودن رگ و در طب سنتی ایران، یکی از انواع استفراغ است که با این روش معمولا مقداری خون از وریدهای بدن خارج می‌شود. وی افزود: فصد یکی از روش‌های درمان قوی محسوب می‌شود و با شیوه‌های مختلف و

دکتر مریم نواب زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فصد؛ از لحاظ لغوی به معنی گشودن رگ و در طب سنتی ایران، یکی از انواع استفراغ است که با این روش معمولا مقداری خون از وریدهای بدن خارج می‌شود.

وی افزود: فصد یکی از روش‌های درمان قوی محسوب می‌شود و با شیوه‌های مختلف و در اوقات خاص، در درمان بعضی از بیماری‌ها مثل افزایش غیرطبیعی خون و جلوگیری از ادم حاصل ضربه به سر بکار می‌رود.

این متخصص و مدرس طب ایرانی بیان کرد: فصد از جمله پراستفاده ترین راه‌های درمانی در طب سنتی ایران به حساب می‌آید و از جمله شیوه های خونگیری است که فقط باید توسط پزشک متخصص طب سنتی انجام شود و یک راهکار درمانی مناسب برای درمان غلظت خون است.

نواب زاده ادامه داد: انجام فصد اصولی و علمی در مطب، توسط کارشناسان ماهر و با تجربه برای درمان برای درمان کبد چرب، دردهای سیاتیکی، غلظت خون و… تحت نظر و تجویز متخصص طب ایرانی انجام می‌شود.

وی افزود: بنابراین بهتر است خون، این ماده حیاتی را بی دلیل و بدون اندیکاسیون هدر ندهید و فقط در ضرورت و برای درمان با تجویز متخصص این کار انجام شود.

خستکی و هزاران عامل ناشناخته 

نواب زاده با بیان اینکه اگر همیشه خسته‌اید این ۱۲ عامل ممکن است مقصر باشند، تصریح کرد: کمبود ویتامین و املاح مانند ویتامین B12، D، آهن، منیزیم و پتاسیم، رژیم غذایی نامناسب مانند حذف وعده‌های غذایی به خصوص صبحانه، سندرم خستگی مزمن که تشخیص آن سخت و با رد سایر عوامل است و اختلالات خواب که موجب دریافت ناکافی اکسیژن می‌شود، از جمله مهم‌ترین عوامل است.

وی بیان کرد: همچنین زندگی یکجانشینی و بی تحرکی باعث افزایش احساس خستگی می‌شود؛ کمبود خواب نیز دخیل است چراکه اغلب بزرگسالان به ۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه نیاز دارند؛ استرس مزمن نیز موثر است چراکه استرس، بدن را در حالت جنگ و گریز قرار می‌دهد.

نواب زاده ادامه داد: کمبود انرژی و خستگی از عواقب احساس افسردگی است؛ داشتن اضافه وزن با سخت تر کار کردن بدن همراه است و خستگی به همراه دارد؛ برخی داروها ممکن است خستگی‌آور باشند؛ در برچسب داروها می‌توان به وجود این عارضه پی برد؛ دیابت نیز از دیگر عوامل است و به دلیل بالا بودن قند در خون و پایین بودن آن در سلول‌ها حادث می‌شود؛ وضعیت فیبرومیالژیا نیز با درد و حساسیت عضلانی همراه است که با شناسایی هریک از این عوامل  توسط پزشک باید برای درمان اقدام کرد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد