تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آبان 1400 - 15:25
کد خبر : 142647

طرح جهش تولید در ۲۹۰ هزار هکتار از دیم‌زارهای همدان اجرا می‌شود

طرح جهش تولید در ۲۹۰ هزار هکتار از دیم‌زارهای همدان اجرا می‌شود

علی بایگانه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیم‌زارها یک طرح ملی است که با مشارکت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام )ره) در ۱۵ استان اجرا می‌شود. وی مطرح کرد: هدف از اجرای طرح این است که بتوانیم در حدود ۴۲۰ تا ۴۵۰ هزار هکتار کشت محصولات دیم

علی بایگانه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیم‌زارها یک طرح ملی است که با مشارکت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام )ره) در ۱۵ استان اجرا می‌شود.

وی مطرح کرد: هدف از اجرای طرح این است که بتوانیم در حدود ۴۲۰ تا ۴۵۰ هزار هکتار کشت محصولات دیم و حدود ۳۰۰ هزار هکتار اراضی آیش، تحول ایجاد کنیم.

بایگانه بیان کرد: همدان استانی دیم‌خیز است که عمده محصول آن گندم و جو است بنابراین قصد داریم محصولات جدیدی همچون گلرنگ، گیاهان علوفه‌ای جدید و حبوبات را نیز در تناوب با غلات کشت کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با اجرای این طرح می‌توانیم افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش درآمد داشته باشیم، افزود: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی از مشاوره‌های فنی کارشناسان استفاده کرده و به عقد قرارداد اقدام کنند تا از حمایت‌های این طرح همچون نهاده‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد