تاریخ انتشار : جمعه 14 آبان 1400 - 17:21
کد خبر : 141589

عدالتی طلبی به مبارزه با عدالت تبدیل نشود

عدالتی طلبی به مبارزه با عدالت تبدیل نشود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از برنا آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، با بیان این که مقابله با ظالمین و حمایت از مظلوم ادامه دادن راه انبیاء

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از برنا آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، با بیان این که مقابله با ظالمین و حمایت از مظلوم ادامه دادن راه انبیاء و اوصیای الهی است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در مسیر مبارزه با طاغوت و حمایت از مظلوم بود و این راه را ادامه خواهیم داد و کنار کشیدن از این مسئله مخالفت با دین است و لذا استکبار ستیزی در نهاد دین می باشد و انبیاء هم برای این مسئله مبعوث شدند.

وی افزود: به خاطر مسائل جهانی، مبارزه فیزیکی دشمن با ایران به مسائل اقتصادی و فرهنگی تغییر یافته است و لازم است در این عرصه ها بنیه های کشور قوی شود و البته در عرصه نظامی هم نیاز به تقویت داریم و بارها نیروهای مسلح پوزه آمریکا و دشمن را به خاک مالیده اند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: مقام معظم رهبری از بیان مصادیق فساد بدون اثبات جرم منع کرده و اخیرا هم بدان تاکید داشته اند و عدالت خواهی و مبارزه با فساد اساس دین اسلام است اما روش های این مبارزه باید عادلانه باشد و به مبارزه با عدالت تبدیل نشود.

وی با بیان این که دین تاکید دارد که حتی در مواجه با دشمنان هم باید عدالت و حق را رعایت کرد، گفت:  وجود دادگستری و قوه قضائیه به معنای این است که هر کسی حق ندارد در فضای مجازی به دیگران نسبت فساد بدهد و این که مفسد چه اندازه مجازات خواهد شد و چه قدر باید از خود دفاع کند در محکمه عادلانه مشخص می شود نه در تریبون های نماز جمعه و فضای مجازی. در تریبون نماز جمعه هم بعد از اثبات جرم در برخی موارد فقط اجازه بیان اسم افراد وجود دارد و دین در موارد خاصی چنین اجازه ای داده چر15028746_998ا که اسم بردن از اشخاص موجب آبروریزی خانوادگی آنان می شود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: در مسائل اخیر متاسفانه عده ای پای نماز جمعه را به میدان کشیدند و خطیب نماز جمعه هم نمی تواند بدون اثبات جرم کسی، از او نام ببرد، البته نقد و تذکر منصنفانه و عادلانه اشکالی ندارد .

وی ادامه داد: بعد ازتعطیلی حدود دو ساله نماز جمعه تهران که مجددا باز شده است، هجمه را دوباره شروع کرداند، نباید نماز جمعه ها مورد هجمه قرار گیرند و باید مردم را به حضور در این عرصه عبادی و سیاسی  تشویق کرد و این واجب الهی دو بُعد دارد یکی حیثیت عبادی که خطیب باید مردم را دعوت به تقوا و خدا ترسی دعوت کند و حیثیت سیاسی که بدون متهم کردن دیگران، مردم را آگاه سازی کند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی افزود: نماز جمعه هم با حضور مردم تبدیل به قدرت سیاسی می شود و خطیب جمعه قاضی و حاکم نیست که بخواهد کسی را محاکمه کند و امام علی (ع) با بقیه متفاوت است که خودشان امام معصوم بودند.

وی گفت: خطبه های نماز جمعه با استنباط خود خطیب است و کسی آن را از قبل مشخص نمی کند و نباید در صدا و سیما این مسائل بدون اطلاع بیان شود که نماز جمعه ریل گذاری شده است و کسی نمی تواند از آن تخطی کند.

بیشتر بخوانید:

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد