تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آبان 1400 - 8:30
کد خبر : 141297

نقش تشکل‌های بخش کشاورزی در پیشبرد طرح جهش تولید پر رنگ شود

نقش تشکل‌های بخش کشاورزی در پیشبرد طرح جهش تولید پر رنگ شود

سپری امروز در دومین جلسه استانی طرح جهش تولید، با بیان اینکه ۴۸۰ هزا هکتار از دیمزارهای استان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت خواهد رفت؛ اظهار کرد: ترویج کشاورزی حفاظتی از مهم‌ترین اهداف ما در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان است که در نهایت منجر به افزایش بهره‌وری و پایداری تولید خواهد

سپری امروز در دومین جلسه استانی طرح جهش تولید، با بیان اینکه ۴۸۰ هزا هکتار از دیمزارهای استان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت خواهد رفت؛ اظهار کرد: ترویج کشاورزی حفاظتی از مهم‌ترین اهداف ما در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان است که در نهایت منجر به افزایش بهره‌وری و پایداری تولید خواهد شد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲۴۷ هزار ۵۶۳ هکتار گندم، ۲۱ هزار هکتار جو، ۱۱۵ هکتار نخود و ۵۶۸ هکتار ماشک علوفه‌ای در قالب طرح جهش تولید در استان کشت شده است. 

سپری اضافه کرد: در سال جاری نزدیک به ۱۱ هزار هکتار از کشت‌های پاییزه به صورت کشت مستقیم انجام شده و اجرای اصول کشاورزی حفاظتی و مزایایی آن در استان کردستان به طور گسترده ترویج شود.

وی با اشاره به کشت نخود علوفه‌ای برای اولین بار در استان تاکید کرد: باید کشت گیاهان علوفه‌ای در استان و در قالب طرح جهش تولید در تناوب با دیگر محصولات توسعه یابد.

سپری با تاکید بر اینکه لازمه توسعه پایدار بخش کشاورزی آموزش و ترویج است؛ تاکید کرد: باید کمیته ترویج و آموزش به منظور آموزش کارشناسان و انتقال دانش روز به بهره برداران در راستای اجرای طرح جهش تولید تشکیل شود. 

وی افزود: تولید محتوی باید در تمام بخش‌های کشاورزی به ویژه طرح جهش تولید به خوبی انجام شود و اطلاعات و برنامه‌های آموزشی و ترویجی  مورد نیاز در اختیار بهره برداران قرار بگیرد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد