تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آبان 1400 - 13:30
کد خبر : 140721

برگزاری همایش نماز ویژه نیروهای مسلح در چهارمحال و بختیاری

برگزاری همایش نماز ویژه نیروهای مسلح در چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، ۱۰ آبان‌ماه در دومین همایش استانی نماز ویژه نیروهای نظامی و انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نماز اصلی‌ترین وسیله قرب به خداوند است، اظهار کرد: اگر این وسیله قوت پیدا کند و رابطه جامعه با خداوند اصلاح شود، کل جامعه اصلاح خواهد شد. نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، ۱۰ آبان‌ماه در دومین همایش استانی نماز ویژه نیروهای نظامی و انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نماز اصلی‌ترین وسیله قرب به خداوند است، اظهار کرد: اگر این وسیله قوت پیدا کند و رابطه جامعه با خداوند اصلاح شود، کل جامعه اصلاح خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به ابتکار خوب نیروهای مسلح در برپایی همایش نماز، ادامه داد: نیروهای نظامی و انتظامی پیش از آنکه نظامی باشند، نیروهای فکری و فرهنگی هستند که به عقل و درک و اندیشه و شعور بها می‌دهند، برپایی چنین همایشی با حضور بسیجیان، سپاهیان و کارکنان نیروهای مسلح مغتنم است و باید به الگویی برای دیگر نهادها و دستگاه‌ها تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در عرصه عمل بر سر سفره نماز نشسته‌اند، گفت: رزمندگان دفاع مقدس با نماز به‌ویژه نماز شب مانوس بودند، آنان با نماز عاشقانه و در خلوت دور از چشم دیگران حتی در سنگرها، با اقامه نماز، عبادت و ارتباط با معبود کسب انرژی می‌کردند، به قلب دشمن می‌تاختند و عاشقانه به استقبال شهادت می‌رفتند.

نکونام تأکید کرد: برای نماز اول وقت، نماز جماعت و نماز جمعه اهمیت قائل باشیم، زیرا این اعمال نزد پروردگار محبوب هستند، همچنان که در سوره مبارکه جمعه تأکید می‌شود که همه امور دنیوی را در روز جمعه کنار بگذارید و به سمت نماز و ارتباط با پروردگار بشتابید، بنابراین نماز اصل است و نباید در زندگی افراد کمرنگ شود.

در ادامه همایش سردار علی‌محمد اکبری – فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) با اشاره به اهتمام خوب نیروهای نظامی و انتظامی استان در برپایی نماز، اظهار کرد: در استان این همت وجود دارد که فضاهای خوبی برای اقامه نماز در پایگاه‌های سپاه، بسیج، مراکز نظامی و انتظامی پیش‌بینی شود و کارکنان و فرماندهان اهتمام خوبی به مسائل عبادی دارند.

وی با تاکید بر اینکه نماز، عبادت و معنویت اولویت اول نیروهای مسلح است، افزود: این موضوع در ایام هشت سال دفاع مقدس مشهود بود، توکل به خداوند، توسل به ائمه(ع) و ولایت‌مداری در میان رزمندگان اسلام موج می‌زد و تمام نصرت‌ها و پیروزی‌های لشگریان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل مرهون همین عبادات و توسل‌ها بود.

اکبری بیان کرد: توکل و توسل‌جویی رزمندگان اسلام به اندازه‌ای بود که پیش از هر عملیات، فضای معنوی در نمازها و عبادات رزمندگان شکل می‌گرفت و رزمندگان با خلوص نیت برای به شهادت رسیدن دعا می‌کردند، هر چه داریم از این شهدای گرانقدر در سایه رهبری امامین انقلاب است.

گفتی است، در این همایش ضمن رونمایی از کتاب حسرتش با من با موضوع خاطرات همسر شهید سید کمال فاضل، شهید شاخص نماز در دوران دفاع مقدس، از خانواده این شهید تجلیل شد؛ همچنین خادمان و فعالان نیروهای نظامی و انتظامی استان در عرصه نماز تجلیل شدند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد