تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 - 6:18
کد خبر : 140279

از نیشخند روحانی تا حضور میدانی رئیسی؛ سبک مدیریت دو رئیس‌جمهور در آبان چگونه بود؟+فیلم

از نیشخند روحانی تا حضور میدانی رئیسی؛ سبک مدیریت دو رئیس‌جمهور در آبان چگونه بود؟+فیلم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو- محمد حسین طارمی؛ سه‌شنبه گذشته، پیش از ظهر بود که اختلال در سامانه هوشمند سوخت باعث شد تا عرضه بنزین به صورت یکپارچه در سراسر کشور متوقف شود. مردم انتظار داشتند لحظاتی بعد این مشکل برطرف

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو- محمد حسین طارمی؛ سه‌شنبه گذشته، پیش از ظهر بود که اختلال در سامانه هوشمند سوخت باعث شد تا عرضه بنزین به صورت یکپارچه در سراسر کشور متوقف شود. مردم انتظار داشتند لحظاتی بعد این مشکل برطرف شود، اما این معضل ادامه دار شد و مردمی با باک‌های خالی از بنزین به جایگاه‌های سوخت مراجعه کرده بودند، کم کم متوجه شدند چند ساعتی خبری از بنزین نمی‌شود.

اختلال در سامانه‌های سوخت از حوالی ساعت ۱۱ صبح در تهران آغاز شد و به تدریج به سایر استان‌ها سرایت کرد. این مسئله  آنقدر سریع اتفاق افتاد که تقریبا در لحظات اولیه هیچ واکنشی از مسئولین به دنبال نداشت و تنها در فضای مجازی حدس و گمان‌هایی زده می‌شد.

طبق معمول با طولانی‌شدن این اختلال و پر شدن پیمانه صبر مردم از بی‌اطلاعی، کم کم واکنش‌های رسمی آغاز شد. اولین واکنش را سخنگوی وزارت نفت داشت که با اشاره به اختلال رخ ‌داده برای دریافت بنزین از طریق کارت هوشمند سوخت، گفت که سامانه هوشمند کارت سوخت از مدار خارج شده است و دلیل این اختلال را مشکل فنی اعلام کرد.

بنزین گران می‌شود؟

مثل همیشه با اولین واکنش رسمی، موج خبرها و شایعات آغاز شد و اولین شایعه‌ای که دهان به دهان می‌چرخید و حتی به فضای مجازی نیز رسید، بحث گرانی بنزین بود. البته برخی بی‌تقصیر بودند، زیرا این مسئله در چند روز گذشته نیز خبرساز شده بود و برخی کانال‌ها در فضای مجازی از تک نرخی شدن بنزین و حتی رسیدن قیمت تا ۱۴ هزار تومان نیز خبر داده بودند. البته این مسئله از سوی مسئولین امر تکذیب شده بود اما تجربه تلخ دولت روحانی همچنان در یاد و خاطر مردم باقی مانده است.

به همین خاطر وزیر کشور با تأکید بر اینکه هیچ برنامه ای برای گرانی بنزین وجود ندارد، گفت: «مردم هیچ نگرانی نداشته باشند». اما بر اساس نظارت‌های میدانی ما در پمپ بنزین‌های سطح شهر خبر از دلهره مردم برای گرانی مجدد بنزین و بی‌اطلاعی از شرایط پیش آمده بودند.

وی ادامه می‌دهد: من هم مثل همه مردم ایران مطلع شدم که صبح جمعه قیمت بنزین تغییر کرده است چرا که من هم این طرح را به شورای امنیت واگذار کرده بودم و به آن‌ها گفته بودم که زمانش را به من نگویید چرا که این مصوبه در جلسه سران قوا مصوب شده است.

این شاهکار دولت و حالا اظهارات عجیب روحانی مشکلات دولت را کاهش نداد و مشکلات دیگری در این شرایط بحرانی اضافه کرد؛ چرا که این ذهنیت برای مردم جامعه ایجاد شد که روحانی هم یکی مثل آدم عادی است و مثل مردم نظاره گر اتفاقات و رخدادهای پیرامونی در کشور هست.

+

مدیریت از کاخ نیاوران یا کف میدان

با این تفاسیر زمانی که مدیریت این دو بحران یعنی گرانی ناگهانی بنزین در سال ۹۸ و اختلال ناگهانی سامانه هوشمند سوخت در چند روز گذشته را با یکدیگر بررسی و مقایسه می‌کنیم، به تفاوت فاحش سبک مدیریت دو رئیس جمهور پی می‌بریم. در یکسو روحانی مهارت ویژه‌ای در مدیریت از راه دور یا در کلام بهتر، مدیریت از کاخ نیاوران داشت و این امر سرلوحه مدیریتش بود و با گذشت امر دولتش، شکاف اعتماد بین مردم و نظام با عملکرد او افزایش پیدا می‌کرد؛ اما در طرف دیگر آیت الله رئیسی، از اولین روز کاری با حضور میدانی در کف خیابان و در میان مردم، باعث دلگرمی و افزایش اعتماد به دولت و حاکمیت شده است. مدیریتی که از ابتدا سرلوحه کار وی بوده و بر همین اساس سعی در رفع مشکلات مردم دشته است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد