تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 - 12:41
کد خبر : 139620

وسایل نقلیه را نمی توان با عامل انسانی کنترل کرد

وسایل نقلیه را نمی توان با عامل انسانی کنترل کرد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از برنا؛ سردار حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنان در حوزه‌های مختلف از جمله بحث دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فراکسیون محیط زیست پرداخت. او گفت دیروز در خدمت نمایندگان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از برنا؛ سردار حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنان در حوزه‌های مختلف از جمله بحث دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فراکسیون محیط زیست پرداخت.

او گفت دیروز در خدمت نمایندگان مجمع تهران و فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی بودیم و سازمان‌های مختلف نیز در این جلسه حضور داشتند و آمار‌های مختلف و مستند از گزارش بانک جهانی ارائه شد. در طول سال در شهر تهران به دلیل آلودگی هوا بنابر اعلام ما ۴۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم و مستقیم جان خود را از دست می‌دهند چرا که جز آلوده‌ترین شهر‌های دنیا هستیم.
او ادامه داد: قانون‌های مختلفی برای رفع آلودگی هوای شهر تهران وضع شده است و اقدامات متعددی صورت گرفته است که قطعا کافی نیست چرا که اگر کافی بود شرایط آلودگی هوای شهر تهران نمی‌بایست بدین صورت می‌شد و به همین منظور عزیزان اینجا تشریف آوردند و عملکرد سازمان‌ها را جویا بودند و رصد می‌کردند تا بتوانند نقاط ضعف را احصا نمایند.
او گفت: بخشی از قوانین در این مورد نیاز به اصلاح و بازنگری دارد و البته الزام آور کردن سازمان‌ها به انجام تکالیف خود و بخشی دیگر از تکالیفی که سازمان‌ها نتوانسته اند انجام دهند و ظاهرا از عهده آن‌ها بر نمی‌آید.

 

او افزود: از جمله بخش عمده آلودگی هوا مربوط به حمل و نقل عمومی است و الان نیز شما شاهد هستید که حمل و نقل عمومی شهر تهران، هم تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها وضعیت کاملا فرسوده و ناکارآمدی دارد و نیز به لحاظ تعداد کم هستند و به لحاظ کیفیت عمرشان بالای ۱۰- ۱۲ سال است و بیشترین حجم آلودگی شهر مربوط به وسایل نقلیه عمومی است و در کنار این‌ها وسایل نقلیه خصوصی و موتورسیکلت را داریم که هر موتورسیکلت سه برابر وسایل نقلیه دیگر آلودگی ایجاد می‌کند.
سردار حمیدی گفت: ما در شهر تهران سه و نیم تا ۴ چهار میلیون موتورسیکلت داریم که در ایام کرونایی و شرایط آن، تردد آن‌ها نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و میزان آلودگی را افزایش داده اند. بحث کیفت ساخت، معاینه فنی، نحوه نظارت و کنترل بر این‌ها و استفاده از سامانه‌ها و سیستم‌هایی که می‌بایست در این حوزه بکارگیری شود از مشکلاتی بود که در روز گذشته مطرح شد و عزیزان در مجلس و حوزه‌های مختلف گزارش اقدامات خود را دادند.   او گفت: اینکه ما بتوانیم این تعداد موتورسیکلت را تبدیل به موتورسیکلت‌های برقی نماییم یک عزم جدی می‌خواهد و بودجه و اعتبار خاص می‌خواهد که در یک زمانبندی مشخص اتفاق بیفتد.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: امیدواریم که این تکالیف و وظایف را بخش‌های مختلف بتوانند انجام دهند و به مردم و به نمایندگان محترم مردم ارایه دهند و ما در آینده شاهد وضع موجود نباشیم و تمام هم و غم ما این نباشد که یک باد بیاید تا هوای تهران را پاک نماید و امیدواریم که ما آلودگی شهر تهران را در یک برنامه زمانی مشخص که در دنیا خیلی از کشور‌ها آنرا انجام داده اند و حتی آلودگی شهر‌های برخی از آنان بدتر از ما بود و در یک برنامه منظم و جدی آنرا اصلاح کردند به راحتی می‌توانیم با برنامه ریزی جدی و عملیاتی این بخش از معضل را به حداقل برسانیم.
او تصریح کرد: بخش زیادی از این آلودگی در ترافیک و ساخت و ساز‌هایی که در شهر انجام می‌شود و همچنین در حوزه صنعت وسایط نقلیه‌ای که با استاندارد‌های پایین تولید می‌شود اتفاق می‌افتد و خود آن‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد و نیز مکانیزم‌هایی که پلیس می‌تواند در اختیار داشته باشد و معاینه فنی را بتواند کنترل نماید و از رفتار‌های سنتی خود فاصله بگیرد در واقع عوامل تاثیر گذار دیگر هستند، چون ۸ میلیون موتور و خودرو را با عامل انسانی نمی‌شود کنترل کرد و حتما سامانه‌ها و سیستم‌ها باید به کمک پلیس بیایند تا میزان نظارت و کنترل خود را در این حوزه افزایش دهد.

 

بیشتر بخوانید:

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد