تاریخ انتشار : جمعه 30 مهر 1400 - 13:52
کد خبر : 138953

حماسه زنان بوشهری در تقویم به‌عنوان روز ضد استعماری بانوان ثبت شود

حماسه زنان بوشهری در تقویم به‌عنوان روز ضد استعماری بانوان ثبت شود

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حجت‌الاسلام یوسف جمالی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تبریک سالروز میلاد پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق علیه‌السلام و باتأکید بر بهره‌برداری از آموزه‌ها و سیره

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حجت‌الاسلام یوسف جمالی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تبریک سالروز میلاد پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق علیه‌السلام و باتأکید بر بهره‌برداری از آموزه‌ها و سیره زندگانی ائمه طهارت علیه‌السلام در زندگی اظهار داشت: بکارگیری شیوه زندگانی، منش و اخلاق پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه طهارت علیه‌السلام در زندگانی راه سعادت و کمال انسان فراهم می‌شود.

وی آموزه‌های تربیتی، عفو، گذشت، توجه به خانواده، خوش رفتاری و اخلاق حسنه را از آموزه‌های پیامبر گرامی اسلام (ص) دانست و بر الگوبرداری از این آموزه‌ها تأکید کرد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت هفته وحدت به اهداف دشمنان در ایجاد تفرقه میان مسلمانان پرداخت و بیان کرد: دشمنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان مذاهب مسلمانان برنامه‌ریزی کرده‌اند که تقویت اتحاد مسلمانان برای ناکام ماندن اهداف دشمنان ضروری است.

جمالی با اشاره به نقش اتحاد و وحدت در خنثی شدن ترفندهای دشمنان تصریح کرد: تا زمانی‌که اتحاد و برادری مسلمانان برقرار باشد اهداف و برنامه‌ریزی دشمنان نتیجه‌ای ندارد.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت افزود: در مدت کوتاه عمر دولت آیت‌الله رئیسی، سفرهای گوناگون استانی به نقاط مختلف آغاز شده و در دورترین روستاها هم حضور می‌یابد تا ضمن شنیدن حرف‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات مردم را از نزدیک بررسی کند.

وی ارتباط بدون واسطه با مردم را از برنامه‌های مهم رئیس جمهور دانست و تأکید کرد: رئیس جمهور در سفر به استان‌های مختلف در میان مردم حضور می‌یابد و ضمن شنیدن سخنان و بررسی مشکلات مردم، راهکارهای لازم برای تحقق مطالبات ارائه می‌دهند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، آبان‌ماه را سالروز قیام و ایستادگی زنان سلحشور لرده دشتستان در مقابله با متجاوزان انگلیسی دانست و خاطر نشان کرد: زنان در این روز با به دست گرفتن اسلحه در برابر استعمار انگلیس ایستادند و آنان را شکست دادند.

جمالی نامگذاری سالروز «حماسه لرده » به عنوان روز ضد استعماری زنان ایران در تقویم نظام اسلامی را از خواسته‌های نماینده ولی فقیه در استان بوشهر دانست و تأکید کرد: امید می‌رود با پیگیری‌ها آبان‌ماه در تقویم نظام اسلامی ایران به‌عنوان روز مبارزات ضد استعماری زنان ایران ثبت و تعیین شود.

ارتفاعات دشتستان یادآور حماسه‌ زنان لرده علیه متجاوزان انگلیسی استامام جمعه بوشهر: صنایع مستقر در استان بوشهر در توسعه استان مشارکت کنندامام جمعه بوشهر: شکست توطئه‌های دشمنان اسلام مهمترین دستاورد هفته وحدت است‌

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه امروز پرچم زنان لرده به دست بانوان نجیب و ولایت‌مدار استان بوشهر است تصریح کرد: زنان و بانوان استان بوشهر با حضور در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی اهداف دشمنان در بخش‌های گوناگون را ناکام کرده‌اند که از افتخارات این استان محسوب می‌شود.

وی مقابله با تهاجم‌های فرهنگی و صیانت از حریم خانواده و جامعه اسلامی را از مأموریت زنان بوشهری دانست و بیان کرد: دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون از جمله عفاف، حجاب و صیانت از کانون گرم خانواده از دیگر افتخارات زنان و بانوان استان بوشهر است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد