تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 مهر 1400 - 15:47
کد خبر : 138636

حاج قاسم سلیمانی در عرصه های مختلف اجتماعی، دینی و فرهنگی جهاد کرد

حاج قاسم سلیمانی در عرصه های مختلف اجتماعی، دینی و فرهنگی جهاد کرد

حجت الاسلام”مهدی عربپور” امروز ۲۸ مهرماه در مراسم اختتامیه اولین جشنواره و نمایشگاه آثار هنری مکتب حاج قاسم “لبخند ماه” ویژه زندانیان، کارکنان و سربازان وظیفه زندان های کشور در کرمان اظهار کرد: قرآن از زنان و مردانی که برای آرمان ها ایستادگی و مقاومت نموده و در راه توحید فداکاری کرده اند، تعریف کرده

حجت الاسلام”مهدی عربپور” امروز ۲۸ مهرماه در مراسم اختتامیه اولین جشنواره و نمایشگاه آثار هنری مکتب حاج قاسم “لبخند ماه” ویژه زندانیان، کارکنان و سربازان وظیفه زندان های کشور در کرمان اظهار کرد: قرآن از زنان و مردانی که برای آرمان ها ایستادگی و مقاومت نموده و در راه توحید فداکاری کرده اند، تعریف کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در دعوت به سوی حق، همگان را به اطاعت از رهبری دعوت می کرد، گفت: تفاوت شهید سلیمانی با دیگران این بود که علاوه بر دعوت به سوی حق، خود مرد میدان شد و در این مسیر یک الگو شد که برای او یک منظومه در عمل و فکر ایجاد کرد. گرچه این علم و فکر برگرفته از تبعیت از اسلام، پیامبران الهی و ائمه اطهار علیهم السلام بود و همیشه خود را سرباز اهل بیت می دانست و در این میدان ایستادگی کرد.

عربپور در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: تلاش های فرهنگی شهید سلیمانی در استان کرمان و در جای جای خدمتش زبان زد است و برای رسیدن به خدا و قرار گرفتن انسان ها در این مسیر دعوت کرد و او در عرصه های مختلف اجتماعی، دینی و فرهنگی جهاد کرد و تبریک می گویم به کسانی که زمینه برگزاری این جشنواره را در زندان ها برگزار کردند که مددجویان و کارکنان آثار هنری خلق کنند و ای اقدام در تربیت افراد اثرگذار خواهد بود.

“سیدمجتبی حسینی” مدیرکل زندان های استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم همیشگی بوده و هست، اظهار کرد: یکی از عمیق ترین و تاثیرگذارترین برنامه های فرهنگی پیاده سازی مکتب حاج قاسم در زندان های کشور بود و کرمان میزبان اولین نمایشگاه هنری آثار زندانیان، پرسنل و سربازان وظیفه به عنوان لبخند ماه باشیم.

وی با اشاره به ارسال ۲۸۳۱ اثر هنری به جشنواره افزود: نمایشگاه ۸ تا ۱۸ دی ماه ۹۹ در گلزار شهدای کرمان برگزار و آثار در سه بخش هنرهای نمایشی و ادبی، هنرهای تجسمی و سایر رشته ها به نمایش در آمد.

حسینی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این جشنواره با اخلاص و عشق آثار خود را تولید کردند، گفت: مرام و نام حاج قاسم در زندان ها و بین زندانیان تاثیرگذار بوده و ایشان شخصیتی بود که همه شیفته اش هستند و تاثیر ایشان موجب بازسای شخصیت و اصلاح رفتار زندانیان شده است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد