تاریخ انتشار : جمعه 23 مهر 1400 - 22:54
کد خبر : 137478

اگر سازوکارهای داخلی اصلاح شود موانع تحریم به چشم نخواهد آمد

اگر سازوکارهای داخلی اصلاح شود موانع تحریم به چشم نخواهد آمد

سیدرضا فاطمی امین شامگاه جمعه ۲۳ مهرماه در حاشیه بازدید از دهکده گل محلات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی بازدید صورت گرفته از نمایشگاه دائمی سنگ ظرفیت های خوبی مشاهده و مقرر شد تا ۱۰ روز آینده جلسه ویژه برای صادرات سنگ برگزار و برنامه یک ماهه از سوی رئیس سازمان صمت استان به

سیدرضا فاطمی امین شامگاه جمعه ۲۳ مهرماه در حاشیه بازدید از دهکده گل محلات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی بازدید صورت گرفته از نمایشگاه دائمی سنگ ظرفیت های خوبی مشاهده و مقرر شد تا ۱۰ روز آینده جلسه ویژه برای صادرات سنگ برگزار و برنامه یک ماهه از سوی رئیس سازمان صمت استان به عنوان پیش نویس آماده و در اختیار همه فعالان این بخش قرار گیرد و تا دو هفته پس از آن نهایی شود.

وی  در خصوص پایانه های صادراتی گل افزود: به نظر می رسد کار ویژه در این خصوص می توان انجام داد و حمایت های لازم به ویژه در خصوص صادرات انجام خواهد گرفت. گفته شده صادرات گل می تواند در سال آینده به ۲۵۰ میلیون دلار برسد که برای اینکه این رقم محقق شود هر اقدامی نیاز باشد انجام خواهیم داد.

وزیر صمت در خصوص ظرفیت های استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی یکی از استان های برتر کشور در حوزه صنعت است و حوزه ماشین سازی در این استان رونق زیادی دارد. به نظر می رسد این استان به لحاظ سابقه صنعتی و ظرفیت صنعتی ویژگی های خاصی دارد که تا جای ممکن حمایت های لازم از این صنایع صورت خواهد گرفت.‌

فاطمی امین بیان کرد: در خصوص صنایعی از جمله ماشین سازی و… دنبال تجمیع تقاضا هستیم بطوری که به عنوان مثال در خصوص هپکو اینگونه عمل خواهیم کرد که با ارائه فراخوان از بین مصرف کنندگان و متقاضیان، تعدادی از آنها شناسایی و سپس حمایت مالی از آنها صورت گیرد و سفارش خوبی برای شرکت ثبت شود.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات کم کاری از سوی ما سبب فرافکنی می‌شود و ما به چیزی خارج از دسترس وزن زیادی می دهیم، بارها گفته ام به هیچ وجه فرافکنی نخواهیم کرد، فرصت های زیادی در کشور داریم و تحریم ها خیلی کمتر از موانع موجود در سازوکار های داخلی است و اگر ساز و کارهای داخلی اصلاح شود موانع تحریم به چشم نخواهد آمد.

وی همچنین در حاشیه بازدید از شرکت مانا انرژی پاک خمین تولیدکننده پنل های خورشیدی در شهرک صنعتی خمین اظهار کرد: در حال حاضر جهت گیری جهانی به سمت افزایش تولید برق از انرژی خورشید است و در کشور ما نیز وزارت نیرو ۱۰ هزار مگاوات در این خصوص برنامه ریزی کرده است، در واقع از ۳۵ هزار مگاواتی که برای افزایش تولید برق در نظر گرفته شده قرار شده ۱۰ هزار مگاوات با استفاده از انرژی خورشیدی تامین شود، بر این اساس این واحد در این حوزه بسیار ارزشمند است و بیش از هزار مگاوات پنل خورشیدی در سال می تواند تولید کند.

فاطمی امین افزود: مدیران این واحد برنامه ریزی کرده اند که یک زنجیره کامل ایجاد کرده و تمامی بخش هایی که برای ساخت پنل های خورشیدی لازم است تولید کنند ما نیز قول دادیم برای تامین زمین به آنها کمک کنیم. این واحد صنعتی در حال حاضر فضای ۳۰ هکتاری در اختیار دارد ولی به فضای ۱۰۰ هکتاری نیاز دارد که قرار شد ظرف یکماه مجوز شهرک خصوصی به آنها بدهیم که کارشان تسریع شود.

وی با اشاره به پروژه پتروشیمی خمین  نیز گفت: در کشور در حوزه صنایع بالادستی پتروشیمی سرمایه گذاری بسیار خوبی انجام داده ایم اما متاسفانه بدلیل کمبود صنایع میان و پایین دستی پتروشیمی در کشور محصولات نیمه خامی را صادر می کنیم و اشتغالی که باید به دست بیاید اتفاق نمی افتد .

وزیر صمت با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰۰ هزار تن پلی پروپیلن در کشور تولید می شود که تقریبا متناسب با نیاز فعلی کشور است و کمی کسری داریم افزود: واحدی که در خمین احداث می شود می تواند به تامین نیاز کشور کمک کند البته با توسعه دیگر صنایع شاید لازم باشد واحدهای تولید پلی پروپیلن دیگری را احداث کنیم ولی کاری که در حال حاضر در پتروشیمی خمین قرار است انجام شود از لحاظ ایجاد ارزش افزوده بسیار ارزشمند است.

بر اساس این گزارش، درمانگاه شبانه روزی نیکفر شهر نیم‌ور نیز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد