تاریخ انتشار : جمعه 23 مهر 1400 - 14:54
کد خبر : 137380

تبعیض و فاصله طبقاتی شایسته جامعه دینی نیست

تبعیض و فاصله طبقاتی شایسته جامعه دینی نیست

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) فرموده شما را به تقوای الهی سفارش می‌کنم، در دین خود پارسا باشید، برای خدا بکوشید و زحمت بکشید. وی خاطرنشان کرد: زمین حتی یک لحظه بدون حجت نمی‌ماند

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) فرموده شما را به تقوای الهی سفارش می‌کنم، در دین خود پارسا باشید، برای خدا بکوشید و زحمت بکشید.

وی خاطرنشان کرد: زمین حتی یک لحظه بدون حجت نمی‌ماند و به محض شهادت امامی، یک امام دیگر جانشین اوست. آغاز امامت حضرت حجت (عج) را تبریک عرض می‌کنیم و امیدواریم خداوند عنایت کند تا بتوانیم ویژگی‌های منتظران حقیقی آن حضرت را داشته باشیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به روز جهانی روشن‌دلان بیان کرد: این روشن‌دلان از نظر ظاهری چشمشان نمی‌بیند اما خدای متعال قلبی روشن به آن‌ها عنایت کرده و خیلی چیزهایی که ما نمی‌توانیم ببینیم آن‌ها با قلب روشنشان درک می‌کنند و این بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به روز پیوند اولیا و مربیان، گفت: خیلی مهم است که اولیا با مربیان و معلمان ارتباط داشته باشند و شرایط فرزندان خود را رصد کنند و غفلت در این عرصه ممکن است سرنوشت فرزندان را جور دیگری رقم بزند و حساس بودن در این عرصه بسیار حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به روز جهانی ریشه کنی فقر، تصریح کرد: ریشه کن شدن فقر، آرزوی هر مسلمانی و غنی شدن فقرا، جزو دعاهای مسلمانان است؛ جامعه اسلامی باید از همه جوامع دیگر در مبارزه با فقر جلوتر باشد و وقتی این مهم تحقق یابد، تبعیض و فاصله طبقاتی از بین می‌رود. اینکه عده‌ای از جهت برخورداری از ثروت در حد بالایی باشند و برخی در فقر و ناداری به سر ببرند، شایسته جامعه دینی نیست.

وی با اشاره به حمله تروریستی به نماز جمعه خان آباد افغانستان، خاطرنشان کرد: این اقدام تروریستی و داعشی که در نماز جمعه خان آباد افغانستان صورت گرفت، دل همه را به درد آورد. ظاهراً این اقدام کار داعشی‌ها بود اما این اقدامات توسط تروریست‌های تحت حمایت صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها صورت می‌گیرد و مشکلات امروز این کشور نتیجه اقدامات آن‌هاست.

امام جمعه قزوین به انتخابات عراق اشاره کرد و افزود: مردم عراق نمایندگان خود را انتخاب کردند و ان‌شاءالله این معنا زمینه هرچه بیشتر امنیت، آسایش و وحدت را در این کشور اسلامی فراهم آورد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد