تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 مهر 1400 - 16:03
کد خبر : 137089

۲۲۰۰ شکایت در سامانه بازرسی استان سمنان ثبت شد

۲۲۰۰ شکایت در سامانه بازرسی استان سمنان ثبت شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی اکبر رشیدزاده در نشست خبری ظهر چهارشنبه خود با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی سازمان بازرسی استان سمنان با بیان اینکه ماهیت سازمان بازرسی در واقع نظارت بر اجرای صحیح قوانین است، ابراز کرد:

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی اکبر رشیدزاده در نشست خبری ظهر چهارشنبه خود با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی سازمان بازرسی استان سمنان با بیان اینکه ماهیت سازمان بازرسی در واقع نظارت بر اجرای صحیح قوانین است، ابراز کرد: رصد حسن جریان امور قانونی و اداری در دستگاه‌ها و سازمان‌ها دیگر موضوعی است که مد نظر سازمان بازرسی قرار دارد.

وی با بیان اینکه نظارت بر دستگاه‌های اجرایی به سه صورت انجام می‌شود، افزود: نظارت موردی، نظارت برنامه‌ای شامل استقرار دو ماهه نیروهای نظارتی در دستگاه‌ها و سوم نظارت و رصد فوق‌العاده که در مواقع خاص صورت می‌پذیرد.

اعلام نتیجه بازرسی به ادارات

بازرس کل استان سمنان با بیان اینکه نتیجه بررسی‌ها به صورت پیشنهادهای اصلاح امور به دستگاه‌ها ارائه می‌شود تا روندها ارتقا یافته و یا اصلاح شوند، ابراز داشت: در واقع رسالت سازمان بازرس ی مچ‌گیری نیست.

رشید زاده درباره عملکرد سازمان بازرسی استان سمنان در سال جاری نیز، توضیح داد: در زمینه عملکرد دستگاه‌های اجرایی و ادارات تا امروز ۲۶۰ مورد اصلاحی شناسایی و به دستگاه‌های مربوطه برای اصلاح شیوه‌ها اطلاع رسانی شده است.

وی با بیان اینکه تخلفات شناسایی کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و ادارات نیز شامل بازرسی می‌شود، گفت: یک هیئت رسیدگی تخلفات در سطح بازرسی استان سمنان مسئول رسیدگی به این نوع تخلفات است و در صورت محرز شدن وقوع جرم، فرد یا افراد خاطی به دستگاه قضائی ارجاع داده می‌شوند.

نظارت بر دستگاه‌های اجرایی

بازرس کل استان سمنان با بیان اینکه طبق دستورالعمل‌ها ۲۲۰ دستگاه اجرایی استان تحت نظارت قرار می‌گیرند، تاکید داشت: هیئت رسیدگی تخلفات تاکنون به تخلفات ۱۲۱ مدیر و کارمند دستگاه‌های اجرایی استان سمنان که طی بازرسی‌های فوق‌العاده و سر زده شناسایی شده‌اند، رسیدگی و آنان را به دادسرا ارجاع داده است.

رشید زاده با بیان اینکه بخشی از وظیفه سازمان بازرسی توجه به شکایت‌های مردمی است، بیان کرد: یکی از مراجعی که می‌تواند به ما در مقابله با تخلفات کمک کند، گزارش‌های مردمی است در این زمینه باید گفت دو هزار و ۲۵۸ شکایت مردمی در سامانه شکایات و اعلانات اداره کل بازرسی استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه پیگیری مطالبات مردم از جمله وظیفه‌های ذاتی سازمان بازرسی است، گفت: در بین انتظارات و گزارش‌های مردمی نظارت بر دستگاه‌ها برای جلوگیری از فساد در کنار مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی و اداری به وضوح به چشم می‌آید همچنین مردم ایجاد ثبات اقتصادی و مقوله معیشت و انتصاب افراد دارای صلاحیت بر مسند پست‌های تصمیم ساز و مهم استان سمنان را مطالبه می‌کنند.

رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی

بازرس کل استان سمنان درباره حمایت از تولید نیز، گفت: مشکلات واحدهای اقتصادی و صنعتی استان نیز از سوی سازمان بازرس ی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و در این رابطه از ۳۱ واحد تولیدی بازدید به عمل آمده تا در جریان مشکلات این واحدها قرار بگیریم.

رشید زاده درباره ماحصل اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از واحدهای تولیدی استان سمنان، توضیح داد: تاکنون ۳۹ مصوبه از مصوبات شوراهای اسلامی شهرهای استان سمنان از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری شده است همچنین تاکنون درخواست ابطال ۱۸ مصوبه ارائه شده که از این تعداد شش مصوبه در دیوان عدالت به دلیل رعایت حقوق شهروندی ابطال شده است.

وی با اشاره به نظارت بر مزایده‌ها و مناقصه‌ها نیز، گفت: تاکنون بازرسان اداره کل بازرسی استان در ۱۰۵ مورد معاملات دستگاه‌های اجرایی حضور و رصد داشته‌اند که نتیجه این ورود ابطال و یا تجدید ۱۰ میلیارد تومان مزایده و مناقصه بوده است همچنین ۱۷ مورد تذکر نیز به دستگاه‌های اجرایی داده شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد