تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 - 15:22
کد خبر : 136860

انتظار ۱۲ ساله مردم برای تکمیل تنها استخر چادگان/ تریبون نماز جمعه پژواک مطالبه مردم شد

انتظار ۱۲ ساله مردم برای تکمیل تنها استخر چادگان/ تریبون نماز جمعه پژواک مطالبه مردم شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، سال ۸۸ بود که کلنگ احداث تنها استخر شهر چادگان به زمین خورد و پروژه احداث این استخر ۱۲ سال به طول انجامیده و سال گذشته به پیشرفت ۹۸ درصدی نزدیک شد و در آستانه بهره‌برداری

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، سال ۸۸ بود که کلنگ احداث تنها استخر شهر چادگان به زمین خورد و پروژه احداث این استخر ۱۲ سال به طول انجامیده و سال گذشته به پیشرفت ۹۸ درصدی نزدیک شد و در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت؛ اما دیون باقی‌مانده پیمانکار باعث شد که این پروژه همچنان پس از ۱۲ سال نیمه‌کاره باقی بماند.

عدم تکمیل استخر و  جان جوانانی که به دلیل کمبود امکانات گرفته می‌شود

با وجود این‌که چادگان از زمان کلنگ‌زنی این استخر ۴ فرماندار و ۴ نماینده جدید مجلس به خود دیده و هرکدام وعده‌هایی برای افتتاح این استخر داده‌اند، اما هنوز هم خبری از افتتاح نیست و همین موضوع باعث شده تا جوانان این شهر برای پرداختن به ورزش پرهیجان شنا روی به دریاچه سد زاینده‌رود بیاورند و عدم ایمنی شنا در دریاچه باعث شده تا جوانان زیادی از این شهرستان جان خود را از دست بدهند.

همه این موضوعات را باید در کنار هم قرار دهیم که مسؤولان ورزش استان نیز کوچکترین نگاهی به حل این معضلات انگشت‌شمار نداشته‌اند و این مسائل به قوت خود باقیست.

بررسی پروژه جدید وقتی هنوز استخر نیمه کاره تکمیل نشده است

سلطانی‌فر وزیر سابق ورزش درحالی در تعطیلات  در یک سفر غیر رسمی در روزهای ابتدایی تیرماه سال ۹۸ به چادگان سفر کرده و  به دهکده تفریحی این شهر آمده بود و از آب و هوای مطبوع این شهر در این فصل از سال استفاده کرد که در دیدار با مدیر عامل سابق سازمان عمران زاینده‌رود، در مورد ظرفیت ایجاد کمپ و میزبانی از اردوهای ورزشی تیم‌های ملی و باشگاه‌های ورزشی کشور، برگزاری مسابقات استانی و کشوری و کلیه رویدادهای ورزشی در رشته‌های مختلف با توجه به آب وهوای مطلوب وارتفاع بیش از دو هزار متری چادگان از سطح دریا گفت‌وگو کرد.

حال سؤال اینجاست که درحالی وزیر سابق به صورت غیررسمی به چادگان سفر کرده و درباره برگزاری اردوی تیم‌های ورزشی و ساخت کمپ‌های ورزشی در این شهرستان سخن به میان آورده بود که استخر این شهر در آن ۱۰ سال بود نیمه‌تمام باقی مانده و سالن‌های ورزشی نیمه‌تمام این شهرستان نیز قدمتی بیش از ۲۰ سال داشتند و امروز پس از گذشت ۲ سال از آن سفر هنوز استخر چادگان به بهره‌برداری نرسیده است.

بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد که زیر ساخت این استخر به صورت کلی احداث و راه‌اندازی شده است اما پیمانکار این مجموعه به دلیل بستانکاری نسبت به نصب و راه اندازی تجهیزات نهایی مانند اتصالات و شیرآلات این مجموعه اقدام نمی‌کند.

استخر بالای ۹۵ درصد تکمیل شده است

سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان که در نخستین روزهای انتصابش در تیرماه ۹۹ به چادگان سفر کرده بود، درباره تکمیل استخر چادگان گفته بود: اداره کل ورزش و جوانان سه پروژه مهم در شهرستان چادگان دارد؛ استخر سرپوشیده چادگان، سالن سرپوشیده مشهد کاوه و سالن سرپوشیده شهدای اورگان از اصلی‌ترین پروژه‌های منطقه هستند که هرکدام شاهد رشد فیزیکی حدودا ۹۰ درصدی بوده‌اند که امیدواریم با تخصیص اعتبارات شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها تا پایان سال باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان در خصوص استخر سرپوشیده چادگان ادامه داد: آغاز ساخت این استخر در سال ۸۸ کلید خورد و این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی مواجه بوده است، اولین بازدید که در شهرستان چادگان داشتیم همین پروژه استخر بود.

 

وی ادامه داد: در بازدید به عمل آمده پیمانکار پروژه نیز ما را همراهی کرد، حدود ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان این پروژه بدهی به پیمانکار دارد؛ همچنین جهت تکمیل نیز نیاز به ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارات دارد؛ تکمیل رختکن و سخت افزار‌های برق این مجموعه و همچنین هزینه‌های جاری، همچون بحث انشعابات مواردی است که جهت بهره‌برداری از این استخر  به آن نیازمند هستیم.

ماجرای گلایه امام جمعه چادگان در تریبون نماز جمعه

این جریان تا جایی پیش رفت که امام‌جمعه شهر چادگان نسبت به عدم تکمیل این پروژه واکنش نشان داد و در خطبه‌های نماز جمعه چادگان با اشاره به اینکه استخر شهرستان بعد از چندین سال هنوز افتتاح نشده است، اظهار کرد: کار استخر تمام شده است و هیچ مشکلی ندارد و با چند کمد و شیرآلات و هزینه‌ای اندک افتتاح خواهد شد؛ استخری که با هزینه‌های فعلی بیش از ۲۰ میلیارد هزینه آن خواهد شد ولی افتتاح نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی توقع داشتیم که با جدیت این موضوع را پیگیری کرده و مطالبات پیمانکار را وصول می‌کرد، مردم از مسرولان توقع دارند که با پیگیری موضوع را به نتیجه برسانندو پپگیری وقتی مطلوب است که به نتیجه برسد و مردم خروجی و اقدام را در عمل مشاهده کنند.

 

 دهه فجر به انتظار ۱۲ ساله پایان می‌دهد؟

سید محمد طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در خصوص روند پیگیری‌ها و افتتاح این استخر اظهار داشت: استخر چادگان ۲میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان بدهی داشته که در زمان مدیریت بنده در سال ۱۳۹۹، یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان از بدهی پرداخت شده است.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان با بیان این که یک اعتبار ۲ میلیاردی نیز امسال در نظر‌ گرفته شده، ادامه‌ داد: ان‌شاءالله مابقی دیون پرداخت شود و استخر امسال در دهه مبارک فجر افتتاح شود.

وی تصریح کرد: بدهی تا دهه فجر پرداخت می‌شود، مابقی تاسیسات و اقداماتی که باید انجام بشود برآورد شده است، تامین اعتبار نیز انجام شده و مناقصه برگزار می‌شود و برای افتتاح در دهه فجر آماده می‌شود.

استخر برای بهره‌برداری به ۱.۳ میلیارد تومان پول نیاز دارد

طباطبایی در خصوص دلیل عدم را‌ه‌اندازی استخر بیان داشت: در ادوار مختلف اعتبار لازمی که باید پیش‌بینی می‌شد، صورت نگرفته بود، سال گذشته یک میلیارد و نیم از دیون را پرداخت کردیم و در حاضر حدود ۷۰۰ میلیون دیگر از دیون باقی مانده و حدود ۶۰۰ میلیون دیگر تجهیزات برای محوطه سازی و تاسیسات نیاز دارد که ان‌شاءالله تعلق خواهد گرفت و به بهره‌برداری می‌رسد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد