تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1400 - 17:02
کد خبر : 136399

کالای قاچاق از مرز خراسان رضوی وارد کشور نمی‌شود/ارتقاء توسعه الکترونیک در تمام نوار مرزی

کالای قاچاق از مرز خراسان رضوی وارد کشور نمی‌شود/ارتقاء توسعه الکترونیک در تمام نوار مرزی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، سردار سرتیپ دوم مجید شجاع در نشست خبری که به مناسبت هفته نیروی انتظامی و انعکاس زحمات شبانه‌روزی مرزبانان در ستاد فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد:  همکارانم بابت صدور پیام مقام معظم رهبری

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، سردار سرتیپ دوم مجید شجاع در نشست خبری که به مناسبت هفته نیروی انتظامی و انعکاس زحمات شبانه‌روزی مرزبانان در ستاد فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد:  همکارانم بابت صدور پیام مقام معظم رهبری بسیار خوشحال شدند و از این بابت به‌عنوان سرباز کوچک در خانواده عظیم نیروی انتظامی از ایشان تشکر می‌کنیم که به فکر فرزندان خود در کشور هستند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی بابیان اینکه شکر خدا که فرماندهی کل قوا از سربازان خود در کشور راضی هستند و از آن‌ها به‌عنوان ستون امنیت یادکردند، افزود: نیروی انتظامی خدمات مختلفی را به مردم در نقاط و عرصه‌های مختلف می‌دهد.

وی بیان کرد: اولین برنامه ما در هفته ناجا اختتامیه طرح حرم تا حرم بود که پیش از فرارسیدن هفته ناجا آن را برنامه‌ریزی کرده بودیم، ما ابتدای ماه محرم پرچم بارگاه ملکوتی حضرت رضا را از آستان قدس تحویل گرفتیم و از بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز کشور عبور کرد و به پایگاه‌های مختلف مرزبانی رفت، وقتی پرچم به مشهد برگشت نذورات همکاران هم در آن بود که به آستان قدس تحویل دادیم.

سردار شجاع اذعان کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده در ستاد و هنگ‌های مرزبانی در خراسان رضوی بیش از ۱۰۰ برنامه متنوع فرهنگی و ورزشی در گرامیداشت هفته ناجا پیش‌بینی‌شده است.

وی بابیان اینکه در جنوب شهر مشهد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به مدت یک ماه است که به واکسیناسیون حاشیه شهر مشهد کمک می‌کنیم، بیان کرد: در شهرهای مرزی تاکنون ۲ هزار واکسن توسط یگان‌های بهداری مرزبانی تزریق‌شده است.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به طول هزار و ۲۰۰ متر مرز در حوزه خراسان رضوی ابراز کرد: برای تردد در مسیر شمالی‌ترین نقطه مرزی به جنوبی‌ترین با وسیله نقلیه نیاز به بازگشایی در برخی مناطق وجود دارد که در حال رایزنی و پیگیری برای تحقق این مهم هستیم.

وی با اشاره به اینکه از ۳۸ تن مواد مخدر کشف‌شده کمتر از۳۸۰ کیلوگرم از آن در مرزهای خراسان رضوی کشف‌شده است، خاطرنشان کرد: در مرزهای خراسان رضوی در طی یک سال گذشته علاوه بر اینکه ۳۹ میلیارد کالای قاچاق کشف کردیم، اجازه خروج ارزاق عمومی مردم را به آن‌سوی مرزها را نداده‌ایم.

سردار شجاع با تأکید بر اینکه هیچ کالای غیرمجاز و قاچاقی از مرزهای خراسان رضوی وارد کشور نشده است، تصریح کرد: در این مدت ورود خودروهای ترانزیتی به کشور ۵۹ درصد و خروج این خودروها ۹۵ درصد نسبت به دوره مشابه آن افزایش‌یافته است.

وی گفت: خروج اتباع در یک سال گذشته نسبت به مدت مشابه نیز۱۴ درصد افزایش داشته است.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اذعان به اینکه استوارنامه مرزبانی از طریق وزیر امور خارجه مانند سفرا صادر می‌شود و از ابتدای سال تاکنون ۸۵ ملاقات مرزی داشتیم، اظهار کرد: هیچ‌گاه امنیت مرز را واگذار به کشور هم‌مرز نکرده‌ایم و به‌صورت شبانه‌روزی از مرزها حراست می‌کنیم، حتی در برخی موارد کار امنیت را در مرزهای افغانستان دوطرفه انجام می‌دهیم چراکه سرهنگ‌های مرزبانی افغانستان در پاسگاه‌های مرزی حضور ندارند.

وی با اذعان به اینکه مدرن کردن مرزها و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در مرز موردتوجه قرارگرفته و در این راستا نیز طرح‌هایی به وزارت دفاع ارائه کردیم، افزود: تلاش می‌کنیم توسعه الکترونیک در تمام نوار مرزی ارتقا دهیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد