شوراهای امر به معروف در مدارس چهارمحال و بختیاری تشکیل شود
– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت الاسلاموالمسلمین ابوالفضل احمدی در آیین تجلیل از فعالین کمیته عفاف و حجاب آموزش و پرورش استان و برنامه ریزی جهت سال تحصیلی جاری، اظهار داشت: حجاب و عفاف یکی از پایهای
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت الاسلاموالمسلمین ابوالفضل احمدی در آیین تجلیل از فعالین کمیته عفاف و حجاب آموزش و پرورش استان و برنامه ریزی جهت سال تحصیلی جاری، اظهار داشت: حجاب و عفاف یکی از پایهای ترین مسائل تربیتی جامعه است که موجب حفظ جامعه از رفتارهای نامتعارف، فسادهای اخلاقی و انحرافات فکری در مباحث اقتصادی است و با رشد علمی نقش مستقیمی دارد.
وی با تاکید بر برنامهریزی درست در خصوص تربیت نوجوانان، خاطرنشان کرد: خود فرد، خانواده و فضای آن، جامعه، آموزش و پرورش، رسانه و فضای مجازی از عوامل موثر در تربیت هستند.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بیتردید آموزش و پرورش میتواند در زمینه فضای مجازی، خانواده و جامعه نقش داشته باشد و کانونهای تربیتی را تحت تاثیر خود قرار دهد بنابراین پایهای ترین کانون تربیتی آموزش و پرورش است.
در بحث پوشاک، در سه حوزه تولید و توزیع و مصرف مشکل داریم
احمدی با اشاره به مسئله عفاف و حجاب، گفت: عفاف مربوط به تمامی مسائل رفتار و سکنات است، عفت دامنه گستردهای دارد اما حجاب مسئله پوشش است یعنی یک حریمی را برای فرد درست میکند که مانع تجاوز دیگران به این حریم خصوصی میشود، امروز در سه حوزه تولید، توزیع و مصرف مشکل داریم.
وی ادامه داد: در بخش سخت افزاری تولیدکنندگان، لباس های بدحجابی را تولید میکنند و توزیعکننده، تولیدات ناقص را عرضه میکند اما این تولید، توزیع و مصرف یک کار نرم افزاری هم دارد، یعنی اینکه این فرهنگ از کجا آمده است، لذا امروز نیاز به یک فرهنگسازی است.
احمدی اظهار داشت: آموزش و پرورش میتواند نگاه تولیدکننده، مصرفکننده و توزیع کننده را اسلامی کند که حتما یکی از رسالتها است، زحمات زیادی کشیده شده است اما در خروجی کار شاهد وضع نامناسب حجاب هستیم.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پیشنهاد این است که دانشآموزان، اولیاء و معلمان وارد کار شوند، باید به خود دانشآموز تولید محتوا را واگذار کرد، خوب است که شوراهای امر به معروف در مدارس شکل بگیرد و از طریق این شوراها ستاد امر به معروف و نهی از منکر پشتیبانی کند.
وی خاطرنشان کرد: با تشکیل این شوراها میتوان از ظرفیت شورای معلمان، اولیا و دانش آموزان در راستای ترویج مسئله فرهنگ حجاب استفاده کرد که این کمک بزرگی به فرهنگ حجاب است.
احمدی در پایان خاطرنشان کرد: غبارروبی شهدا و نصب پوستر و بنر در رابطه با عفاف و حجاب به تنهایی اصلا فرهنگ حجاب و عفاف ایجاد نمیکند، آموزش و پرورش میتواند خانوادهها را در بحث تولید پوشاک وزین اسلامی مشارکت دهد و با یک فراخوان و جذب نیرو موجب ایجاد اشتغال هم میشود.
در مسئله عفاف و حجاب باید برای مدارس پسرانه هم برنامه داشت
فرحناز قائد امینی، مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه اظهار داشت: عفاف و حجاب مربوط به هم خانمها و هم آقایان است، اگر به دنبال نهادینه کردن آن هستیم قطعاً باید تفاوت جنسیتی را قائل نشویم، اگر فقط خانمها مد نظر قرار گیرند و از عفاف و حجاب تنها حجاب برای خانمها باشد به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید.
وی بیان کرد: در کنار کارهای خوبی که انجام شده و بیشتر محوریت آن بر روی بانوان است، نقش مردان را نباید نادیده گرفت و بر روی عفاف و حجاب به طور کلی برنامه ریزی کرد، امید است در این برنامهها از مدارس پسرانه غافل نشد و حتما به شکل ویژه برنامههایی را هم برای مدارس پسرانه داشته باشیم چرا که اجتماع تنها خانم ها نیستند و مردان هم در آن سهیم هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از موضوعات کلی عفاف و حجاب باید فراتر رفت و بر روی مسائل خیلی خاص تاکید کرد، در بحث تعمیق، ترویج و تهیج عفاف و حجاب باید ورود کرد بدین معنا که عفاف و حجاب را باید به یک حس درونی تبدیل کرد و زمانی که درونی شد ترویج آن بسیار راحتتر است.
وی ادامه داد: در کشور تشکلهای رسمی و غیررسمی وجود دارد اما تشکلهای غیر رسمی تاثیر بیشتری را بر دانشآموزان دارند، تشکلهای خوبی همچون بسیج دانشآموزی، اتحادیه انجمنهای اسلامی، شورای دانش آموزی، پیشتازان و جوانان هلال احمر در دل آموزش و پرورش وجود دارد و کارهای بسیار خوبی انجام میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یک کار گروهی باید متشکل از نماینده این تشکلها، نماینده اولیاء و مدیران تشکیل شود تا در زمینه عفاف و حجاب برنامه خاصی تهیه شود چرا که گفتنها هیچ تاثیری ندارد.
آموزش و پرورش را باید یک نهاد سازنده دانست، نه نهاد مصرفی
وی با تاکید بر نگاه ویژه با آموزش و پرورش، بیان داشت: آموزش و پرورش را نباید یک نهاد مصرفی دانست بلکه باید آن را یک نهاد سازنده دانست، آموزش و پرورش بر روی مسائل متعددی تأثیر دارد اما اینکه بخواهد کاری را به تنهایی انجام دهد، برای این نهاد مقدور نیست و باید مکملها به میدان آیند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: صدا و سیما، فضای مجازی، خانوادهها و … مکمل آموزش و پرورش هستند، باید همه به این باور برسند که عفاف و حجاب برای سلامت جامعه یک اصل مهم است و اگر جامعه، محجبه و عفیف نباشد قطعاً همه آسیب میبینند.
آموزه های قرآن درباره ترویج حجاب/ آیا حکومت اسلامی میتواند مردم را وادار به رعایت حجاب کند؟امام جمعه بجنورد: همه مسئولان نسبت به مسئله عفاف و حجاب مسئولیت دارندفریضه امر به معروف باید بهعنوان مسئولیت اجتماعی در جامعه تقویت شود
قائد امینی در پایان با تاکید بر همسو بودن ارگانها با آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری تمامی همکاران بسیار مشتاق فعالیت برای آماده کردن دانش آموزان در جهت زندگی سالم هستند و قطعاً پذیرای پیشنهادات، نظرات و برنامهها هستند و نهایت تلاش را در به ثمر رساندن کار دارند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰