تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1396 - 8:52
کد خبر : 13531

مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی احصا شود

مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی احصا شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، پیمان فلسفی روز پنجشنبه در همایش یاوران امر به معروف و نماز در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: فریضتین باید واجب همگانی تلقی شود و مربوط به گروه خاص نیست. وی اظهار کرد: همه باید خود را مکلف

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، پیمان فلسفی روز پنجشنبه در همایش یاوران امر به معروف و نماز در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: فریضتین باید واجب همگانی تلقی شود و مربوط به گروه خاص نیست.
وی اظهار کرد: همه باید خود را مکلف بدانند که آمر به معروف و ناهی از منکر باشند و باید امر به معروف و نهی از منکر را درست انجام داد تا تاثیر خود را بگذارد.
دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: برخی زیرساخت ها برای اجرای فریضتین باید مهیا شود و یکی از این زیرساخت ها قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است و ماده هشت این قانون نکات مهم و موثری دارد.
وی تاکید کرد: باید نحوه نقد کردن را یاد بگیریم و افراد نیز باید ظرفیت نقدپذیری را داشته باشد.
وی گفت: قانون گذار می گوید ایجاد مانع در اجرای امر به معروف و نهی از منکر ممنوع و جرم است.
مدیرکل دفتر نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاهها اعتبار پیش بینی شود.
وی تاکید کرد: یاوران معروف باید آموزش های لازم را فرا بگیرند تا کار به درستی انجام شود.
وی به سیره امام رضا (ع) در امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: داشتن صبر، خوش رویی، ملایمت در سخن گفتن، احترام به فهم دیگران، عیب پوشی، توجه به تاثیر کلام و موارد موثر بر آن، جدیت، خیرخواهی و حساسیت به نزدیکان و دقت در عمل از جمله خصوصات امام هشتم در انجام فریضتین بود.
مدیرکل آموزش عقیدتی سیاسی وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: همه کارهای خوب در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره ای آب در برابر اقیانوس است.
حجت الاسلام عباس خاک افزود: تعلقات و جهل موجب دور ماندن انسان از خوبیها می شود و یاوران معروف مبلغان دین هستند.
مدیرکل دفتر نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: تعلقات طبق احادیث ائمه اطهار (ع)به انسان آسیب می رساند لذا انسان باید خود را از تعلقات رها کند.
وی افزود: حضرت محمد (ص) می فرمایند، گناه، مال حرام و تکبر برای انسان تعلقات می آورد لذا برای دوری از تعلقات سه راهکار ارائه کردند.
حجت الاسلام خاک، ندامت از گناه و توبه را به نقل پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) در دوری از تعلقات مهم عنوان و بیان کرد: رعایت کسب روزی حلال نیز موجب دوری از تعلقات دنیوی می شود.
وی تاکید کرد: همه افرادی که در کربلا شهید شدند به نقل پیامبر اسلام (ص) بهترین بندگان خدا بودند و ما می خواهیم دین خدا زنده بماند و همه تلاشهای ما بر این امر مهم استوار است.
وی افزود: بیشترین ظلم ها به دلیل وجود تعلقات در انسان شکل می گیرد لذا شیطان به دلیل یک تعلق که همان کبر بود از درگاه خداوند رانده شد.
حجت الاسلام خاک بیان کرد: امام رضا (ع) می فرمایند ذکر صلوات برخی اشتباهات را که یادمان رفته جبران کنیم از بین می برد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز گفت: بدون امر به معروف و نهی از منکر اصلاح در جامعه انجام نمی شود و این ۲ فریضه ایستادگی در برابر فساد و ظلم است.
حجت الاسلام علی ایمانی تبار افزود: جرم جلوگیری از اجرای امر به معروف و نهی از منکر زیاد است و کسی که در برابر منکر سکوت می کند مانند فردی است که منکر را انجام می دهد لذا باید در زمینه انجام امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت داشته باشیم و نباید در مقابل منکر سکوت کنیم.
وی به اهمیت اقامه نماز در زندگی اشاره کرد و افزود: امام حسین (ع) در ظهر عاشورا نماز اقامه کرد و این نشان می دهد نماز در راس امر به معروف قرار دارد.
حجت الاسلام ایمانی تبار بیان کرد: مشخصه قیام امام حسین (ع) نماز است و بدون نماز کسی نمی تواند دوستدار ائمه اطهار (ع) باشد.
حجت الاسلام ایمانی تبار اظهار کرد: تمام قیام سرور و سالار شهیدان معروف است اما مهمترین آن معروف نماز است و با ارزش ترین وقت باید به اقامه نماز اختصاص داده شود.
وی به داشتن غیرت در برابر دفاع از دین و واجبات و دفاع از حرم و حریم خود اشاره کرد و گفت: سید الشهدا (ع) در آخرین لحظات زندگی خود از نزدیک شدن دشمن به خیمه ها ممانعت کردند.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
۳۰۲۹

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد