تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 مهر 1400 - 4:50
کد خبر : 135061

دیدار سفیر، رایزنی فرهنگی وهیاتی از دانشگاهیان جمهوری اسلامی ایران با وزیر آموزش عالی عراق

دیدار سفیر، رایزنی فرهنگی وهیاتی از دانشگاهیان جمهوری اسلامی ایران با وزیر آموزش عالی عراق

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا در این دیدار به مسائل مختلف علمی ودانشگاهی از قبیل تاسیس شعبه دانشگاه آزاد وعلوم پزشکی ایران در کشور عراق، افزایش تعداد دانشگاههای ایرانی مورد تایید وزارت آموزش عالی کشور عراق و… مورد بحث وبررسی قرار گرفت. مسجدی در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا در این دیدار به مسائل مختلف علمی ودانشگاهی از قبیل تاسیس شعبه دانشگاه آزاد وعلوم پزشکی ایران در کشور عراق، افزایش تعداد دانشگاههای ایرانی مورد تایید وزارت آموزش عالی کشور عراق و… مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

مسجدی در این دیدار با بیان این نکته که اشتیاق وصف ناشدنی زوار ایرانی در ایام اربعین واستقبال گرم وبی نظیر مردم عراق گویای بسیاری از مسائل است، مردم ایران وعراق را مانند برادران وخواهرانی نام برد که روابط آنان ناگسستنی است ودر ادامه به افزایش درخواست های مردم دو کشور برای انجام امور مختلفی از قبیل تحصیل، تجارت، زیارت و…  اشاره کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، زمینه های توسعه روابط فرهنگی وآموزشی بین دو کشور را در حد مطلوبی توصیف کرده وخواستار اهتمام وجدیت بیشتری از طرف عراقی جهت در به سرانجام رسیدن پروژه های فرهنگی، علمی  دانشگاهی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین اباذری نیز با اشاره به افزایش تعداد دانشجویان عراقی در حال تحصیل یا فارغ التحصیل از دانشگاههای ایرانی، افزایش تعداد تفاهم نامه های مشترک علمی وتبادل اساتید بین دانشگاههای ایرانی وعراقی، تلاش جهت تاسیس شعب مختلف دانشگاههای ایرانی در کشور عراق، روند روابط علمی ودانشگاهی دوجانبه را در مسیر پیشرفت ومثبت ارزیابی کردند. ایشان در ادامه با بیان این نکته که ظرفیت ها وبسترها جهت افزایش مناسبات فرهنگی وعلمی – دانشگاهی بسیار زیاد است، بر توجه واهتمام بیش از پیش بر روابط دوجانبه تاکید کردند.

نبیل کاظم عبدالصاحب وزیر آموزش عالی کشور عراق نیز ضمن خوشامدگویی، از ایران به عنوان کشوری دوست وبا پیشنه تاریخی که مهد بسیاری از دانشمندان سرشناس است، نام بردند.
ایشان ضمن اشاره به علاقمندی جوانان عراقی جهت تحصیل در دانشگاههای کشور ایران، از طرح های ارائه شده جهت افزایش سطح همکاریها استقبال کرده و بر برگزاری جلسات تخصصی بین مسئولین دو کشور تا حصول نتیجه مطلوب تاکید کردند.

در این دیدار مقرر شد مسائل مربوط به تاسیس شعبه دانشگاه آزاد اسلامی وجامعه المصطفی در کشور عراق وهمچنین راه اندازی شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا وپیگیری اضافه کردن ۲۷ دانشگاه از کشور جمهوری اسلامی ایران به لیست دانشگاههای مورد قبول وزارت آموزش عالی عراق با جدَیت واسرع وقت دنبال شود.
وبرای نهایی کردن این موضوعات بلافاصله بعد از این جلسه، جلسه ای در حضور نخست وزیر عراق برگزار خواهد شد که نشان از اهمیت واهتمام دولت عراق به جایگاه علمی ودانشگاهی وتوسعه روابط فی مابین می باشد.

رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران دربغداد

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد