تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1400 - 10:47
کد خبر : 132320

تلاش بسیج سازندگی برای رفع محرومیت در استان قزوین

تلاش بسیج سازندگی برای رفع محرومیت در استان قزوین

امیرعلی حسینیانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بسیج سازندگی در چند محور اساسی عدالت و توسعه ایران در عرصه‌های مانند تأمین آب کشاورزی، آب شرب، اشتغال، راه روستایی، مشاغل خانگی و مسکن محرومین ورود پیدا کرده است. وی ادامه داد: جلسه‌ای با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد امام خمینی(ره) داشتیم و مقرر

امیرعلی حسینیانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بسیج سازندگی در چند محور اساسی عدالت و توسعه ایران در عرصه‌های مانند تأمین آب کشاورزی، آب شرب، اشتغال، راه روستایی، مشاغل خانگی و مسکن محرومین ورود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: جلسه‌ای با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد امام خمینی(ره) داشتیم و مقرر شد تحت عنوان قرارگاه امام حسین (ع) ۲۵۰ مسکن برای مددجویان کمیته امداد و ۵۰ واحد برای مددجویان بهزیستی احداث کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه استان قزوین بیان کرد: در حوزه آب‌رسانی، برای روستاهای استان ایجاد شبکه انتقال آب از چشمه‌ها، اصلاح چشمه، ایجاد مخزن آب و شبکه داخلی روستایی را در دستور کار قرار دادیم و مطالعاتی نیز با هماهنگی آبفا انجام شده است، برای امسال پنج مجتمع آب‌رسانی در سطح استان را پیش‌بینی کردیم که بالغ‌بر ۱۳۰ روستا را دربرخواهد گرفت. در حوزه کشاورزی، ایجاد کانال‌های آب، انتقال آب و احیای قنوات در سطح استان در دستور کار قرار دارد و اولویت‌ ما احیا، بازسازی و مرمت این قنوات است.

وی اشاره کرد: امسال در حوزه اشتغال، تفاهم‌نامه مشترک کشوری و استانی با کمیته امداد منعقد کردیم، در سطح استان قزوین بالغ‌بر ۶۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات کم‌بهره در اختیار بسیج سازندگی قرار گرفته و ۱۵۰۰ پروژه و طرح در این قالب آنان تعریف شده است.

حسینیانی اشاره کرد: طی تفاهم با بانک ملت در قالب مرابحه، ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد و توسعه مشاغل در دستور کار قرار دارد؛ با هماهنگی بسیج مهندسین صنعت، بسیج کارگری و بسیج ادارات واحدهای تولیدی نسبت به رفع موانع واحدهای تولیدی اقدام کردیم و در کنار آن افرادی که امکان دریافت تسهیلات را ندارند و یا در حوزه تضامن مشکل دارند را به شرکت‌های تولیدی و نهادهایی که نیاز به نیروی کار دارند معرفی می‌کنیم.

مأموریت بسیج سازندگی در استان قزوین

وی گفت: ۲ مأموریت داریم که نخستین مأموریت راه‌اندازی قرارگاه جهادی استان است؛ بر همین اساس مجمع جهادگران استان تشکیل شده و دبیر آن فاطمه محمدبیگی است؛ البته باید بگوییم که در آستانه راه‌اندازی قرارگاه هستیم که این قرارگاه تا هفته بسیج افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه استان قزوین اظهار کرد: دومین مأموریت بسیج سازندگی استان ایجاد پایگاه اقتصاد مقاومتی در طلائیه است که طبق آن در چند عرصه فعالیت داریم، یکی از عرصه‌ها «آموزش» است که آموزش‌های لازم در عرصه‌های کشاورزی، پرورش ماکیان، گلخانه و دام‌داری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: گام نخست آموزش است و بلافاصله پس‌ازآن تولید را در پی دارد، در پایگاه اقتصاد مقاومتی استخر ماهی داریم و گلخانه‌های متعددی نیز ایجاد کردیم تا افرادی که آموزش تئوری دیدند پس از آموزش عملی به تولید برسند. به جهت اینکه جغرافیای پایگاه اقتصاد مقاومتی در منطقه توریستی استان قرار دارد فروشگاه‌های عرضه مستقیم را پیش‌بینی کردیم تا محصولات تولیدی را به‌صورت مستقیم عرضه کنند و دست دلالان و سودجویان قطع شود.

حسینیانی خاطرنشان کرد: اطلس ملی جهادی در فضای مجازی قرار دارد و همه متقاضیان برای ثبت گروه‌های جهادی می‌توانند به آن دسترسی پیدا کرده و گروه خود را ثبت کنند و در نهایت از جانب بسیج سازندگی استان برایشان مجوز مأموریت گروه‌های جهادی صادر شود.

وی اعلام کرد: ۱۰۸۳ گروه جهادی تخصصی و عمومی در همه اقشار بسیج ایجاد شدند و در حال انجام عملیات جهادی در عرصه محرومیت‌زدایی، تولید، امدادی، جهاد تربیتی و آموزشی فعال هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه استان قزوین اظهار کرد: معلمان جهادی به نقاط محروم استان وارد شدند تا نقص آموزشی و تربیتی که به‌خاطر کرونا ایجاد شده است را رفع کنند. در ایام نوروز، عاشورا و تاسوعا گروه‌های جهادی دندانپزشکی در زندان به ۸۰۰ نفر خدماتی از قبیل ترمیم، کشیدن دندان، جرم‌گیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان ارائه کردند.

حسینیانی بیان کرد: در سیل مرداد آوج و الموت بالغ‌بر ۷۰ گره جهادی ۱۲۰۰ نفر به مناطق سیل‌زده اعزام و طی ۱۵ روز مشغول خدمت‌رسانی شدند؛ عهد کردیم تا زمانی که محرومیت وجود دارد در کنار مردم و محرومین حاضر باشیم تا چهره محرومیت را کمرنگ کرده و عدالت و توسعه را در استان افزایش دهیم.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد