تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1400 - 9:28
کد خبر : 132238

موانعی برای زائران اربعین خراسان شمالی/ علوم پزشکی همکاری کند

موانعی برای زائران اربعین خراسان شمالی/ علوم پزشکی همکاری کند

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: کمتر از یک هفته تا یکی از روزهای با شکوه شیعیان باقی مانده است؛ روزی که تا پیش از شیوع کرونا نزدیک به ۳۰ میلیون نفر را در یک زمان خاص به یک نقطه خاص می‌کشاند. مغناطیس روز اربعین اما با آغاز کرونا نیز فروکش نکرد و زائران خود عراق این

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: کمتر از یک هفته تا یکی از روزهای با شکوه شیعیان باقی مانده است؛ روزی که تا پیش از شیوع کرونا نزدیک به ۳۰ میلیون نفر را در یک زمان خاص به یک نقطه خاص می‌کشاند.

مغناطیس روز اربعین اما با آغاز کرونا نیز فروکش نکرد و زائران خود عراق این روز را به عزاداری پرداختند و پای پیاده خود را به حرم مطهر امام حسین (ع) رساندند.

سال جاری با افزایش واکسیناسیون و مذاکراتی که با دولت عراق برقرار شد، بنا شد عده‌ای محدود با رعایت قوانینی خاص به کربلا سفر کنند که سهم خراسان شمالی از این تعداد، حدود ۱۵۰ نفر بود.

اما اکنون که در آستانه اربعین قرار داریم مشکلات و موانعی پیش روی دلباختگان به حسین بن علی وجود دارد.

از مشکلات اخذ تست کرونا تا هزینه‌های سنگین بلیط

یکی از خادمان هیئت‌های مذهبی استان که قصد سفر به کربلا دارد در گفتگو با مهر اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی برای تست پی سی آر آزمایشگاه قزل باش را به سازمان هواپیمایی معرفی کرده است.

وی افزود: روز گذشته عده‌ای از افراد برای دادن تست کرونا به محل مراجعه کردند مسئولان مربوطه پاسخ دادند که اکنون سرمان شلوغ است و شنبه هفته آینده از شما تست خواهیم گرفت.

این خادم اهل بیت ادامه داد: همچنین عنوان کردند پاسخ تست ۳ روز پس از تست داده می‌شود؛ به عبارتی با سیستم موجود رسماً به اربعین نخواهیم رسید.

وی با اشاره به اخذ مبلغ ۳۴۰ هزار تومان برای تست کرونا، افزود: وقتی مراکز دولتی این تست را به صورت رایگان انجام می‌دهد چرا باید زائر این مبلغ را پرداخت کند؟

این شهروند بجنوردی بیان داشت: با این حال هزینه را هر طور شده می‌دهیم اما نیاز است روند اخذ تست تسریع شود.

وی در انتها گفت: با این روند از خراسان شمالی کسی نمی‌تواند در اربعین حاضر شود.

یکی دیگر از زائران در گفتگو با خبرنگار مهر به قیمت‌های نجومی بلیط سفر به عراق اشاره داشت و گفت: پرداخت هزینه‌های چند میلیونی برای سفر اربعین از عهده عموم خادمان هیئت‌های مذهبی برنمی آید و به ناچار سفر خود را لغو می‌کنند.

وی افزود: سازمان‌های هواپیمایی عامدانه و از روی سودجویی قیمت‌ها را بالا برده‌اند.

موانعی برای زائران اربعین خراسان شمالی/ علوم پزشکی همکاری کند

این زائر بیان داشت: دستگاه امام حسین وقتی کسی را بطلبد خودش نیز هزینه‌اش را تأمین می‌کند اما نباید سودجویان را به حال خود رها کرد و می‌بایست با آن‌ها برخورد شود.

برخی مسئولان به تصمیمات توجه نکردند

رمضان علی ایزانلو، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: چند مشکل سر راه زائران است که عموم آن‌ها به استان برنمی گردد؛ مانند موضوع بلیط هواپیما که اعداد بالایی تصویب شده بود اما دفاتر هواپیمایی این مسئله را برای سودجویی بیشتر عملیاتی نکردند.

وی افزود: برای مسائل استانی در جلسات به نتایجی رسیدیم اما مسئولان به آن‌ها عمل نکردند و زیر بار نرفتند؛ اما ما پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم هر چند دوستان قبول نمی‌کنند.

ایزانلو در خصوص مشکلات آزمایشگاه قزلباش برای اخذ تست کرونا، بیان داشت: اگر تست کرونا توسط مسئولان محل مورد نظر دریافت نمی‌شود اقدامی شخصی بوده که باید رفع شود.

وی تصریح کرد: اکنون می‌توانیم با آزمایشگاهی از مشهد تماس گرفته تا به بجنورد بیاید و تست بگیرد و پس از ۱۲ ساعت نیز جواب را صادر کند.

ایزانلو در انتها گفت: مشکل اصلی زائران مسئله پرواز و قیمت بلیط است که با پیگیری‌هایی امید به حل آن داریم.

زائران اربعین امیدوارند مسئولان با هماهنگی بیشتری طی روزهای پیش رو مشکلات را برطرف و زمینه حضور زائران خراسان شمالی در پیاده روی اربعین را فراهم کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد