تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1400 - 3:21
کد خبر : 131145

تقارن ۳ رویداد اربعین، هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس یک غنیمت فرهنگی است

تقارن ۳ رویداد اربعین، هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس یک غنیمت فرهنگی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در جلسه  برنامه ریزی مراسمات اربعین و مقاومت افزود: تلفیق این ۳ رویداد فرهنگی و چگونگی برگزاری هر چه باشکوه تر آن‌ها موضوع مورد بحث این روزهای جزیره قشم است چرا که

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در جلسه  برنامه ریزی مراسمات اربعین و مقاومت افزود: تلفیق این ۳ رویداد فرهنگی و چگونگی برگزاری هر چه باشکوه تر آن‌ها موضوع مورد بحث این روزهای جزیره قشم است چرا که مهم تر و والاتر از تقارن این رویدادها در جامعه وجود ندارد.

امام جمعه قشم تصریح کرد: برای این منظور می‌توانیم همانند سال‌ گذشته، برای سه شب موکب‌هایی راه اندازی کنیم تا کسانی که شرایط عزیمت به کربلا را نداشتند حال و هوای اربعین حسینی را احساس کنند.

حجت الاسلام حاجبی ادامه داد: با توجه به فرارسیدن هفته دفاع مقدس می‌توانیم برای گرامیداشت شهدای جنگ تحمیلی یک شب یادواره شهدا نیز برگزار کنیم.

وی افزود: همچنین با توجه به همزمانی این رویدادهای فرهنگی- تاریخی با آغاز سال تحصیلی جدید می‌توانیم یک موکب هم برای دانش آموزان آماده کنیم تا کودکان و نوجوانان هم به خوبی حال و هوای اربعین را درک کنند و با جانفشانی‌های شهدای مقاومت آشنا شوند.

امام جمعه قشم بیان کرد: این برنامه‌ها باید به گونه‌ای برگزار شود که شوق و اشتیاق را در مردم ایجاد کند و شاهد شرکت و حضور حداکثری قشموندان در این مراسم‌ها باشیم.

حاجبی با بیان اینکه اربعین و دفاع مقدس فرصت‌های ارزشمندی هستند که نباید از آن‌ها غافل شد و باید تمام توان خود را به کار بگیریم تا یاد و خاطره شهدا فراموش نشود، اظهار کرد: باید در سطح جزیره برنامه‌هایی طراحی و اجرا شود که مردم شهدای دفاع مقدس را بشناسند و با خانواده‌های این شهدای والامقام آشنا شوند‌.

وی در پایان اضافه کرد: این رویدادهای فرهنگی بهترین فرصت است تا نتیجه لازم در این راستا حاصل شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد