تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1396 - 5:41
کد خبر : 12997

عمومی شدن امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای احکام دینی است

عمومی شدن امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای احکام دینی است

حجت الاسلام علی عبدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برخی به اشتباه امر به معروف و نهی از منکر را موجب سلب آزادی افراد و دخالت در امور شخصی دیگران یا عامل ایجاد اعمال خشونت آمیز می دانند اما اگر امر به معروف و نهی از منکر با شرایط تعیین

حجت الاسلام علی عبدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برخی به اشتباه امر به معروف و نهی از منکر را موجب سلب آزادی افراد و دخالت در امور شخصی دیگران یا عامل ایجاد اعمال خشونت آمیز می دانند اما اگر امر به معروف و نهی از منکر با شرایط تعیین شده در احکام دینی به اجرا درآید، هیچ گاه با آزادی های فردی و سلب امنیت افراد منافات نخواهد داشت.
وی با اشاره به مفاهیم مختلف در مورد امر به معروف و نهی از منکر افزود: معروف کاری است که انجام آن در دین اسلام ترجیح داشته و منکر فعلی است که انجام ندادن آن سفارش شده است و عمل به این واجب الهی نقش مهمی در رسیدن انسان ها به کمال و حرکت به سوی عبودیت واقعی دارد.
رییس تبلیغات اسلامی شهرستان بدره تاکید کرد: امر کننده به معروف، باید خود نیز عامل به آن باشد و این مساله به همه مردم و مسئولان بر می گردد و همه افراد جامعه را شامل می شود.
حجت الاسلام عبدی عمل به شیوه های مهم و سفارش شده امر به معروف و نهی از منکر را مهم خواند و گفت: در انجام این واجب دینی باید مواردی مانند شیوه عملی ، تشویق ارزش ها ، برخورد جدی و عملی با مرتکبان منکرات ، ارشاد تدریجی و صبر و شکیبایی بر آن و احترام به شخصیت افراد جامعه مورد توجه قرار گیرد.
وی در مورد مصادیق منکر در جامعه اسلامی یادآور شد: منکر را نمی توان منحصر در مصادیقی خاص دانست و آنچه در فرهنگ قرآن به عنوان منکر شناخته شده است، مانند کفر، نفاق، دوستی با بیگانگان، سستی در دفاع از حق و تفرقه افکنی نیز شامل این زمینه است و همان گونه که بدحجابی منکر است، تضعیف دولت اسلامی، ناامید کردن مردم، تلقین روحیه بی تفاوتی در مردم نیز از مصادیق منکر هستند.
رئیس تبلیغات اسلامی بدره گفت: همانطور که امام حسین علیه السلام هدف عمده خود از قیامش را برپایی امر به معروف و نهی از منکر خوانده است ، اهمیت این موضوع و نقش تاثیرگذار آن در جامعه اسلامی روشن می شود تا جاییکه امام علی علیه السلام این ۲ موضوع را از صفات خداوند ذکر کرده است.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا هفته اول ماه محرم از سال ۱۳۷۱ تاکنون به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است تا یادآوری کننده هدف مهم عاشورای حسینی و اقامه این واجب الهی باشد.
بدره در ۸۷ کیلومتری ایلام قرار دارد و دارای ۲ بخش مرکزی و هندمینی است.
خبرنگار: ابراهیمی ، دارابی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
۷۱۷۷/۶۱۱۹

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد