تاریخ انتشار : جمعه 19 شهریور 1400 - 16:17
کد خبر : 129542

تریبون نماز جمعه باید در خدمت مطالبات مردم باشد

تریبون نماز جمعه باید در خدمت مطالبات مردم باشد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم قبل از ظهر جمعه در آئین تکریم و معارفه امام جمعه سابق و جدید شهرستان کلیبر گفت: آیت الله شهید مدنی عالم عامل بودند و الگوی تمام عیار برای ائمه جمعه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم قبل از ظهر جمعه در آئین تکریم و معارفه امام جمعه سابق و جدید شهرستان کلیبر گفت: آیت الله شهید مدنی عالم عامل بودند و الگوی تمام عیار برای ائمه جمعه جدید هستند.

وی با بیان اینکه شهید مدنی در هر شهری بوده‌اند همواره یاد و خاطره شأن زنده است، ادامه داد: منشور روحانیت امام خمینی (ره)، دستورالعمل جامع برای ائمه جمعه است و باید همواره در این مسیر گام برداریم.

امام جمعه تبریز افزود: تریبون نماز جمعه باید در خدمت مطالبات مردم باشد و امام جمعه مطالبه گر، باید خواست مردم را به گوش مسئولان برساند. اخلاق مداری و رعایت ادب اصل مهمی از مطالبه گری در نماز جمعه است.

آل هاشم با اشاره به اینکه حمایت از عدالت خواهی از ویژگی‌های امام جمعه تراز انقلاب است و هیچ امام جمعه‌ای در استان نباید این حمایت را از جوانان عدالت خواه دریغ کند، گفت: تبیین گفتمان رهبر انقلاب و هدایت جوانان برای گام برداشتن در مسیر تحقق مطالبات مقام معظم رهبری، اصلی ترین وظیفه امام جمعه است.

وی گفت: رفتار پدرانه و نگاه عادلانه به جریان‌های سیاسی و احزاب درون گفتمان نظام اسلامی طبیعت جایگاه امامت جمعه است.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز داشت: غنای محتوای خطبه‌ها و استفاده از نکات کاربردی در جهت فرهنگ سازی و یا اصلاح انحرافات از ویژگی‌های یک امام جمعه تراز انقلاب است.

وی گفت: فرمانده قرارگاه فرهنگی باید جریان ساز باشد و جوانان انقلابی و بسیجی باید در به ثمر نشستن این جریان‌ها یاور امام جمعه باشند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد