تاریخ انتشار : دوشنبه 15 شهریور 1400 - 15:35
کد خبر : 128977

علما شیعه و سنی باید برای حفظ وحدت و بصیرت‌افزایی تلاش کنند

علما شیعه و سنی باید برای حفظ وحدت و بصیرت‌افزایی تلاش کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری پیش از ظهر دو شنبه در دیدار ائمه جمعه اهل سنت خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: سنگر بسیار مهم نماز جمعه جایگاه عبادی، تربیتی، تعلیمی و در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری پیش از ظهر دو شنبه در دیدار ائمه جمعه اهل سنت خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: سنگر بسیار مهم نماز جمعه جایگاه عبادی، تربیتی، تعلیمی و در عین حال سیاسی است تا جامعه اسلامی را در برابر دشمن و نظام استکباری تبدیل به ید واحده کند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه این مهم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی محقق شد و امروز نمازهای جمعه و جماعت شیعه و سنی در سرتاسر این مملکت اقامه می‌شود، گفت: پیش از انقلاب نماز جمعه در منطقه برپا نمی‌شد؛ اما اکنون شیعیان در خراسان شمالی ۱۶ نماز جمعه و اهل سنت با ۱۰ درصد جمعیت استان، هفت سنگر نماز جمعه دارند و علمای شیعه و سنی هر هفته از تریبون‌های نماز جمعه مردم را به تقوا و اتحاد توصیه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سنگرهای نماز جمعه نعمت و برکت است، افزود: شکر این نعمت آن است که نگذاریم این سنگرها تعطیل شده و در ثانی تلاش کنیم برپایی نمازهای جمعه پررنگ‌تر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری استفاده از ظرفیت جوانان را ازجمله راهکارهای پررنگ‌تر کردن نمازهای جمعه دانست و گفت: هرچقدر نمازهای جمعه پررنگ‌تر باشد نظام ما موفق‌تر خواهد بود؛ زیرا ائمه جمعه مردم را به تقوا، وحدت، همدلی و دستگیری از همدیگر دعوت می‌کنند و همه این موارد زمینه‌ساز تقویت نظام و مردم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه ائمه جمعه نباید وابسته به دولت شوند، بیان کرد: از قدیم‌الایام مردم مساجد را احداث کرده و هزینه فعالیت آن را نیز تأمین می‌کردند؛ ازاین‌رو این فعالیت‌ها همچنان باید مردمی باقی بماند، هرچند دولت می‌تواند برخی کمک‌های موردی را به مساجد و مصلاها داشته باشد.

وی همچنین با تأکید بر کیفیت‌بخشی به خطبه‌ها، افزود: خطبه‌خوانی باید با مطالعه و تفکر و روزآمد باشد؛ زیرا عالم آشنای به زمان می‌تواند بصیرت افزایی کرده و به‌گونه‌ای رفتار کند که فتنه‌های زمانه دامن او را نگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: امروز نظام استکباری، گرفتاری‌ها و بدبختی‌های فراوانی برای دنیای اسلام به وجود آورده و می‌آورد و با نفوذی‌های خود مسلمانان را به جان هم می‌اندازد.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: در این میان مسئولیت علما اعم از شیعه و سنی بسیار سنگین است و وظیفه دارند بصیرت افزایی و روشنگری کرده و حیله‌های نظام استکباری را برملا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خطاب به ائمه جمعه اهل سنت، اظهار کرد: باید با هم بوده و اتحاد داشته باشیم؛ زیرا اگر متحد باشیم دشمنان و استکبار نمی‌توانند هیچ کاری کنند؛ اما اگر اتحاد و انسجام ما ضعیف شود دشمنان نیز طمع کرده و توطئه‌های خود را با قوت و قدرت بیشتری اجرایی می‌کنند؛ ازاین‌رو همه ما باید هوشیار و بیدار باشیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد