تاریخ انتشار : دوشنبه 15 شهریور 1400 - 9:09
کد خبر : 128914

مسائل فرهنگی باید در اولویت‌های نخست قرار گیرد

مسائل فرهنگی باید در اولویت‌های نخست قرار گیرد

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در جلسه آسیب‌شناسی و ارائه راهکار در حوزه سبک زندگی که با محوریت مدلینگ با اشاره به اهمیت و لزوم توجه به مسائل فرهنگی، اظهار کرد: ریشه بسیاری از مشکلات کنونی کشور عدم توجه به فرهنگ است. وی با اشاره به اینکه رویدادهایی که در مسائل اقتصادی با آن‌ها روبرو هستیم

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در جلسه آسیب‌شناسی و ارائه راهکار در حوزه سبک زندگی که با محوریت مدلینگ با اشاره به اهمیت و لزوم توجه به مسائل فرهنگی، اظهار کرد: ریشه بسیاری از مشکلات کنونی کشور عدم توجه به فرهنگ است.

وی با اشاره به اینکه رویدادهایی که در مسائل اقتصادی با آن‌ها روبرو هستیم و مشکلاتی که در مباحث معیشتی برای مردم وجود دارد نباید ما را از مسائل فرهنگی و دینی غافل کند، به کم‌کاری متولیان فرهنگی در ترویج حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: در سطح شهر خرم‌آباد در ظاهر شاهد رویدادهایی هستیم که اگر کلیه دستگاه‌های مربوطه به‌وظیفه خودشان عمل می‌کردند شاهد ظواهری که با فرهنگ دینی، اسلامی و شرعی ما سازگار نیست، نبودیم.

شاهرخی با یادآوری اینکه اگر کلیه دستگاه‌های فرهنگی و نظارتی به وظیفه خودشان به‌خوبی عمل می‌کردند و در بحث نظارت و صدور مجوزها بیشتر دقت می‌شد شاهد برخی اتفاقات در برخی اماکن نبودیم، تصریح کرد: در کشور جهت نظارت‌ها و رعایت عفاف و حجاب قانون کم نداریم بلکه در اطلاع‌رسانی، معرفت‌افزایی و اجرا باید دقت کنیم.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با بیان اینکه وضع قوانین در حوزه حجاب و عفاف باید ضمانت اجرایی داشته باشد و بهبود وضعیت فرهنگی کمک کند، خاطرنشان کرد: صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها در ارائه الگوی فرهنگ ایرانی و اسلامی نقش کم‌نظیری دارند.

وی ادامه داد: اگر دستگاه‌های نظارتی و فرهنگی در کنار یکدیگر باشند و دست در دست هم بدهند در طولانی مدت شاهد وضعیت بهتری در حوزه فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف و رعایت ظواهر اسلامی در جامعه خواهیم بود.

شاهرخی با بیان اینکه تمام افراد جامعه در خصوص ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نقش دارند، ادامه داد: مسائل فرهنگی باید در اولویت‌های نخست قرار گیرد و نباید به آن به‌عنوان یک برنامه جانبی نگاه کرد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد