تاریخ انتشار : یکشنبه 14 شهریور 1400 - 10:00
کد خبر : 128746

دستورات طب سنتی برای دختردار شدن و پسردار شدن

دستورات طب سنتی برای دختردار شدن و پسردار شدن

سید ابوالفتح شیرمردی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص دستورات لازم برای دختردار شدن و پسردار شدن جنین از دیدگاه طب سنتی، اظهار کرد: طبق تجربه، سردمزاجی و گرم‌مزاجی تمام بدن و به‌ویژه سردی یا گرمی رحم و در مجموع سیستم تناسلی، تاثیر زیادی در دختردار شدن و پسردار شدن دارد. وی افزود: هر قدر

سید ابوالفتح شیرمردی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص دستورات لازم برای دختردار شدن و پسردار شدن جنین از دیدگاه طب سنتی، اظهار کرد: طبق تجربه، سردمزاجی و گرم‌مزاجی تمام بدن و به‌ویژه سردی یا گرمی رحم و در مجموع سیستم تناسلی، تاثیر زیادی در دختردار شدن و پسردار شدن دارد.

وی افزود: هر قدر مقدار اسیدیته رحم بیشتر باشد، شانس تولد نوزاد دختر بیشتر می‌شود و هر چه میزان این اسیدیته کمتر باشد و ph  رحم به سمت قلیایی شدن میل کند، احتمال تولد نوزاد پسر افزایش می‌یابد.

این محقق طب سنتی اضافه کرد: معمولا افرادی که گرم‌مزاج هستند پسر به‌دنیا آورده و افرادی که سردمزاج هستند، از آنان دختر متولد می‌شود، در برخی از موارد دیده شده است که مزاج کلی بدن گرم بوده اما تنها به‌دلیل سرد بودن اختصاصی رحم، نوزاد دختر متولد شده است.

وی تاکید کرد: به افراد توصیه می‌شود که از دو تا سه ماه قبل از بچه‌دار شدن یکسری اصول تغذیه‌ای را رعایت کنند تا محیط رحم به سمت قلیایی شدن یا اسیدی شدن برود، البته تنها مزاج خانم در نوع جنسیت جنین موثر نیست و آقایان نیز در این زمینه نقش دارند.

شیرمردی با بیان اینکه مزاج کلی و مزاج جزئی در نوع جنسیت جنین موثر است، اظهار کرد: علاوه بر اصلاح مزاج، رژیم غذایی بسیار موثر است، افرادی که تمایل برای پسرزایی دارند باید غذاهای ضد بلغم ( سرد و تر) و ضد سودا ( سرد و خشک) را مصرف کنند و افرادی که تمایل به دختردار شدن دارند باید غذاهای ضد دم ( گرم و تر) و صفرا ( گرم و خشک) مصرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت رژیم غذایی در تعیین نوع جنسیت جنین در بانوان بسیار مهم است، به‌طوری که آنان باید از سه ماه قبل از بارداری و آقایان از یکماه پیش از انعقاد نطفه به اصلاح مزاج خود بپردازند.

این محقق طب سنتی یادآور شد: مهم‌ترین ماده موثر در آقایان و موثر در پسرزایی، ریشه کاسنی بوده و در بانوان تخم هویج فرنگی است که البته باید طبق قاعده خاص خود و سه ماه قبل از بارداری، مصرف شود، به‌علاوه استفاده از بادکش، روغن‌مالی کمربند رحمی و مصرف خرما در پسرزایی موثر است، مصرف عرق رازیانه نیز در بانوان به دخترزایی کمک می‌کند.

شیرمردی در پایان با بیان اینکه مصرف خوراکی‌هایی چون لوبیاسبز، نخودفرنگی، خیار و کرفس برای تولد نوزاد دختر تأثیر دارد، ادامه داد: مادر می‌تواند با مصرف خوراکی‌هایی چون انگور، انجیرشیرین، شیره خرما، زعفران، زیره، هل و دارچین که باعث گرم شدن مزاج رحم شده، شانس تولد نوزاد پسر را بالا ببرد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد