تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مرداد 1400 - 16:10
کد خبر : 127539

توزیع هزاران بسته معیشتی میان افراد آسیب‌دیده از کرونا در مهرشهر

توزیع هزاران بسته معیشتی میان افراد آسیب‌دیده از کرونا در مهرشهر

حجت‌الاسلام یدالله رضایی در گفت‌وگو مهر از فعالیت‌هایی ستاد جمعه مهرشهر در حمایت از خانواده‌های نیازمند خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای آغاز شیوع ویروس کرونا در سال ۱۳۹۸ و آسیب دیدن شماری از خانواده‌های کم‌درآمد، طرح حمایت از آن‌ها را شروع کرده‌ایم و این طرح همچنان به صورت مستمر ادامه داد و در

حجت‌الاسلام یدالله رضایی در گفت‌وگو مهر از فعالیت‌هایی ستاد جمعه مهرشهر در حمایت از خانواده‌های نیازمند خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای آغاز شیوع ویروس کرونا در سال ۱۳۹۸ و آسیب دیدن شماری از خانواده‌های کم‌درآمد، طرح حمایت از آن‌ها را شروع کرده‌ایم و این طرح همچنان به صورت مستمر ادامه داد و در نظر داریم که کمک‌های مردمی بیشتری را در این زمینه جمع‌آوری کنیم.

وی با بیان اینکه تمامی افراد آسیب‌دیده از بیماری کرونا شناسایی و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون هزاران بسته معیشتی را توزیع کردیم؛ که البته این کار با کمک جوانان بسیجی و جهادی و پایگاه‌های مساجد انجام شده و اکنون این روال ادامه دارد که با توجه به صحبت اخیر رهبر معظم انقلاب فراخوان جدیدی را در این زمینه صادر خواهیم کرد.

امام جمعه مهرشهر، گسترش و عمق‌بخشی وجهه‏ مردمی کمک‌ها، مساعدت‌ها و فراهم‌سازی مشارکت بیشتر و فراگیرتر مردم با استفاده از ظرفیت ماه محرم در رزمایش مواسات را مورد تأکید قرار داد و تأکید کرد: تمرکز بر معیشت نیازمندان برای مقابله با ویروس کرونا پس از اقدامات بهداشتی و مراقبتی ضروری است که باید بر گسترش روزافزون آن مبادرت ورزید.

وی از همکاری بسیار خوب نهاد نماز جمعه و در اختیار قرار دادن مصلی و محل برگزاری نماز جمعه برای واکسیناسیون و درمان کرونا خبر داد و گفت: در پی بیانات رهبر معظم انقلاب و پس از آن تأکید ریاست محترم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، جلسه‌ای با فرمانده ناحیه مقاومت، شهرداری و مسئول مرکز بهداشت و درمان جنوب کلان‌شهر کرج، در سپاه تشکیل دادیم و هم‌زمان با سپاه و سازمان تبلیغات و برخی ائمه جمعه استان به صورت مستقیم ویدئوکنفرانس داشتیم و این موضوع را به صورت جدی دنبال کردیم.

رضایی توضیح داد: به دوستان اعلام کردیم که بخشی از مصلای نماز جمعه، مسجد و بخش دیگری از آن، نزدیک به ۱۲۰۰ مترمربع و در حال ساخت است به بیماران کرونایی اختصاص داده شود تا اینکه مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی برای واکسیناسیون و بستری بیماران استفاده کند. بنابراین آمادگی خود را در این زمینه از همان ساعت اولیه به مسئولان اعلام کرده بودیم و پس از آن با فرماندار شهرستان جلسه گرفتیم و به دنبال حل مشکلات بیماران کرونایی رفتیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مهرشهر کرج فرمانداری ندارد و بخشی از کرج محسوب می‌شود، یادآور شد: در این شهر با ۳۲۰ هزار جمعیت، یک مرکز درمان وجود دارد که بسیار شلوغ است؛ درگیری‌هایی به وجود می‌آید و حتی دعوا می‌شود. با توجه به موقعیت و وسعت مصلی، می‌توان دو مرکز در این مکان ایجاد کرد تا مردم مهرشهر هم از این مرکز استفاده کنند؛ اکنون منتظر هستیم که کارشناسان برای بازدید به این منطقه بیایند و تجهیزات خود را مستقر کنند؛ بنابراین آمادگی از سوی ما اعلام شده و منتظر اعلام نظر از سوی کارشناسان بهداشت و درمان هستیم.

وی درباره سایر مکان‌هایی موجود این شهر برای به کارگیری کادر بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: هم‌اینک چهل مسجد در این منطقه وجود دارد که دوازده مسجد آن به عنوان مسجد جامع و محوری به شمار می‌آید؛ ائمه جماعات، فرماندهان پایگاه‌ها، هیئت امنا، شهرداری، سپاه و خیران را در این زمینه دعوت و درباره کمک به خانواده‌های نیازمند بحث و تبادل نظر کردیم، که خوشبختانه برای همکاری با مرکز بهداشت هیچ‌گونه مشکل نداریم و آماده همه گونه همکاری هستیم.

امام جمعه مهرشهر کرج با اشاره به اجرای طرح مواسات و کمک مؤمنانه، گسترش و عمق‌بخشی وجهه‏ مردمی کمک‌ها، مساعدت‌ها و فراهم‌سازی مشارکت بیشتر و فراگیرتر مردم با استفاده از ظرفیت ماه محرم در رزمایش مواسات را مورد تأکید قرار داد و گفت: خوشبختانه تاکنون هزاران بسته معیشتی در میان مردم آسیب‌دیده توزیع شده و همچنان این طرح ادامه دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد