تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 - 10:40
کد خبر : 127217

دولت جدید شعار « به مساجد باز می گردیم» را در برنامه خود داشته باشد

دولت جدید شعار « به مساجد باز می گردیم» را در برنامه خود داشته باشد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا تهران، حجت الاسلام حسینی با اشاره به ۳۰ مرداد روز جهانی مساجد گفت: دولت جدید توجه ویژه ای به وضعیت مساجد داشته باشد و کم کاری هایی که در این زمینه در دولت قبلی بود جبران شود. امام

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا تهران، حجت الاسلام حسینی با اشاره به ۳۰ مرداد روز جهانی مساجد گفت: دولت جدید توجه ویژه ای به وضعیت مساجد داشته باشد و کم کاری هایی که در این زمینه در دولت قبلی بود جبران شود.

امام جمعه شهرستان پردیس که در بوستان نورالشهدا و در جوار شهدای گمنام شهر پردیس سخن می‌گفت با تقدیر از برپایی درست مراسم عزاداری محرم در شهرستان پردیس تاکید کرد: این برنامه ها سرافرازی هیات ها و سرافکندگی دشمنان را در پی داشت با وجود اینکه

برخی دنبال این بودند عزاداری ها را از ما بگیرند وشایعاتی ایجاد کردند وترس  ایجاد کردند اما مراسم های عزاداری سیدالشهدا بخوبی برپا شد و  پروتکل ها بدرستی رعایت شد.

وی با اشاره به بازدید های شبانه از برپایی عزاداری ها در شهرستان اظهارداشت: ضمن خدا قوت به مردم از جاجرود، بومهن و پردیس که با هماهنگی و همکاری هم به بهترین شکل مراسم عزاداری ابا عبدالله را برپا کردند و تشکر ویژه از نیروی انتظامی شهرستان  برای حفظ امنیت و شبکه بهداشت  جهت سرکشی به هیات که همگی با هم منجر به برگزاری درست مراسم ها شد.

7b3e880f-6c5a-4737-bac6-65854f37ad01

وی با انتقاد به حواشی و جریان سازی ها قبل محرم اظهارداشت: عده ای سعی داشتند با بهانه و ایجاد ترس مانع برپایی مراسم عزای امام حسین ع باشند اما مردم به بهترین شکل این برنامه ها را اجرا کردند.

اوتصریح کرد: آنها که می گفتند مغازه ها  باید بسته بشود و کار و کاسبی باید تعطیل باشد و همیشه طلبکار ازین نظام بودند پس چطور برای خوشگذرانی به تعطیلات می رفتند؟  همان ها آمار کرونا را بالا می برند

امام جمعه شهرستان افزود: ما همه هیات را سر می زدیم شیوه نامه های بهداشتی در هیات ها خوب رعایت می شد و مردم همکاری خوبی داشتند و از ستاد کرونا بابت توجه و نظارت تقدیر تشکر دارم .

حسینی همچنین با اشاره به کیفیت بالای  عزاداری های امسال گفت: سخنرانی های خوبی امسال داشتیم و نذورات قسمت کمک های مومنانه سوق پیدا کرد.

وی همچنین یادآور شد: با نظارت نیروی انتظامی شهرستان پردیس مشکلی در شهرستان نداشتیم وجاهایی هم که پارسال محرم مشکلاتی وجود داشت امسال با نظارت عوامل نیروی انتظامی ، راهور و شبکه بهداشت و تبلیغات اسلامی که مسئولیت نظارت بر پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی را داشتند برطرف شده بود.

وی با اشاره به برپایی نماز جمعه در فضای باز اظهارداشت: اگر امروز در این فضا قادر به برپایی نماز جمعه شدیم به همت شهرداری پردیس و بومهن بود که تقدیر و تشکر از شهرداران این دو شهر برای هماهنگی و ایجاد فضای مناسب برای برپایی نماز داریم.

امام جمعه پردیس با اشاره به هفته دولت به دو مطلب  اشاره کرد و گفت: بحث وزاری پیشنهادی  دولت که شاهد تحولاتی هستیم با ویژگی های کاربلد بودن و مذهبی بودن و جوانتر شدن  سن کابینه و با توجه به سابقه انقلابی و جهادی این افراد امیدواریم مجلس نیز موافقت اعلام کند و باید ببینیم عملکرد آنها درکارها چگونه خواهد بود.

او هفته دولت را فرصت خوبی برلی مطالبه خواهی مردم دانست تا با ادارات ناسالم مبارزه بشود و با افراد ضدارزشی و فاسد برخورد شود زیرا که مردم منتظر تغیر وضع موجود هستند و اینهمه تبلیغ و تشویق برای مشارکت مردم در انتخابات شد و مردم آمدند و رای دادند و منتظرند مطالباتشان محقق شود.

امام چمعه پردیس، به مواردی چون کسر بودجه، ثبات بازار ارز ، کنترل گرانی و تورم، کمبودهای آب و برق اشاره داشت و گفت مطالبات مردم اینهاست و دولت باید در این موارد اهتمام لازم را داشته باشد و مردم مطالبه با صبوری کنند وامیدواریم در سال بعد گزارش خوبی را از دولت داشته باشیم.

وی با اقدامات رییس جدید قوه قضاییه نیز اشاره داشت و تصریح کرد: ما روند کاهش فاصله بین مردم و مسئولین  را در این قوه شاهدیم با وجود بسیاری از جنگ های روانی که دشمن راه انداخته بود وامروزه عصبانیت آمریکا همین است با توجه به بازدیدهایی که رییس قوه قضاییه داشتند وسرزدن از محکومین و دردهای مردم که تاثیرات بسیار مطلوبی خواهد داشت.

امام جمعه پردیس خاطر نشان کرد:  مطالبه مردم از این قوه اینست که با قوت تمام همین راه را ادامه دهد تا ریشه کنی فساد را شاهد باشیم.

حجت الاسلام حسینی در خصوص بحث واکسن تصریح کرد: همه می دانیم در مورد واکسن که این کالایی  تجاری نیست که راحت امروز سفارش دهیم و پول واریز کنیم و دستمان برسد و بلکه این کالا در اختیار دولت هاست و مسیری که طی شد در زمینه تولید واکسن باعث شد آنها کوتاه بیایند،اما  تاخیر در بحث واکسن که پایان شهریور اعلام کرده بودند بدلیل تاخیر در صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت بود که با ۴۰ روز تاخیر آنرا صادر کرد نه مشکل پول و درخواست؛ دشمنان آنها زانو زدن ملت ایران را می خواهند و این آرزو را به گور خواهند بردو  دشمنان ما مدام تبلیغات سو می کنند .

امام جمعه شهرستان پردیس نیز در خصوص تحولات افغانستان و اینکه برخی مطرح میکنند چرا به آنها کمک نشد و آنها نیز مسلمان هستند باید گفت:  اشرف غنی رییس جمهور سابق افغانستان که دولت فاسدی را حمایت می کرد از ایران حمایت نخواست و تحت سیطره آمریکا بود و دیدیم با چه وضعی رفت و عاقبت تکیه به آمریکا نتیجه ش همین هست.

وی در ادامه یادآور شد: طالبان هم رفتار تندی با ایران دارند اما می دانند باید امنیت مرزها را رعایت کنند و آن را به رسمیت بشمارند.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به  ۳۰ مرداد روز جهانی مساجد که بر اساس مسجد مسلمان مسجد الاقصی نامگذاری شده به آیات و روایات متعددی در خصوص اهمیت مساجد نزد مسلمانان و روشن نگاه داشتن چراغ انها اشاره داشت و افزود: از امور مساجد می خواهیم رسیدگی بهتری به وضعیت مساجد داشته باشند،مردم مسجد پررونق و پویا می خواهند  و باید به جد در این زمینه ورود کنند

وی با اشاره به تاکیدات رهبری و بیانیه گام دوم اظهارداشت: هیچ نهادی به اندازه مسجد به انقلاب خدمت نکرده و امروز نسخه علاج مسایل فرهنگی اخلاقی و سیاسی بازگشت به مسجد است.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: دشمن خیلی تلاش کردکه مساجد را خالی کند اما نتوانست و ما از دولت جدید می خواهیم اقدامات اساسی در این زمینه انجام دهد چرا که در دولت قبلی بی مهری و بی توجهی به مساجد در کل کشور را شاهد بودیم.

وی افزود: شعار «به مسجد باز می گردیم» را دولت در برنامه خود قرار دهد و بنده ضمن تشکر از افرادی که مساجدی پویایی ایجاد کردند و تلاش  برای رونق مساجد داشتند تشکر می کنم اما مدیریت برخی در هیات امنا ضعیف بوده و از آنها می خواهیم مدیریت مسجد را رها کنند و بسپارید به کسی که می تواند مدیریت بهتری داشته باشند.

 

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد