تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 شهریور 1396 - 4:40
کد خبر : 12705

امر به معروف و نهى از منکر نشانه غیرت دینى است

امر به معروف و نهى از منکر نشانه غیرت دینى است

حجت‌الاسلام رحیم همزبان، کارشناس مسائل مذهبی و دینی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: امر به معروف و نهى از منکر نشانه غیرت دینى و احساس مسئولیت است. وی  افزود: امر به معروف و نهى‌از منکر شیوه انبیاء و اولیاء است و کسى راه آنان را مى پیماید که امر

حجت‌الاسلام رحیم همزبان، کارشناس مسائل مذهبی و دینی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: امر به معروف و نهى از منکر نشانه غیرت دینى و احساس مسئولیت است.
وی  افزود: امر به معروف و نهى‌از منکر شیوه انبیاء و اولیاء است و کسى راه آنان را مى پیماید که امر به معروف و نهى از منکر کند.
وی با استناد به آیه ۱۲۵ سوره نحل خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: یا محمّد (ص) مردم را با حکمت و موعظه نیکو به سوى راه و دین پروردگارت دعوت کن و با ایشان به طریقى که نیکوتر است استدلال نما، پروردگارت بهتر می ‏داند چه کسانى از راهش گمراه شده و چه کسانى هدایت یافته ‏اند.
حجت‌الاسلام همزبان با اشاره به فرموده حضرت علی(ع) ادامه داد: امیرمومنان علی(ع) می فرمایند: امر به معروف و نهى از منکر نه اجلى را نزدیک مى‌کنند و نه از روزى کم مى‌نمایند، بلکه ثواب را دو چندان و پاداش را بزرگ مى‏‌سازند و برتر از امر به معروف و نهى از منکر سخن عادلانه ‏اى است نزد حاکمى ستمگر.
این استاد دانشگاه یادآور شد: در روایات امر به معروف و نهى از منکر سبب امنیت، آبادانى، حلال شدن درآمدها، برپایى واجبات و اصلاح امور دین و دنیا معرفى شده است.
وی افزود: اگر مردم در برابر منکرات سکوت کنند قهر خداوند همه را فرا خواهد گرفت زیرا منکر مثل آتشى است که اگر با نهى خاموش نشود همه چیز را مى سوزاند.
حجت‌الاسلام همزبان جامعه اسلامی را مثل گیاهی رو به رشد دانست و تاکید کرد: جامعه اسلامی مثل گیاهی است که هر روز باید رو به رشد و توسعه باشد تا بتواند روی پای خود بایستد. روی پای خود ایستادن چیزی جز معنای استقلال را نمی‌دهد و وقتی که جامعه اسلامی رشد کرد به معروفی بزرگ دست پیدا کرده ایم که همانا استقلال و دوری از خودباختگی است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد