تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 مرداد 1400 - 13:27
کد خبر : 126935

نماز جمعه ۲۹ مردادماه در شیراز برگزار نمی‌شود

نماز جمعه ۲۹ مردادماه در شیراز برگزار نمی‌شود

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، وضعیت استان فارس به لحاظ شیوع گسترده بیماری کرونا به ویژه سویه دلتا سبب شده که شرایط این استان از سوی متولیان امر اضطراری و بحرانی خوانده شود.  در حال حاضر همه

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، وضعیت استان فارس به لحاظ شیوع گسترده بیماری کرونا به ویژه سویه دلتا سبب شده که شرایط این استان از سوی متولیان امر اضطراری و بحرانی خوانده شود. 

در حال حاضر همه شهرستان‌های استان فارس در وضعیت پرخطر هستند و همین شرایط برگزاری نماز جمعه در کلانشهر شیراز را تحت تاثیر قرار داده است و طبق اعلام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان نماز جمعه شیراز فردا اقامه نمی‌شود. 

اقامه نماز جمعه این هفته در همه ۲۵ شهر استان بوشهر لغو شداقامه عمومی نماز جمعه فردا در کاشان لغو شداعلام آمادگی ائمه جمعه اصفهان برای کمک به کادر درمان؛ ظرفیت مصلی‌های نماز جمعه در اختیار شبکه بهداشت قرار می‌گیرد

بر این اساس در سایر شهرهای استان نیز در صورت امکان اقامه نماز جمعه در فضای باز یا سالن‌های بزرگ و دارای سقف مرتفع و با جمعیت محدود و زمان محدود با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی قابل برگزاری است.

براساس اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا برای شهرستان‌ها و نقاط قرمز استان نماز جمعه باید در فضای باز با زمان محدود و حضور حداکثر ۷۰ نفر برگزار شود که رعایت دستورالعمل‌هایی نظیر داشتن مهر و سجاده شخصی و رعایت فاصله اجتماعی ضروری است. 

این آیین عبادی در نقاط نارنجی با حداکثر ۱۰۰ نفر در فضای باز و زمان محدود باید برگزار شود که رعایت دستورالعمل‌ها مانند شرایط نقاط قرمز است. 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد