تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 - 10:35
کد خبر : 126602

طیف گسترده گروه سنی مبتلایان به کرونا/تاثیر مثبت فعالیت گروه‌های جهادی

طیف گسترده گروه سنی مبتلایان به کرونا/تاثیر مثبت فعالیت گروه‌های جهادی

محمدصادق مسعودی سه‌شنبه ۲۶ مرداد در دیدار با مسئولان دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس، حضور نیروهای طلبه جهادی در کنار کادر درمان را ستودنی دانست و گفت: سومین باری است که گروه‌های جهادی طلبه در کنار کادر درمان حاضر شده و به بیماران کرونایی خدمات‌رسانی می‌کنند. او با اشاره به اینکه امروز کادر درمان

محمدصادق مسعودی سه‌شنبه ۲۶ مرداد در دیدار با مسئولان دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس، حضور نیروهای طلبه جهادی در کنار کادر درمان را ستودنی دانست و گفت: سومین باری است که گروه‌های جهادی طلبه در کنار کادر درمان حاضر شده و به بیماران کرونایی خدمات‌رسانی می‌کنند.

او با اشاره به اینکه امروز کادر درمان بیمارستان نمازی شیراز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز درمانی کشور بدون هیچ کم‌کاری در تمام رشته‌های تخصصی به‌ تمام بیماران کشور خدمات فوق تخصصی ارائه می‌دهند، گفت: به دلیل نیاز شرایط بحرانی استان برای ارائه خدمات به ۴۵۰ بیمار کرونایی، تخت اضافه کرده‌ایم که تعداد تخت‌های بستری این بیمارستان در بخش‌های مختلف به  ۱۲۰۰ تخت افزایش‌یافته است.

این مقام مسئول سن بستری مبتلایان کرونایی در این بیمارستان را  در گروه سنی نوزادان و بیمار ۹۸ ساله اعلام و اضافه کرد: امیدواریم با واکسیناسیون سریع و به‌موقع جامعه هدف بتوانیم پیک پنجم را به‌عنوان آخرین پیک کرونایی یاد کنیم که این مهم نیازمند همراهی و همکاری شهروندان است که بدانند با رعایت فاصله اجتماعی می‌توانند بر آمار مبتلایان غلبه کنند.

مسعودی ادامه داد: در حال حاضر۳۰۰بیمار کرونایی در بیمارستان نمازی شیراز خدمات بستری دریافت می‌کنند و ۱۲۰ بیمار نیز که برای آنها قرنطینه خانگی تجویز شده است، به شکل روزانه مراجعه کرده و داروی مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

حضور طلاب جهادی در بیمارستانها موجب دلگرمی است

او حضور گروه‌های جهادی طلبه را در کنار کادر درمان در استان به‌عنوان یک رویداد مهم فرهنگی پزشکی یاد و خاطرنشان کرد: شاهد هستیم گروه‌های جهادی «طلبه نصیر» در بخش‌های کرونایی فعالیت می‌کنند که حضورشان برای بیماران کادر درمان مایه دلگرمی است.

معاون سیاسی و فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس نیز در این دیدار با اشاره به تأکید رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، گفت: مجموعه نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان مانند گذشته آماده هرگونه خدمات‌رسانی به کادر درمان است که این موضوع در دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های فارس به‌عنوان یک اولویت قرار گرفته است.

ایثارگری کادر درمان هیچ زمان فراموش نمی‌شود

حجت‌الاسلام مرتضی کوهی با تأکید بر اینکه کادر درمانی استان فارس در مقابل شیوع بیماری کرونا حماسه آفریدند و این تلاش‌های ایثارگرانه از ذهن مردم فراموش نخواهد شد و در حافظه تاریخی آنان ثبت خواهد شد، افزود: این روزهای سخت گذرا خواهد بود و آنچه برای همیشه باقی می‌ماند فداکاری ارزشمند مدافعان سلامت در مواجه با این ویروس منحوس است.

معاون نهاد نمایندگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم با یادآوری اینکه گروه «گروه جهادی نصیر»  داوطلبانه  مانند گذشته در هر بخش کرونایی به بیماران خدمات‌رسانی می‌کنند، اظهار کرد: امروزه تعداد زیادی از روحانیون برای خدمات‌رسانی در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های شیراز نام‌نویسی کرده‌اند تا در صورت نیاز بتوانند در هر زمینه فعالیت کنند.

حجت‌الاسلام محمد مهدوی اضافه کرد: اعتقاد گروه جهادی به این است در هر شرایط بحرانی چنانچه بتوانیم به هم نوعانمان کمک کنیم به وظیفه انسانی خود عمل کرده‌ایم.

او یادآور شد: برای اجرای طرح همیاران فراخوانی منتشر شد و اگرچه قشر خاصی مخاطب این فراخوان نبود اما حلقه اولیه این طرح را طلاب تشکیل دادند و به‌تدریج مردم عادی، فرهنگیان اعلام همکاری کردند.

مهدوی اضافه کرد: هم‌اکنون داوطلبین گروه جهادی  موسسه فرهنگی تبلیغی نصیر در قالب گروه‌های خدماتی همیاری و حمایتی در پیک پنجم کرونا با حضور در بیمارستان در ارائه خدمت به بیماران کرونایی با کادر درمان همکاری  می‌کنند.

ملت ایران در برابر تلاش کادر درمان تعظیم کنند

عضو هیئت‌ علمی گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأکید کرد: امروز نیاز است تمام افراد جامعه برای کادر درمان تعظیم کند، زیرا امروزه جامعه مدیون تلاش‌های کادر درمان است.

حجت‌الاسلام غلامی با بیان اینکه تاریخ عظمت وجانفشانی کادر درمان را ثبت خواهد کرد، گفت: کادر درمان در عمل ثابت کردند راه رزمندگان دفاع مقدس را ادامه داده‌اند  همچنان صحنه‌های عشق ایثار در بین ایرانیان زبانزد خواهد بود.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، در پایان این دیدار، مسئولان دفاتر نهاد با تقدیم هدایایی از پرسنل بخش‌های کرونایی بیمارستان نمازی قدردانی و تجلیل کردند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد