تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 - 10:16
کد خبر : 126165

ظرفیت نقدپذیری ویژگی مدیر طراز جامعه اسلامی است

ظرفیت نقدپذیری ویژگی مدیر طراز جامعه اسلامی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، زینب رمضانی شب گذشته در ویژه برنامه تلویزیونی چراغ هدایت از سری برنامه‌های تبیینی ستاد امر به معروف خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت موضوع سبک زندگی اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با شاعران کشور به شاعران

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، زینب رمضانی شب گذشته در ویژه برنامه تلویزیونی چراغ هدایت از سری برنامه‌های تبیینی ستاد امر به معروف خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت موضوع سبک زندگی اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با شاعران کشور به شاعران توصیه کردند که با مطالعه در مورد سبک زندگی اهل بیت (علیه السلام) به تولید آثار و محتوا در این خصوص بپردازند.

فعال فرهنگی و جهادی خراسان‌جنوبی افزود: سبک زندگی اسلامی بسیار مهم است به طوری که در زیارت عاشورا هم از خدا درخواست می‌کنیم که سبک زندگی ما به سبک زندگی امام حسین (ع) نزدیک کند.

رمضانی گفت: سبک زندگی اسلامی ما قبل از انقلاب و حتی بعد از انقلاب متاثر از کم کاری برخی مسئولان به سمت سبک زندگی غربی رفته است که می‌طلبد مسئولان برای تغییر سبک زندگی مردم به سمت فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی تلاش بیشتری داشته باشند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یعنی توصیه به خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها و این مخصوص قشر و صنف خاصی نیست حتی در زندگی عادی و روال و رویکرد عادی هم بین یک زن و شوهر و یا فرزندان و والدین می‌تواند امر به معروف وجود داشته باشند.

فعال فرهنگی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه نقد مسئولان هم یک نوع امر به معروف است، اظهار کرد: متأسفانه ظرفیت نقدپذیری برخی از مسئولان در جامعه پایین است و انتقاد را به تخریب برداشت می‌کنند، در حالی که رهبری بارها تاکید کردند که انتقاد با تخریب تفاوت دارد.

رمضانی گفت: ظرفیت نقدپذیری لازمه یک مدیر طراز انقلاب اسلامی است و باید مشکلات و نواقص خود را از لسان اطرافیان خودش و حتی تریبون‎‌ها رسانه‌ای بشنود و او پاسخ لازم و کافی را برایش پیدا کند و راهکارهایی را برای رفع این نواقص داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیران ما انتقاد را تخریب خودشان می‌دانند و در مقابل آن واکنش نشان می‌دهند، افزود: برخی از مسئولان به ویروس بدبینی دچار هستند و وقتی خبرنگار سوالی و چالشی را از برخی مدیران می‌پرسند با برخورد آنها روبرو می‌شوند.

فعال جهادی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: بهترین شیوه برای امر به معروف و نهی از منکر صحبت کردن با نرمی و با زبان خود آن فرد است.

رمضانی گفت: برای نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید فرهنگ‌سازی را از مدارس شروع کنیم چون از کودکی هر چیزی در ذهن دانش آموز ملکه شده و شیرینی انجام آن در ذهنش می‌ماند.

وی یادآور شد: معتقدیم در چارچوب قانون به دو شکل می‌توان کار کرد که یکی کار با روال عادی و دیگری جهادی است که کار جهادی یعنی اینکه مشکلات کوچک را بزرگ نبینیم و به توانمندی خودمان تکیه کنیم و کارها را جلو ببریم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد