تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1400 - 16:31
کد خبر : 126054

حضرت عباس (ع) الگوی ولایتمداری/لزوم احیای امر به معروف

حضرت عباس (ع) الگوی ولایتمداری/لزوم احیای امر به معروف

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهریز اظهار کرد: درس تاسوعا ولایتمداری است و این درس مهم را باید از حضرت عباس (ع) از لحظه ارسال امان نامه برای او آموخت. وی با

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهریز اظهار کرد: درس تاسوعا ولایتمداری است و این درس مهم را باید از حضرت عباس (ع) از لحظه ارسال امان نامه برای او آموخت.

وی با اشاره به هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، عنوان کرد: فلسفه قیام حضرت امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و این دو فریضه نیز همانند نماز واجب است.

محی الدینی ادامه داد: وقتی سید الشهدا (ع) دین جدشان را در خطر و سنت‌های غلط را جایگزین سنت‌های صحیح و خلیفه مسلمین را غرق در فساد دیدند، مجبور به قیام شدند.

امام جمعه مهریز بیان کرد: فرهنگ‌های غلط غربی وارد جامعه ایران اسلامی شده است و می‌خواهد فرهنگی اصیل‌مان را تغییر بدهند و تا حدودی هم در این امر موفق عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از فرایض در جامعه به دست فراموشی سپرده شده است، اظهار کرد: نباید اجازه بدهیم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم‌رنگ شود.

محی الدینی از شهروندان خواست ضمن همکاری با ستاد امر به معروف و و نهی از منکر با زبان نرم و محبت به برادر و خواهرهای دینی خود در مورد مسائل فرهنگی، اجتماعی و مذهبی این فرایض امر به معروف و نهی از منکر را ادا کنند.

وی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ماندگارترین و تأثیرگذارترین قیام تاریخ اسلام یعنی عاشورای حسینی را رقم زد.

محی الدینی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت سال روز ورود آزادگان به میهن اسلامی، گفت: آنها در امتحان الهی سربلند بیرون آمدند و نگذاشتند ارزش‌های انقلاب و کشورشان زیر سوال برود.

امام جمعه مهریز ادامه داد: شهرستان مهریز ۴۰ آزاده سرافراز دارد که باید از آنها تجلیل و قدردانی شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد