تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1400 - 16:20
کد خبر : 126046

افغانستان| برگزاری نخستین نماز جمعه هرات پس از تصرف طالبان

افغانستان| برگزاری نخستین نماز جمعه هرات پس از تصرف طالبان

– اخبار بین الملل – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، برای نخستین بار پس از تصرف کامل هرات، با حضور اعضای طالبان، مردم و بزرگان در مسجدجامع این ولایت نماز جمعه برگزار شد. رئیس دادگاههای طالبان در هرات در این نماز

– اخبار بین الملل –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، برای نخستین بار پس از تصرف کامل هرات، با حضور اعضای طالبان، مردم و بزرگان در مسجدجامع این ولایت نماز جمعه برگزار شد.

رئیس دادگاههای طالبان در هرات در این نماز جمعه اظهارداشت که باید به اسلام التزام داشت و علما و ریش سفیدان هم در جامعه محترم باشند.

وی افزود که بخش سمع شکایات و دادرسی نیز تاسیس شده است و هیچ کس بدون محاکمه مجازات نخواهد شد.

این عضو ارشد طالبان در هرات تاکید کرد که دادگاهرها مستقل هستند و در امور آن دخالتی صورت نخواهد گرفت. همچنین سه نوع دادگاه غیرنظامی، نظامی که مربوط به محاکمه افراد طالبان است و دادگاه «احتساب» (رسیدگی به اتهامات جاسوسی) تشکیل خواهد شد.

رئیس دادگاه های طالبان در هرات در این نمازجمعه تاکید کرد که مال، جان و ناموس مردم حفظ خواهد شد، این گروه دشمنی شخصی با کسی ندارد و باید کارهای اداری و تجاری و مدارس و دانشگاهها و دیگر بخش‌های شهر مانند گذشته آغاز شود.

وی از کسانی که خانه و اموال خود دور شده‌اند و حتی افراد دولتی نیز خواست که بازگردند و امنیت آنها تامین است.

طالبان وعده امنیت اسماعیل خان و مقامات هرات را دادادامه پیشروی‌های طالبان؛ تشدید حملات برای سقوط «مزارشریف»طالبان: ولایت‌های مهم افغانستان را به طور کامل در کنترل داریمطالبان: در نشست دوحه درباره افغانستان تصمیمی گرفته نمی‌شود

عضو طالبان گفت که مرد و زن در معاملات برابر هستند، والی جدید هرات فردی دلسوز است و مسئولان هرات نیز همه از همین ولایت انتخاب شده‌اند.

رئیس دادگاه های طالبان در هرات خاطرنشان کرد که دور تازه این گروه با گذشته قابل قیاس نیست و در آن زمان مشکلاتی وجود داشت.

در ادامه تشدید درگیری‌ها بین طالبان و نیروهای دولتی افغانستان شب گذشته، در نهایت شهر استراتژیک هرات، سقوط کرد.

طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ساختمان فرمانداری، فرماندهی پلیس و دیگر مراکز استراتژیک شهر هرات را به کنترل خود در آورده است و نیروهای امنیتی نیز سلاح خود را به زمین گذاشته و به این گروه تسلیم شده‌اند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد