تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 11:41
کد خبر : 125686

بانک اطلاعاتی مودیان زکات ایجاد شود/ اقامه نماز در ادارات در حد گزارش‌دهی نباشد

بانک اطلاعاتی مودیان زکات ایجاد شود/ اقامه نماز در ادارات در حد گزارش‌دهی نباشد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام صبح امروز در دومین جلسه شورای زکات و نماز استان در سال ۱۴۰۰ با بیان اینکه اطلاع‌رسانی نسبت به زکات کم است، گفت: زمانی که زکات کنار نماز و حج در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام صبح امروز در دومین جلسه شورای زکات و نماز استان در سال ۱۴۰۰ با بیان اینکه اطلاع‌رسانی نسبت به زکات کم است، گفت: زمانی که زکات کنار نماز و حج در قرآن نام برده می‌شود یعنی به همان اندازه که جامعه به نماز و ایمان درونی نیاز دارد به همان اندازه هم به اقتصاد اجتماعی نیاز دارد یعنی نماز به عنوان فرهنگ‌سازی و زکات به معنای سالم‌سازی اقتصاد و معیشت جامعه است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: برای نماز پایگاه‌های بسیاری وجود دارد اما متاسفانه برای زکات پایگاه قدر و قدرتمندی نداریم که می‌طلبد این پایگاه‌ها راه‌اندازی شود.

بانک اطلاعاتی از مودیان زکات ایجاد شود

نکونام گفت: البته این بانک اطلاعات که جمع شده یک تشکل است اما باید گسترده‌تر شود و علاوه بر بانک اطلاعاتی عاملان زکات بانک اطلاعاتی مودیان زکات واجب و مستحب را هم باید داشته باشیم.

وی ادامه داد: معمولاً مردم زکات را با جان و دل پرداخت می‌کنند و در پرداخت آن نسبت به مالیات مشتاق‌ترند که این نشانه ایمان است که ما باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم و عرصه را مهیا کرد که هر چه عرصه تبلیغاتی، اجرایی و اقامه زکات را تحکیم بخشیم به این امر کمک شده است.

نکونام در ادامه این جلسه در خصوص اقامه نماز بیان کرد: نماز برکاتی دارد که در عمل باید به آن رسید یعنی تنها نباید اقامه‌کننده نماز بود بلکه باید به نماز و حقیقت آن باور داشت و در ابتدا رابطه خود را با نماز تقویت و اثربخشی آن در اعمال را بررسی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: نماز دو بخش اذکار و اعمال را دارد که هنگام اقامه این واجب الهی باید دقت شود که این اذکار و اعمال واقعاً در درون ما وجود دارد یا تنها تکرار اذکار و یا یک عادت را انجام می‌دهیم؟

وی افزود: برپایی نماز در ادارات و مدارس تنها در حد گزارش‌دهی، چاپ برگه و بایگانی در ادارات نباشد بلکه باید عمیقأ مورد توجه قرار گیرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد