احتکار و گران فروشی عملیات روانی است
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیتالله سید احمد علمالهدی ظهر امروز در خطبههای نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی با اشاره به اینکه دشمن سفره ما را هدف گرفته و جلو میآید، اظهار
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیتالله سید احمد علمالهدی ظهر امروز در خطبههای نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی با اشاره به اینکه دشمن سفره ما را هدف گرفته و جلو میآید، اظهار داشت: اکنون وقت مواخذه نیست و باید جبهه را متحد کرد و مردم و مسئولان یک جبهه متحد تشکیل دهند و واقعاً واقعنگر باید بود و مسائل را باید واقعی برخورد کرد. آنچه امروز در کشور ما مشکل ایجاد کرده مشکلات اقتصادی نیست بلکه عملیات روانی است. در سبد هزینه یک خانواده طلا چه جایگاهی دارد؟ سکه طلا کجای این سبد هزینه است؟
آیتالله علمالهدی افزود: اینیک عملیات روانی است. مسئله ارز را نگاه کنید. سه بازار ارز داریم که بازار اول بازار دولت است و بازار دوم بازار ثانویه است و بازار سومی نیز وجود دارد که کسانی که در مقام خروج ثروت از کشور هستند از این بازار سوءاستفاده میکنند و یا زمینه مصرف عیاشی را فراهم میکند و این ارز را شناور بالا و پائین میکنند و برحسب تحقیق این بازار سوم ۱.۳ نیاز کشور است یعنی ۹۸.۷ نیاز کشور با بازار اولیه و ثانویه تأمین است.
نماینده ولیفقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: اما با همین بازار سوم شاهد هستیم که عملیات روانی میکنند و تمام زندگی و اقتصاد ما را تحت تأثیر قرار داده و عدهای برای مثال بدون نیاز ماشین میخرند و یا احتکار میکنند و یا دست به گرانفروشی میزنند. این عملیات روانی است. شما نباید سوژه عملیات روانی شوید. در مورد احتکار و گرانفروشی باید مقابله صورت بگیرد و اصناف و صنعت و معدن باید وظیفه خود را صورت دهند در غیر این صورت امکانات نظام زیاد است که باید وسط میدان بیایند و امکانات قضایی باید جلوی احتکار را بگیرد و احتکار کشفشده را به میان بازار برگردانند و منتظر اداره پرونده نباشند.
آیتالله علمالهدی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی و بسیج وارد شوند و جلوی این گرانفروشی و احتکار را بگیرند و اجازه ندهند مردم اسیر شوند. نظام ما مقتدر است و رشد اقتصادی ما پائین نیست و از سوی دیگر مردم قهرمان و مقاوم داریم و کارنامه چهلساله این مردم عزت و اقتدار و قدرت این نظام را رقمزده است.
خطیب جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: در تفسیر وسواس خناس دو روایت وجود دارد که روایت اول عنوان کرد این عنوان وصف خود شیطان است و در این روایت خصوصیتی برای شیطان بیان شد و روایت دوم مربوط به مرحوم صدوق است که از وجود اقدس امام صادق (ع) نقل میکند که وسواس خناس صفت شیطان نیست بلکه یک نوع عنصر خاصی از اصحاب شیطان و ضراری شیطان است.
نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی گفت: انسانهایی که معصیت صورت دادهاند و به یک آلودگی مبتلا شدهاند اگر به یاد خدا افتند و عشق ذات مقدس حق در دل آنها متبلور شود اینها استغفار کرده و اگر استغفار کنند کسی جز خدا نیست که گناه آنان را ببخشد.
آیتالله علمالهدی گفت: خصوصیت توبه واقعی این است که اصرار بر گناه نباشد و از سوی دیگر عمل جبرانکننده نیز صورت بگیرد. اگر توبهصورت گرفت اما گناه ادامه یافت و یا عملی که جبران آن ضایعه باشد صورت نگرفته باشد این استغفار و توبه واقعی صورت نگرفته است و اگر این شرایط محقق شود دیگر شیطان بر انسان مسلط نیست.
خطیب جمعه مشهد مقدس در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و عزا و سوگ حسینی افزود: این هفته، هفته نخست ماه محرم و هفته امربهمعروف و نهی از منکر است که فلسفه صریح و شفاف قیام کربلا است و در این قیام ساری و جاری شد. وجود مقدس سیدالشهدا (ع) ملاک جویایی اصلاح را تنها منحصر در یک جریان یعنی امربهمعروف و نهی از منکر معرفی میکنند. از امربهمعروف و نهی از منکر ایشان سه آموزه برای امربهمعروف و نهی از منکر به دست میآوریم.
آیتالله علمالهدی گفت: امربهمعروف و نهی از منکر سه مرتبه دارد؛ مرتبه نخست اظهار امربهمعروف و نهی از منکر بهصورت کلامی و منع از منکر و وادار کردن افراد به کار خوب و معروف است؛ مرتبه دوم اظهار نفرت از عامل منکر و عمل منکر و مرحله سوم امربهمعروف و نهی از منکر عملی است و باید قیام و برخورد کرد و با جریان منکر و عامل منکر برخورد کرد و این سه مرتبه را سیدالشهدا (ع) به ما آموختند.
وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) این سه مرحله را پیادهسازی کردند، افزود: مرحله نخست زبانی بود و سپس ایشان فرمودند مثل من حسین (ع) با چنین تبار و مقام امامت با یزید بیعت نمیکند و مرتبه سوم حرکتی بود که سیدالشهدا (ع) صورت دادند. انکر منکرات آن روز حاکمیت یزید بود و سیدالشهدا (ع) عملاً با این حاکمیت برخورد کردند.
نماینده ولیفقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به مرز نشناسی امربهمعروف و نهی از منکر گفت: برخی تصور میکنند قانون مرز امربهمعروف است بلکه قانون روش است و مرز نیست؛ تا کجا باید برای این امربهمعروف رفت؟ تا جایی که آبرو در خطر نباشد و مالمان به خطر نیفتد؟ در آموزه سیدالشهدا (ع) مرز نشناسی امربهمعروف و نهی از منکر است تا جایی که عزیز دانه شیرخواره روی دست پدر پرپر زد. پس امربهمعروف مرز ندارد.
آیتالله علمالهدی خاطرنشان کرد: آموزه سوم در مسئله امربهمعروف و نهی از منکر این است که موضوع امربهمعروف محدود در یک موضوع خاص فرهنگی و اخلاقی نیست و عرصه سیاسی هم مورد امربهمعروف و نهی از منکر است و جریانات اقتصادی و معیشتی نیز چنین است و سیدالشهدا (ع) نشان دادند در عرصه سیاسی باید امربهمعروف و نهی از منکر کرد.
انتهای پیام/
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰