تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مرداد 1400 - 8:18
کد خبر : 125178

افسردگی از طبع سرد ناشی می‌شود

افسردگی از طبع سرد ناشی می‌شود

دکتر علی شکوری گنجوی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد دلایل بروز افسردگی در افراد، بیان کرد: این بیماری در نتیجه استرس، اضطراب و ترس در بدن اشخاص ایجاد می‌شود. وی در خصوص تفاوت بین اضطراب و استرس، افزود: اضطراب حاصل یک مجموعه عوامل در زندگی است که به مرور در درون فرد جمع شده

دکتر علی شکوری گنجوی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد دلایل بروز افسردگی در افراد، بیان کرد: این بیماری در نتیجه استرس، اضطراب و ترس در بدن اشخاص ایجاد می‌شود.

وی در خصوص تفاوت بین اضطراب و استرس، افزود: اضطراب حاصل یک مجموعه عوامل در زندگی است که به مرور در درون فرد جمع شده و منجر به ایجاد مشکل اضطراب می‌شود اما استرس یک احساس لحظه‌ای و زودگذر بوده و عقبه‌ای ندارد.

وی با تاکید بر این‌که طب سنتی به تنهایی نمی‌تواند مشکل افسردگی را بهبود بخشد، ادامه داد: برای درمان افسردگی استفاده از گرمی‌جاتی چون غنچه گل سرخ (یا قطره گل سرخ)، گل گاو زبان، بهار نارنج، به لیمو و گلاب از لحاظ جسمی بسیار مفید است اما کافی نیست و در کنار همه این موارد، علتی که فرد را دچار استرس و ترس و در نهایت افسردگی کرده باید برطرف شود.

شکوری با بیان این‌که افراد مبتلا به افسردگی همواره در یک حالت غم و غصه پایدار قرار دارند، متذکر شد: وجود عواملی چون اضطراب و استرس، بدن را به سمت سردی مزمن و پایدار سوق می‌دهد، بنابراین افراد دچار افسردگی باید از گرمی جات استفاده کرده و راه‌های ورود ترس و اضطراب و استرس را از وجود خود دور کنند و در واقع هم باید دستورالعمل‌های طب سنتی برای جسم را رعایت کرد و هم روحیه‌ خود را تقویت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص راه‌های تقویت حافظه نیز گفت: ضعف حافظه جزو بیماری‌هایی است که از سردی مغز ناشی می‌شود و گیاهانی چون کندر، مصطکی و گل سرخ با ایجاد گرمی در مغز برای تقویت حافظه بسیار مفید هستند و افراد می‌توانند کندر و مصطکی را باهم ترکیب کرده و استفاده کنند.

وی با بیان این‌که مصرف این گیاهان باعث گرمی مغز شده و سردی آن را می‌گیرند، افزود: مغز در یک حد مشخص هرچقدر گرم و خشک شود، تیز و قوی تر می‌شود، برای همین در تحقیقات انجام‌گرفته توسط دانشمندان نیز مشخص شده که اغلب افراد باهوش مثل استیون هاکینگ دارای مزاج خشک و سوداوی بوده و افراد دارای مزاج تر نسبت به دیگر افراد اندکی کندذهن تر هستند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد