تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مرداد 1400 - 21:15
کد خبر : 125142

نیازمند افزایش حمایت‌ها از آمرین معروف در استان مرکزی هستیم

نیازمند افزایش حمایت‌ها از آمرین معروف در استان مرکزی هستیم

– اخبار استانها – به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، حجت‌الاسلام مصطفی فرخی عصر امروز در نشست ستاد امر به معروف استان مرکزی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر دو واژه مظلوم هستند که در جامعه به آن بی توجهی شده، اظهار داشت: در دانشگاه، حوزه‌های علمیه و مساجد متوجه شدیم که

– اخبار استانها –

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، حجت‌الاسلام مصطفی فرخی عصر امروز در نشست ستاد امر به معروف استان مرکزی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر دو واژه مظلوم هستند که در جامعه به آن بی توجهی شده، اظهار داشت: در دانشگاه، حوزه‌های علمیه و مساجد متوجه شدیم که با گفتن امر به معروف و نهی از منکر برای افراد شبه ایجاد می‌شود به طوری که معتقد بودند به دلایل مختلف نمی‌توان امر به معروف و نهی از منکر کرد اما با ارائه پاسخ به شبهات متعجب شدند، این موضوع  نشان‌دهنده این است که این شبهات هنوز در جامعه است و بعضی از افراد اظهار نمی‌کنند و با وجود شبهه در ذهن خود اما می‌پذیرند.

وی افزود: این دو واژه با این عظمت و بزرگی در جامعه چرا باید پس از انقلاب مورد بی توجهی قرار گیرد به طوری که انتظار می‌رفت پس از انقلاب این دو واژه گسترده و مورد توجه قرار گیرد اما هر چه از انقلاب فاصله گرفتیم کم توجهی‌ها به این دو فریضه به تدریج بیشتر شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی با اشاره به برخی از ویژگی های کتاب گفت: تمرکز بر شناخت آسیب‌ها و موانع یکی از ویژگی‌های این کتاب است که رویکرد سایر کتاب‌ها بیان مقتضی و آیات و روایات، داستان‌ها، روش‌ ها و تبیین آنها است اما مولف این کتاب معتقد بوده که گسترش نیافتن امر به معروف و نهی از منکر بیشتر از آنکه معلول نبود مقتضی باشد معلول وجود مانع است.

فرخی ادامه داد: به عبارتی مقتضی این فریضه به اندازه کافی در جامعه موجود است و آیات و روایت، تاکیدات مقام معظم رهبری و قانون اساسی و  تاکید بزرگان دینی کشور و غیره مقتضی را ایجاد می‌کند، اما آنطور که شایسته است امر به معروف و نهی از منکر در جامعه انجام نمی‌شود که به سبب وجود موانع است و باید کنار زده شوند به همین سبب موانع شناسایی شدند که حدود ۶ سال به طول انجامید.

وی تصریح کرد: دومین ویژگی کتاب جامعیت و تلاش در جهت آسیب‌ شناسی همه موارد مرتبط است و بسیاری از کتاب ها به این مورد اشاره کردند. اما این کتاب در صدد آن برآمد که همه آسیب‌های فرهنگی، فردی، اجتماعی و غیره را تهیه و پاسخگو باشد که حدود ۵۰ آسیب شناسایی شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی عنوان کرد: روش به دست آوردن آسیب‌ها سومین ویژگی این کتاب است که بعضی اوقات با نظرسنجی از سطح جامعه  ویا تحقیقاتی از سمت ستاد به دست می‌آید که در این کتاب هر دو مورد انجام شده و مولف وارد میدان شده است، آسیب‌ها مورد تایید کارشناسان قرار گرفت سپس برای نوشتن کتاب اقدام شد.

فرخی خاطرنشان کرد: بعضی اوقات روش‌ها و تئوری‌های امر به معروف و نهی از منکر درست است اما برای اجرا در جامعه شدنی نیست و آنچه در کتاب ارائه شده در دانشگاه انجام و مورد بررسی قرار گرفته و به موفقیت رسیده است.

آیت‌الله صدیقی: ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک قرارگاه مهم برای بیداری در جامعه اسلامی است امام‌جمعه قزوین: احیای امر به معروف و نهی از منکر به حضور جدی مردم نیاز دارد

وی ادامه داد: باید رسانه‌ها برای آموزش در حوزه امر به معروف و نهی از منکر وارد میدان شوند و با توجه به اینکه کارشناسان فرهنگی گاهی اوقات به خوبی توجیه نشدند و شبه دارند این موضوع باید در دستور کار ستاد قرار گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی افزود: یکی از اتفاقات بد در کشور ما این است که سومین مرحله در امر به معروف و نهی از منکر برخورد قانونی است و اسلام در دو مرحله قبلی تاکید دارد و بازخوردهای منفی اجتماعی نسبت به دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و غیره ایجاد شد.

فرخی بیان کرد: شورای امر به معروف با رویکرد بهترین افراد باید در همه دستگاه‌ها تشکیل و فعال شود همچنین برنامه‌ریزی برای دریافت دوره آموزشی ستاد هم انجام شود.

وی عنوان کرد: زنجیره حمایت از آمران تکمیل نیست به طوری که دستگاه قضا به خوبی حمایت می‌کند اما بعضی اوقات پلیس به خوبی توجیه نیست بنابراین این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد