تاریخ انتشار : جمعه 15 مرداد 1400 - 14:08
کد خبر : 124814

دولت مردمی باید در عمل و با تلاش جهادی از مشکلات مردم بکاهد

دولت مردمی باید در عمل و با تلاش جهادی از مشکلات مردم بکاهد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت اظهار داشت: خداوند همراه با متقین است و اوضاع ناخوشایند را به نفع آنان متحول

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت اظهار داشت: خداوند همراه با متقین است و اوضاع ناخوشایند را به نفع آنان متحول می‌کند.

امام جمعه سلطانیه به تبیین و تشریح حکم تنفیذ رئیس جمهور و تحلیف در مجلس شورای اسلامی پرداخت و با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی به تبعیت از رای مردم، رأی آنان تنفیذ ولی یادآوری می‌کند که رای مردم و تنفیذ تا زمانی است که منتخب ملت در صراط مستقیم الهی باشد، افزود: تنفیذ ترکیبی از نماد جمهوریت و اسلامیت است.

وی با اینکه همانطور که مقام معظم رهبری در حکم تنفیذ رئیس جمهور تاکید کردند، ملت ایران تشنه خدمت هستند و خدمت به مردم از ویژگی‌های دولت مردمی است، تصریح کرد: دولت مردمی باید در عمل و با تلاش جهادی و با اطلاع از مشکلات مردم و رفع کمبودها و مبارزه با فساد، محقق شود.

حسینی‌نسب با بیان اینکه اقتصاد و معیشت و گرانی از مشکلات اساسی مردم است و دولت مردمی باید در رفع آنها تلاش کند، از گرانی‌های اخیر خصوصا از افزایش قیمت نان انتقاد کرد و افزود: افزایش قیمت نان در حالی که اولا دولت کاملا مستقر نشده و ثانیا مصوبه‌ای ندارد غیر قانونی است و حتی اگر مصوبه‌ای هم داشت کج سلیقگی بود و لذا با متخلفین باید برخورد شود تا کام مردم تلخ نشود.

امام جمعه سلطانیه با آرزوی توفیق برای دولت جدید، به سیاست نهاد نماز جمعه در قبال دولت‌ها اشاره کرد و با تصریح به اینکه ائمه جمعه و نهاد نماز جمعه وامدار هیچ دولتی نبوده و نیست و دفاع از اصول انقلاب اسلامی خط مشی نماز جمعه است و در همه دولت‌ها از عملکردها حمایت و از انحرافات از آرمان‌های انقلاب انتقاد کرده و مشکلات مردم را مطالبه نموده است، تصریح کرد: دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه سیاست نهاد نماز جمعه در قبال همه دولت‌ها بوده و با دولت جدید هم همین‌گونه خواهد بود.

خطیب جمعه سلطانیه با اشاره به بارش‌های اخیر و خسارت‌های وارد شده به کشاورزان تاکید کرد: خسارت‌های کشاورزی در راستای حمایت از این قشر زحمت کش جبران شود.

حسینی‌نسب با گرامیداشت سالروز شهادت شهید محسن حججی که روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نام‌گذاری شده، گفت: شهدای مدافع حرم در خارج از مرزها برای حفظ امنیت و آرامش مردم غریبانه به شهادت رسیدند و الگوی انسانهای با بصیرت شدند.

وی با بیان اینکه هفته اول محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده، چرا که هدف اصلی قیام امام حسین علیه السلام برای اصلاح امت پیامبر و امر به معروف و نهی از منکر بود، افزود: یکی از انحرافات زمان امام حسین علیه‌السلام، رویگردانی از حق، اقبال به باطل و نبود امر به معروف و نهی از منکر بود.

امام جمعه سلطانیه به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و با بیان اینکه همه اعمال نیک حتی جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مثل قطره‌ای در برابر دریای خروشان هستند، افزود: امر به معروف و نهی از منکر زیر بنای اسلام است و اقامه واجبات به اقامه این فریضه الهی بستگی دارد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سلطانیه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مصادیق گسترده‌ای دارد و محدود به چند مسئله نیست، افزود: ایجاد اشتغال، رفع بیکاری، جهش تولید، رفع موانع تولید و مبارزه با فساد از بالاترین معروفات است.

امام جمعه سلطانیه به مصادیق منکرات هم اشاره کرد و گفت: اسراف در انرژی، اسراف در آب و نان، احتکار  و گرانفروشی، ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه، سبک شمردن نماز از جمله منکرات است.

وی با اشاره به شیوع مجدد بیماری کرونا و تاکید بر  رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: دریافت واکسن کرونا  یک راه دیگر غلبه بر کروناست و کسانی که نوبت دریافت واکسن آنها رسیده بدون توجه به شایعات و استفاده از تجربه کسانی که واکسن زده‌اند، به دریافت واکسن اقدام کنند.

امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی خبرنگار ایرانی در افغانستان در سال ۷۷ و روز خبرنگار و با تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران از جمله خبرنگاران صدا و سیما و خبرنگاران خبرگزاری‌های فارس، ایکنا، شبستان و ایسنا که اخبار و خطبه‌های نهاد نماز جمعه سلطانیه را منعکس می‌کنند، گفت: ثبت و گزارش، کاری بسیار بزرگ، دشوار و پر قیمت است که باید همراه با شجاعت، صداقت، امانت و واقع بینانه باشد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۲/ق

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد