تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 - 12:57
کد خبر : 123535

نماز جمعه، بهترین پایگاه برای تقویت وحدت و انسجام جامعه

نماز جمعه، بهترین پایگاه برای تقویت وحدت و انسجام جامعه

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور، اظهار کرد: یکی از سنت‌های پیامبر اکرم (ص) اقامه نماز جمعه طبق سنت نبوی است. وی با بیان اینکه رسول با کرامت اسلام به مسئله اقامه نماز جمعه، سکوت و آرامش در موقع ایراد خطبه تاکید

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور، اظهار کرد: یکی از سنت‌های پیامبر اکرم (ص) اقامه نماز جمعه طبق سنت نبوی است.

وی با بیان اینکه رسول با کرامت اسلام به مسئله اقامه نماز جمعه، سکوت و آرامش در موقع ایراد خطبه تاکید فراوان داشتند، ادامه داد: نبی مکرم اسلام (ص) می‌فرمایند: چنانچه فردی خود را به شایستگی پاکیزه سازد سپس به نماز جمعه بیاید و تا پایان نماز، کار بیهوده و نابخردانه‌ای از او سر نزند، کفاره گناه میان آن جمعه تا جمعه بعد خواهد بود.

رحیمی با اشاره به اینکه امسال گرامی‌داشت این ایام با شعار «همیشه مردمی همیشه انقلابی» است، اضافه کرد: اسلام به سه اجتماع بزرگ نماز جماعت، نماز جمعه و مراسم حج، اهمیت زیادی قائل است که در این میان نقش نماز جمعه به دلیل خطبه محوری‌اش بسیار مهم است.

امام جمعه ابهر تصریح کرد: در قرآن به جز موضوع نماز جمعه، برای سه موضوع دیگر شامل توحید، امامت و پیمان‌های الهی و جهاد آیه نازل شده است که نماز جمعه در ردیف سه موضوع اساسی توحید، امامت و جهاد آمده، خود گویای جایگاه بسیار رفیع این فریضه الهی است.

وی با تاکید بر اینکه اگر نماز جمعه لطمه ببیند، این سه موضوع مهم و اساسی را نیز تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد، گفت: از تمایزات اصلی این فریضه منحصر به فرد خطبه محور بودن آن است. بنای رفیع دو خطبه نیز مبتنی بر عنصر بسیار مهم «قول سدید» (سخن استوار) است.

این مسئول با توضیح این مطلب که در ادبیات قرآن و روایات، نماز جمعه تأمین‌کننده سه نیاز ضروری جامعه است، متذکر شد: این سه ضرورت عبارت است از هدایت، امنیت و برکت.

رحیمی، با تاکید بر این‌که نماز جمعه یکی از برکات انقلاب و لیله‌القدر ملت انقلابی ایران اسلامی و قرارگاه تقوا، اخلاق، ایمان و بصیرت است، خاطرنشان کرد: ندای اذان نماز جمعه شعار اسلام، خطبه‌هایش وحدت‌آفرین، دشمن‌شکن، بصیرت‌افزا و نمازش آرامش‌بخش و بهجت‌آفرین روح و دل انسان است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد