تاریخ انتشار : دوشنبه 4 مرداد 1400 - 21:08
کد خبر : 123440

مقابله با جنگ روانی دشمنان مهمترین کارکرد نماز جمعه است

مقابله با جنگ روانی دشمنان مهمترین کارکرد نماز جمعه است

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی روز دوشنبه چهارم تیرماه در هشتادودومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه که با دستور جلسه کارکردهای نماز جمعه و پیگیری مصوبات جلسه قبل در دفتر امام جمعه تشکیل شد، با اشاره به برگزاری اولین نمازجمعه با تشکیل  انقلاب اسلامی در پنجم مردادماه اظهار کرد: نمازجمعه پایگاهی است که انقلاب را بیمه

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی روز دوشنبه چهارم تیرماه در هشتادودومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه که با دستور جلسه کارکردهای نماز جمعه و پیگیری مصوبات جلسه قبل در دفتر امام جمعه تشکیل شد، با اشاره به برگزاری اولین نمازجمعه با تشکیل  انقلاب اسلامی در پنجم مردادماه اظهار کرد: نمازجمعه پایگاهی است که انقلاب را بیمه کرد و باید از ظرفیت‌های این پایگاه سیاسی و عبادی به نحو احسن استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه نمازجمعه یک امر تشریفاتی و یک نماز عادی نیست، بیان کرد: بهره‌گیری از کارکردهای نماز جمعه به عنوان یک تریبون هفتگی مردمی ظرفیتی برای تبیین دستاوردهای نظام و مواضع رهبری و فضایی برای طرح مشکلات مردم است.

وی از نماز جمعه به عنوان حج مساکین یاد کرد و افزود: تبیین مواضع نظام در حوزه سیاست داخلی و خارجی، خنثی کردن توطئه‌های رسانه‌ای دشمنان با اتصال مردم به شبکه امامت از طریق نماز جمعه از کارکردهای مهم نماز جمعه است و باید به واسطه تریبون این پایگاه عبادی سیاسی ارتباط مردم با ولی فقیه را تقویت کرد.

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه نماز جمعه یک رسانه مردمی است، تصریح کرد: پایگاه نماز جمعه ظرفیتی برای طرح مشکلات مردم و مطالبات آحاد مختلف جامعه است. اگر مردم بدانند تریبونی برای طرح مشکلات آنان وجود دارد پشت سر افراد دیگری قرار نمی‌گیرند و معاندین نظام به بهانه پیگیری مطالبات مردمی از آنها سوءاستفاده نمی‌کنند.

وی نمازجمعه را بهترین مرکز برای تقویت تقوای سیاسی، اخلاقی و اجتماعی دانست و اظهار کرد: نماز جمعه کانون هدایت، بصیرت و قرارگاه فرهنگی شهر است که هم مواضع نظام و امام مسلمین را تبیین می‌کند، هم مشکلات و مطالبات و گرفتاری‌های مردم را به مسئولین گوشزد می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه نماز جمعه؛ سنگری با رسالت آگاهی‌بخشی و دفاع از کیان انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: نماز جمعه  به عنوان سنگر و قلب فرهنگی شهر با تقویت کارکردهای فرهنگی می‌تواند در تحقق رسالتی که بر دوش دارد به درستی عمل کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نظام اسلامی در معرض جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی دشمن قرار گرفته است، گفت: دشمن برای عملیاتی کردن جنگ روانی خود دست به جنگ نظامی و اقتصادی می‌زند و آنچه می تواند این جنگ روانی دشمن را خنثی کند اتصال مردم به شبکه امامت است.

در ادامه فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: طرح اختلافات در تریبون نماز جمعه در جامعه و مردم بدبینی ایجاد می‌کند.

سرهنگ پاسدار حجت‌الله دستجانی افزود: تلاش حداکثری با بکارگیری ابزارهای مختلف برای جذب حداکثری مردم در نماز جمعه یکی از وظایف روحانیان و دانشگاهیان و نخبگان جامعه است.

وی افزود: تریبون نماز جمعه ظرفیتی برای ارتباط گیری بدنه حاکمیت با مردم و جامعه است و باید از این ظرفیت در راستای تبیین دستاوردهای نظام و جلوگیری از سیاه‌نمایی دشمنان و ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی بهره‌برداری کرد.

در این جلسه شرکت کنندگان به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پیرامون دستور جلسه پرداختند.

بررسی دلایل عدم حضور مستمر و حداکثری مردم در نماز جمعه، کوتاه کردن خطبه‌ها با تاکید بر تقویت محتوای مطالب، تقویت محتوای مطالب سخنران‌های پیش از خطبه، استفاده از نظرات مردمی در قالب سخنران قبل از خطبه‌ها به منظور طرح مشکلات مردم، تقویت کارکرد رسانه‌ای تریبون نمازجمعه، تسهیل در تردد ساکنین نقاط حاشیه‌نشین برای شرکت در نماز جمعه و بیان گزارش عملکرد دستگاههای اجرایی در خصوص طرح اوقات فراغت از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح و در خصوص آن بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد