تاریخ انتشار : شنبه 25 شهریور 1396 - 5:43
کد خبر : 12335

نقش حجاب در رشد معنوی مردان

نقش حجاب در رشد معنوی مردان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجاب همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء و اولیاء ادیان و علما بوده است به طوری که یکی از وظایف علمای دین و جامعه مقوله عفاف است. اساس اسلام سعادت و نجات آدمی است و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجاب همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء و اولیاء ادیان و علما بوده است به طوری که یکی از وظایف علمای دین و جامعه مقوله عفاف است. اساس اسلام سعادت و نجات آدمی است و باورهای دینی و احکام اخلاقی و فقهی در احکام الهی مربوط به پوشش زن نیز با این فلسفه و حکمت حکیمانه صادر شده است. زن با رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته و قرب الهی را فراهم ساخته و زمینه رشد معنوی مردان را هم در اثر حفظ نگاه فراهم می کند. حجاب از کارکرد اجتماعی نیز برخوردار است، غرایز و التهاب جسمی و معاشرت‌های بی بندوبار را کنترل و بر تحکیم نظام خانواده افزوده و از انحلال کانون محکم زناشویی جلوگیری و امنیت اجتماعی را فراهم می سازد.
حجاب و پوشش اسلامی و به تبع آن، حفظ نظام خانواده نیز از آن رو ارزش دارند که تامین کننده سعادت آدمی و منشاء قرب الهی هستند.

افراد بی‌حجاب پیاده نظام دشمنان خدا هستند

حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی امام جمعه بناب، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: بی‌حجابی ابزار براندازی دین خدا و افراد بی‌حجاب پیاده نظام دشمنان خدا هستند و این زرق و برق‌های بی‌حجابی امروز خمپاره‌ها و بمب افکن‌های آمریکا و اروپا برای براندازی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین راه کارهای کاستن معضلات و مشکلات اجتماعی رعایت حجاب و انجام رفتار حسنه و نیکو در بین همنوعان است.

وی از گسترش تهاجم فرهنگی گفت و خاطرنشان کرد: گسترش تهاجم فرهنگی و ترویج استفاده از ابزارهای این تهاجم همچون ماهواره را از مهم‌ترین اهداف دشمنان برای کمرنگ کردن اعتقادات و باورهای دینی جوانان است.

حجت‌الاسلام باقری بنابی ادامه داد: هنگامی که فردی مسلمان دین مبین اسلام را قبول می‌کند باید تمامی نکات اخلاقی و رفتاری این دین مقدس را الگویی برای خود سازد.

امام جمعه بناب با اشاره به نقش حجاب در ایجاد اعتماد بین زوجین یادآور شد: رعایت حجاب و عفاف علاوه بر استحکام روابط زن و مرد موجب اعتماد بین زوجین نیز خواهد شد.

وی، حجاب را در تداوم هسته اصلی خانواده تاثیرگذار دانست و  افزود: حجاب در استحکام و تداوم هسته اصلی خانواده بسیار تاثیرگذار است و موجب ایجاد آرامش روانی و امنیت روحی در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام باقری بنابی تاکید کرد: دین مبین اسلام مقوله حجاب و عفاف را برای افراد مسلمان تبین کرده است اما متاسفانه دیده می‌شود که مردم با الگوبرداری از نوع پوشش غرب و دشمنان اسلام در ماهواره مدهای انان را دنبال می‌کنند که در شان فرد مسلمان نیست.

بی‌توجهی به مسئله‌ حجاب هرگز به نفع فرد و جامعه نیست 

حجت‎الاسلام سیدرضا رضوی، امام جمعه بستان‎‏آباد در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: حجاب یک هدیه‌ای الهی است که خداوند به بندگان خود عطا کرده است تا در سایه‌ آن، زنان به سعادت حقیقی خود دست پیدا کنند و می‌توان گفت که حجاب اثرات مختلفی بر زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی ما دارد، از این رو بی‌توجهی به مسئله‌ حجاب هرگز به نفع فرد و جامعه نیست. 

وی افزود: حجاب و عفاف تنها یک واجب دینی و مذهبی نیست بلکه یک، هنجار و قانون اجتماعی است که رعایت و اجرای آن موجب برکات ارزشمندی همچون پاک سازی جامعه از فحشاء و منکرات می‌شود.

وی از اثار بارز حجاب و عفاف گقت و خاطرنشان کرد: از جمله آثار بارز و روشن رعایت حجاب و عفاف رونق گرفتن امنیت اجتماعی است، به طور قطع وقتی زنان و مردان جامعه خود را ملزم به رعایت آداب و اخلاق اسلامی نمایند، ناهنجاری و بزه‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

حجت‌الاسلام رضوی ادامه داد: اهمیت حجاب زن از آن جهت است که نه تنها حافظ اخلاق و تجسم تقوی و عفت سطح جامعه است، بلکه وجود چنین حکمی در اسلام نوعی احترام گذاردن به زن مسلمان و محفوظ نگهداشتن وی از نگاه‌های گناه آلود مردان است.

امام جمعه بستان‎‏آباد یادآور شد: با مراجعه به منابع اصیل اسلامی؛ یعنی قرآن و سنت، اهمیت حجاب به طور واضح معلوم می‌شود، قرآن کریم در موارد متعددی انسان‌ها را به حجاب و پوششِ لازم توصیه کرده است که حکایت از اهمیت آن دارد.

وی با استناد به آیه ۳۳ سوره احزاب افزود: در این آیه می‌خوانیم:” در خانه‏ هاتان آرام گیرید، و به شیوه جاهلیت پیشین به خودنمایى بیرون نیایید.

حجت‌الاسلام رضوی، حجاب را همچون سد برای زن دانست و تاکید کرد: شکی نیست که حجاب و پوشش تأثیر زیادی بر روح و روان زن دارد، عفاف و پوشیدگی برای زن همچون سد و حفاظی است که در سایه آن از هر ذلت و تحقیری در امان می‌ماند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد