تاریخ انتشار : جمعه 24 شهریور 1396 - 4:45
کد خبر : 12261

طبق نظرسنجی ۷۲درصد دانشجویان احکام دینی و فریضه نماز را بجا می‌آورند/ معرفی برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت دانشجویان

طبق نظرسنجی ۷۲درصد دانشجویان احکام دینی و فریضه نماز را بجا می‌آورند/ معرفی برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت دانشجویان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور با معرفی برگزیدگان با حضور بیش از هزار دانشجو از صد و پنجاه دانشگاه کشور به کار خود پایان داد. فضل‌الله ایرجی‌کجوری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور با معرفی برگزیدگان با حضور بیش از هزار دانشجو از صد و پنجاه دانشگاه کشور به کار خود پایان داد.

فضل‌الله ایرجی‌کجوری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: بر اساس نظر سنجی‌ها در وزارت علوم ۷۲درصد از دانشجویان احکام دینی و فریضه نماز را به جا می‌آورند و حدود ۹۰ درصد نیز اعتقادات دینی دارند.

وی تصریح کرد: این آمار بیانگر آن است که اعتقادات دینی در فضای دانشجویی بالاتر از فضای عمومی جامعه است بنابراین دانشجویان میتوانند کمک بسزایی به ترویج افکار دینی در جامعه داشته باشند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در جشنواره قران و عترت دانشجویی کشور بیش از ۵۰ هزار دانشجو شرکت کردند افزود: بیش از یک هزار اثر به جشنواره سراسری قران و عترت ارسال شد که ۳۱۶ مهمان در جشنواره حضور داشتند و ۱۲۰ نفر در بخش های مختلف به عنوان برگزیدگان انتخاب شدند.

وی جشنواره قران و عترت دانشجویی را پر مخاطب ترین جشنواره دانشجویی عنوان کرد و گفت: جشنواره قران و عترت دانشجویی جزو متنوع‌ترین جشنواره‌های دانشجویی محسوب میشود و از شروع جشنواره شاهد استقبال بی نظیر دانشجویان بودیم به طوری که برخی از آثار هنری جزو آثار بی نظیر و کم نظیر بود.

وی افزود: جشنواره قرآن و عترت دانشجویی نماد همگرایی دستگاه‌های آموزش عالی و در واقع بیانگر وحدت مسلمانان است.

همچنین در این آیین، حجت الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در بین معجزات انبیا معجزه پیامبر اکرم ویژه است، گفت: قرآن معجزه ماندگار پیامبر اسلام است.

حجت الاسلام حشمتی افزود: معجزات بقیه انبیا قابلیت حسی و مشاهده داشت و ایمان مردم بر اساس حس و مشاهده بود اما معجزه پیامبر اکرم از جنس حس نیست بلکه با عقل و تعقل میتوان ان را درک کرد.

وی با بیان اینکه رمز ماندگاری معجزه پیامبر اکرم این است که با عقل و تعقل سرکار دارد افزود: رمز ماندگاری معجزه پیامبر نیز بر همین اساس است. چرا که بخش مهمی از آیات قرآن انسان را وادار به تفکر می‌کند نتیجه تفکر به ما یک برداشت خواهد داد که این برداشت معجزه و ماندگار است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انجام پیمایشی به نام موج سوم پیمایش ارزش‌ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: نتیجه این پیمایش نشان داد به میزانی که تحصیلات افراد بالاتر رفته علاقه مندی و دلبستگی به مذاهب دینی کمتر شده است در حالیکه باید عکس این اتفاق رخ می داد.

حجت الاسلام حشمتی با تأکید بر این نکته که دانشگاهها می بایست بر اساس تحصیلات بالاتر از اعجاز الهی بیشتر استقبال کنند افزود: انتظار داریم جشنواره های دانشگاهی با دیگر جشنواره هایی که از سوی سازمانهای مختلف برگزار میشود تفاوت داشته باشد در واقع مباحث علمی، مقالات خوب، آثار ادبی و هنری به ویژه در حوزه فیلم و هنر به صورت جدی تر در این جشنواره ها دیده شود.

وی ابراز کرد: اگر امروز بخواهیم مفاهیم قرآن را به جامعه منتقل کنیم نیازمند آن هستیم که از ابزار هنر و رسانه استفاده کرده تا محصولات زیبا خلق شود چرا که خلق اثر زیبا بر مخاطب تأثیرگذار است.

در مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره برگزیدگان معرفی و از آنها تجلیل به عمل آمد.

در بخش آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن به ترتیب سعید بهرامی، حامد منوچهری‌کوشا، عباس غفارزاده و در بخش آشنایی احادیث اهل بیت، نبی الله سالاری، مجتبی برغمدی، سعیده شجاعی مهر و در بخش آشنایی با سیر معصومین به ترتیب مهسا کریمی، وحید عباس مقدم و زهرا مهدوی به عنوان برگزیدگان معرفی شدند.

همچنین در بخش مفاهیم نهج البلاغه به ترتیب مونا امانی‌پور، مهدی نیک‌روشن، راضیه خزاعی و در بخش پرسمان معارفی یونس پورسعدی، زهرا زایر و سمانه کهرمی و در بخش احکام مهناز ملک پور، هادی اماملو و سینا رستمی به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش مفاهیم صحیفه سجادیه سعید میرزایی، علی درودیان، لیلا اهرایی و در بخش حفظ قران کریم فاطمه محمدی، مریم غزاوی و محمد مافی نیز به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش تحقیق در بخش برادران به ترتیب سجاد پروینی نژاد، هادی اسفیدانی، علیرضا محمدی زاده و در بخش خواهران فهیمه ایزدی، زهرا داوازده امامی و طیبه صبوری مقام اول تا سوم را کسب کردند. بخش قرایت ترتیل بخش برادران امید حسینی نژاد، مصطفی قاسمی، محمد حسین حداد زاده و در بخش خواهران منصوره آقا حسنی، فاطمه مصلح و فریال خنافر به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند.

همچنین در بخش حفظ ۵ جلد اول قرآن در بخش برادران به ترتیب سیدرضا میرهاشمی، محمدرضا رحیمی، سید محمد حسین فرزام و در بخش خواهران فایزه جلالی، فاطمه حبیبی نیا و فاطمه مرادی به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی انتخاب شدند.

در بخش حفظ ۱۰ جز اول در بخش برادران امیر محمدیان, امیر حسینی اسفندیار، مهدی افشان و در بخش خواهران زهرا میرزا علی پور، ام البنین موسوی مطلق و اسماً ایران منش به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش ۲۰ جز اول قران بخش برادران به ترتیب علیرضا رحمانی، محمد لایینی، محمد آسنجرانی و در بخش خواهران نرجس سعدالدین، صفا عسکری و فایزه جعفری به عنوان برگزیدگان انتخاب شدند.

در بخش حفظ کل قران کریم در بخش برادران محمدرضا رضایی، رسول آزمایش، محمدرضا رضایی و در بخش خواهران زهرا سلطان پور، شکوفه صباغی کرهرودی و فاطمه زرین به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه های کشور ۱۹ الی ۲۲ شهریور ماه 1396 با حضور بیش از هزار دانشجو از صد و پنجاه دانشگاه کشور برگزار شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد